2013-09-24, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Ekvationen "ingen version håller = inside job" visar att du är säker på att det var ett insiderjobb, trots att varken du eller nån annan kan förklara hur det gick till. Det säger alltså inget om IQ-krav, bara att det är din subjektiva åsikt.

Tur att du inte jobbar som detektiv.
Citera
2013-09-24, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Sen är jag också nyfiken på att höra om du har några teorier kring attackerna.

Har inte lyckats hitta vettig kritik mot Dimitri Khalezov, så där ligger nog mycket sanning.
Citera
2013-09-24, 17:24
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jag kommenterade BBC Conspiracy Files 9 11. Du har länken ovan i tråden.
Syftar du på detta inlägg? Knappast ett svar på det jag bad om. Varför anser du att den officiella versionen inte håller? Lägg gärna fram några exempel på vad som inte håller.

Citat:
Har inte lyckats hitta vettig kritik mot Dimitri Khalezov, så där ligger nog mycket sanning.
Kan du sammanfatta lite kring Dimitris teorier, det som du tror kan vara nära sanningen? Tornen, WTC7, Pentagon?
Citera
2013-09-24, 20:28
Medlem
Citat:
Syftar du på detta inlägg? Knappast ett svar på det jag bad om. Varför anser du att den officiella versionen inte håller? Lägg gärna fram några exempel på vad som inte håller.

Kan du sammanfatta lite kring Dimitris teorier, det som du tror kan vara nära sanningen? Tornen, WTC7, Pentagon?

Du kan få några exempel av mig istället som är bestickande för den off.vers.

Vad är det som är så hemligt så att FBI såg till att beslagta varenda filminspelning från närliggande byggnader omedelbart efter attacken på Pentagon?

Efter många påtryckningar att släppa bilder ifrån Pentagons egna övervakningskameror så släpps till slut en sekvens på FEM(?) bildrutor , efter domstolsbeslut, som visar en ... explosion! Föga överraskande att NÅNTING exploderat.

Behöver jag nämna det minimala hålet i förhållande till ett passagerarplans storlek,att det också skulle ha tagit sig igenom tre byggnader?

FYRA plan som kraschat inom loppet av en timme.Är det inte besvärande få skrotrester i anslutning till olycksplatserna? Spår efter kroppar?

Det kan väl få räcka så länge.
Citera
2013-09-24, 20:46
Medlem
Citat:
Tur att du inte jobbar som detektiv.
Då kan du väl förklara hur ingen hållbar version leder till slutsatsen att det var ett insiderjobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaeligo

Vad är det som är så hemligt så att FBI såg till att beslagta varenda filminspelning från närliggande byggnader omedelbart efter attacken på Pentagon?
Man ville troligen säkra bevis till utredningen.

Citat:
Efter många påtryckningar att släppa bilder ifrån Pentagons egna övervakningskameror så släpps till slut en sekvens på FEM(?) bildrutor , efter domstolsbeslut, som visar en ... explosion! Föga överraskande att NÅNTING exploderat.
Du glömde visst att nämna de andra filmerna från Pentagonkraschen som har släppts.

Citat:
Behöver jag nämna det minimala hålet i förhållande till ett passagerarplans storlek,att det också skulle ha tagit sig igenom tre byggnader?
Hur stort skulle hålet ha varit, och vad ligger till grund för din åsikt eller dina beräkningar?

Citat:
FYRA plan som kraschat inom loppet av en timme.Är det inte besvärande få skrotrester i anslutning till olycksplatserna? Spår efter kroppar?
Hur många skrotrester och kroppsspår borde man ha hittat, och vad ligger till grund för din åsikt eller dina beräkningar?

Citat:
Det kan väl få räcka så länge.
Jag ser fram emot dina svar.
Citera
2013-09-24, 21:02
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:

Som Silverax skrev, man ville troligen säkra bevis till utredningen.

