Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Får kritik av Koeman
– John skulle vara bättre om han arbetade hårdare på planen, säger Koeman till De Telegraaf.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/guidetti-kritiseras-av-tranaren-i-feyenoord/
Av det jag sett tycker jag det låter som ett rätt märkligt uttalande. Visst han är en målskytt och passa i friläge är med rätta inte hans stil men av det på planen verkar det som han försöker skapa bra samarbeten. Utifrån att arbeta hårdare så kan man väl bara se den där situationen när en lagkamrat låg skadad för några veckor sedan och han sprang idioten från motståndare till motståndare innan han slutligen kapade en för att lagkamraten skulle få vård. Just det där hårda arbetet och se till laget är bilden jag fått av honom åtminstone. Men Koeman bör ju veta och det är kanske så att han vill att energin ska användas mer konstruktivt istället

Svensk media hugger ju på allt... Blev aldrig någon stor sak i Holland var mer menat att han ville att John skulle få ut mer av sina lägen. Men självklart gör AB osv huvudnyheter av allt som handlar om JG precis som Zlatan.
Men ja angående Koeman tror det är så att han vet att Feyenoord har bara chans att vinna ligan om John presterar på topp i sista matcherna å vill att han ska jobba ännu hårdare å göra mål i de kommande viktiga matcherna.