Citat:
Ursprungligen postat av
xanax99
Hmm vad skulle annars kapiton vara? Eller hur menar du med inbetalningstjänst?
Att folk använder K för att köpa Bitcoins för summor på uppemot 1000-1500 måste nästan utgöra 90% av deras biz, fuck det måste utgöra 90% av alla "växlares" biz. Det är ju ingen hemlighet att den stora andelen av daglig trafik vad gäller bitcoins utgörs av drogköpare/drogförsäljare på SR och dylika marknader och att då dessa växlingskontor är en del i den kedjan vare sig de gillar det eller inte. De gör det för att de tjänar pengar på det, att då sen blanda in någon moral vore som att bajsa utan att ha tagit av sig brallorna. Det måste ju bero på myndigheters inblandning eller som brasklapp för att "göra som själv behagar när som helst med andras pengar", vid det första alt bör man väll tala om det i så fall.
Men förklar gärna för mig, för jag ser inte varför man annars vill ta sig rätten att kunna utkräva leg.
det jag menar är att om du säljer t.e.x begagnade spel, så får du inte sälja spelen och ta emot betalningen in till din kapiton wallet. om dem får för sig att du tar emot betalning för varor/tjänster m.m så kommer dem antingen föra över summorna till originalkonto eller kräva ut bevis på att det är från dina egna konton.
du får sälja ett spel, ta emot betalningen på t.e.x swedbank, sen överföra till kapiton. då är pengarna dina och dem har inget problem med hur du använder dina pengar.
antar dem förbjuder kapiton användning exempel 1 för att slippa konflikter med scams, folk som betalar in till dig och inte får sin vara, medan du växlar till bc och kapiton får mails/samtal om hur dem ska gå till väga.
nyvaken i mitt svar så förstår om du inte fattar min punkt