2013-10-05, 18:11
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Jag är inte så duktig på på detta men vad menar du med guldläge? Menar du att värdet kommer stiga som fan när FBI släpper på hans bitcoins?
Mvh

Självklart inte. När / om FBI prövar sälja 26000 BTC kommer priset självklart falla styggt och snabbt och det kommer gå å köpa mycket billiga BTC en dag eller två.
Citera
2013-10-05, 18:29
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Intressant från Forbes:
Jag insåg att jag glömde länken för de som vill läsa själva:
http://www.forbes.com/sites/kashmirhill/2013/10/04/fbi-silk-road-bitcoin-seizure/
Citera
2013-10-05, 19:21
Medlem
oyvindss avatar
SR's pengar:

http://blockchain.info/address/1F1tAaz5x1HUXrCNLbtMDqcw6o5GNn4xqX

kul hur alla skickar 0.000001 BTC så det kanske blir mycket i BTC-avgifter om FBI prövar använda dom...
Citera
2013-10-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Självklart inte. När / om FBI prövar sälja 26000 BTC kommer priset självklart falla styggt och snabbt och det kommer gå å köpa mycket billiga BTC en dag eller två.
Okej så det är alltså att priset sjunker som är guldgruvan? Är som sagt inte så bra på detta.
Citera
2013-10-05, 20:36
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Okej så det är alltså att priset sjunker som är guldgruvan? Är som sagt inte så bra på detta.

Vet inte helt vad du menar med "guldgruvan". Om någon säljer 26k BTC på en gång går priset självklart ner en period (och hela BTCPro-Analysis kommer stå klara till å köpa alt vi kan, precis som då BTC nys hade en spike ner till $85). Det blir som om någon aggressivt köper 26k BTC på en gång, självklart går priset då upp... priset går ner när säljare är mer aggressive, priset går upp när köpare är mer aggressiva (det är inte så att priset går upp "när det finns fler köpare än säljare, det finns alltid en köpare och säljare ved varje handel).

Om jag tycker det är bra eller inte (kanske det du menar med "guldgruvan") om priset går upp eller ner beror för min personliga del endast på vad för position jag har, that's it. Personligt bryr jag mig inte alls om USD/BTC går upp eller ner, vad som betyder något är att den är volatil, har klar riktning med volym bakom och att jag har position rätt riktning..
Citera
2013-10-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Vet inte helt vad du menar med "guldgruvan". Om någon säljer 26k BTC på en gång går priset självklart ner en period (och hela BTCPro-Analysis kommer stå klara till å köpa alt vi kan, precis som då BTC nys hade en spike ner till $85). Det blir som om någon aggressivt köper 26k BTC på en gång, självklart går priset då upp... priset går ner när säljare är mer aggressive, priset går upp när köpare är mer aggressiva (det är inte så att priset går upp "när det finns fler köpare än säljare, det finns alltid en köpare och säljare ved varje handel).

Om jag tycker det är bra eller inte (kanske det du menar med "guldgruvan") om priset går upp eller ner beror för min personliga del endast på vad för position jag har, that's it. Personligt bryr jag mig inte alls om USD/BTC går upp eller ner, vad som betyder något är att den är volatil, har klar riktning med volym bakom och att jag har position rätt riktning..
Tack så mycket för din förklaring. Uppskattas.
Jo det jag undrade vad var denna användaren menade med guldgruvan, såg nu att han skrev guldläge
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Det är en gåva och en förbannelse på samma gång. Tråkigt att DPR sitter i smeten, men ett guldläge att köpa bitcoins är på väg.
Citera
2013-10-05, 22:51
Medlem
qrizzes avatar
Citat:

Jag passade på att fylla på mitt bitcoin-konto när den rullade ner på nära 100 dollar/btc och nu är den uppe på nästan 140 dollar/btc igen. Tack vare FBI som tog ägaren av SR.

Så jag gjorde en liten vinst där iaf. Dock så har jag bara min bitcoinplånbok som ett alternativt sparande till mitt vanliga sparkonto så är inte jätte mycket pengar som sätts in precis men en liten slant vann jag iaf på "krashen"
Citera
2013-10-06, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Jag passade på att fylla på mitt bitcoin-konto när den rullade ner på nära 100 dollar/btc och nu är den uppe på nästan 140 dollar/btc igen. Tack vare FBI som tog ägaren av SR.

Så jag gjorde en liten vinst där iaf. Dock så har jag bara min bitcoinplånbok som ett alternativt sparande till mitt vanliga sparkonto så är inte jätte mycket pengar som sätts in precis men en liten slant vann jag iaf på "krashen"
Härligt att du fick lite pengar i alla fall Jag tänkte investera nu i veckan och trade'a lite och se vad som händer när FBI släpper på de 26k bt.
Citera
2013-10-06, 13:31
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Härligt att du fick lite pengar i alla fall Jag tänkte investera nu i veckan och trade'a lite och se vad som händer när FBI släpper på de 26k bt.
Du lär få vänta ett tag på det.

Citat:
The FBI says it expects to liquidate its Bitcoin holdings once the case against Silk Road and Ulbricht has concluded.
Citera
2013-10-06, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Du lär få vänta ett tag på det.
Ja men det gör inget, då hinner jag tjäna lite pengar på att trade'a fram och tillbaks.
Citera
2013-10-06, 16:43
Medlem
Behöver bitcoins snabbt!

Hur kan jag ordna det? Behöver pengarna nu i princip.
Citera
2013-10-06, 18:01
Medlem
Incognitons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Behöver bitcoins snabbt!

Hur kan jag ordna det? Behöver pengarna nu i princip.
Köp lokalt.

https://localbitcoins.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in