Citat:
Ja? Ett flygplan exploderade. Över hundra vittnen såg flygplanet. Ungefär 20 av dessa vittnen nämnde även att det var ett American Airlines flygplan.

Jag är väldigt nyfiken på att höra vad du tror kraschade in i byggnaden. Har du några teorier?

Citat:
Flygplanet kraschade in i bottenvåningen, som var en öppen våning. Där fanns det inga förstärkta väggar som flygplanet behövde penetrera. Därför är det inte ett dugg konstigt att flygplanet lyckades ta sig så pass långt:

http://www.ccdominoes.com/lc/images/image077.jpg

Citat:
Menar du alltså att man inte hittade några spår efter kroppar?

Citat:
"When Williams discovered the scorched bodies of several airline passengers, they were still strapped into their seats. The stench of charred flesh overwhelmed him."
Källa: http://usatoday30.usatoday.com/news/washington/sept01/2001-09-14-pentagon-usat.htm
Citera
2013-09-24, 21:28
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
[...]Flygplanet kraschade in i bottenvåningen, som var en öppen våning. Där fanns det inga förstärkta väggar som flygplanet behövde penetrera. Därför är det inte ett dugg konstigt att flygplanet lyckades ta sig så pass långt:

[...]

Källa?
Citera
2013-09-25, 08:56
Medlem
Citat:

Khalezov ja...
Han finns ju bland skribenterna på Veterans Today.
Han skriver ohyggligt långa drapor, och det är inte alltid så lätt att hänga med i hans tankevindlingar...

Så här mycket tror jag mig dock förstå:

-Han är skeptisk till Jeff Prager (han verkar faktiskt dela min egen tvekan över om JP ö.h.t. är verklig)
-Han är framför allt skeptisk till JP:s "mini-nuke-teori", och menar i stället att det var stora enstaka kärnvapen placerade i källarna till WTC1 & 2 som fällde dom.
(Hur han står visavi WTC7 är jag inte klar över...)

Nu är ju både Jeff Prager och Dimitri Khalezov "utanför skalan" när det gäller stolliga idéer, så det är väl egentligen inte så konstigt om det är få som gör sig mödan att bemöta deras påståenden.

Men du själv tror kanske på "big-nuke-teorin"?

/T
Citera
2013-09-25, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
och menar i stället att det var stora enstaka kärnvapen placerade i källarna till WTC1 & 2 som fällde dom.

Haha!
Är inte speciellt intresserad av sandlådan just nu. Du kan kanske fråga TODCDFWB eller Silverax om de vill leka...
Citera
2013-09-25, 11:33
Medlem
Citat:
Haha!
Är inte speciellt intresserad av sandlådan just nu. Du kan kanske fråga TODCDFWB eller Silverax om de vill leka...
Det är inte vi som tycker att det ligger mycket sanning i Khalezovs teorier, så det var därför som du tillfrågades om det. Men jag är inte förvånad över att du inte vill diskutera det. Det brukar inte vara konspirationsteoretikers, sanningssökares och foliehattars starka sida. Men motbevisa mig gärna om du vågar.
Citera
2013-09-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Men jag är inte förvånad över att du inte vill diskutera det.

Diskutera vad? Jag skrev att jag inte sätt någon bra kritik mot Dimitri Khalezov. Kom med något, eller det finns inte.
Citera
2013-09-25, 18:01
Medlem
Citat:
Diskutera vad? Jag skrev att jag inte sätt någon bra kritik mot Dimitri Khalezov. Kom med något, eller det finns inte.

Faktum är att man hittar sådan kritik i Veterans Today!
Om du läser http://www.veteranstoday.com/2013/09/19/busting-911-myths-nanothermite-big-nukes-and-dews/ så skall du finna att skribenterna ("Don Fox (with Jim Fetzer)") "hyvlar av" flera idéer och deras upphovspersoner inklusive Khalezov.
F.ö. fascinerande läsning!...

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in