Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-19, 22:23
  #10345
Medlem
Preev tycks inte funka för annat enn dollar. Naågon annan bra kurs sait ??
Citera
2017-02-22, 14:53
  #10346
Medlem
alexdahls avatar
Vet inte om detta är rätt tråd men tänkte kolla vilken sida tycker ni är bäst? Btcx,Localbitcoins,kraken eller bitstamp? Vem har minst "fee" av dem?
Citera
2017-02-23, 11:13
  #10347
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexdahl
Vet inte om detta är rätt tråd men tänkte kolla vilken sida tycker ni är bäst? Btcx,Localbitcoins,kraken eller bitstamp? Vem har minst "fee" av dem?
localbitcoins tycker jag är bäst. Då köper du från olika personer med konkurrerande priser och många tar swish. snabbt å enkelt.
Citera
2017-02-23, 15:43
  #10348
Medlem
alexdahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
localbitcoins tycker jag är bäst. Då köper du från olika personer med konkurrerande priser och många tar swish. snabbt å enkelt.
Tackar för svar! Ja jag har handlat där några gånger och tycker de är snabba och ligger ofta bra på kurvan.
Citera
2017-02-23, 16:40
  #10349
Medlem
FreeWorldNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexdahl
Vet inte om detta är rätt tråd men tänkte kolla vilken sida tycker ni är bäst? Btcx,Localbitcoins,kraken eller bitstamp? Vem har minst "fee" av dem?

Localbitcoins är inte billigast, men anonym. Btcx har jag aldrig testat. Kraken och Bitstamp har låga avgifter, men du måste regga dig lite då, inte så jobbigt dock, men inte helt anonymt.
Citera
2017-02-24, 13:23
  #10350
Medlem
smellyproofs avatar
Gjorde en överföring med multibit. Det har snart gått 2 dygn och transaktionen är ännu inte bekräftad. Måste ha varit låg avgift.... Vad kan jag göra i min situation nu?
Citera
2017-02-24, 16:11
  #10351
Medlem
Btc värdet har typ tredubblats under senaste året, kommer bubblan spricka snart?
Citera
2017-02-24, 16:18
  #10352
Medlem
Jag har börjat småinvestera lite i Bitcoins för ren spekulation.
Jag har inga jättesummor, jag har runt 4 BTC som jag köpte för snart ett år sedan och som komplement har jag en slant på BTC-certifikat.

Jag har några nybörjarfrågor, jag hittar ingen FAQ och jag har inte lyckats söka mig till svaren, även om jag är 100% säker på att de finns i denna tråden, om man bara vet vad man ska söka på.

* Om jag vill växla tillbaka mina BTC till SEK (eller helt enkelt in på ett konto baserad på reell valuta). Vad jag lyckas hitta så det en REJÄL split på in/utväxlingskurser. Var flyttar man sina BTC snabbt och enkelt om man vill week-trada och vill undvika de värsta kursfallen (d.v.s. när Kineserna börjar sälja av sina biljoners BTC). Jag vill naturligtvis utföra detta så snabbt och enkelt som möjligt, med minsta möjliga transferkostnader.

* Vad ser skatteverket? De ser naturligtvis min inköp från bank, via swish till BTC broker. Men om jag säljer alla mina BTC och överför till bank-konto så syns ju även detta. Kommer jag få en reavinst på skattebeskedet? Men om jag istället konsumerar upp pengarna, är jag "safe" då?

Tack på förhand!
Citera
2017-02-24, 18:07
  #10353
Medlem
Jag har gjort en överföring med en för låg avgift och nu tycks transaktionen ha fastnat på "pending". Jag har googlat fram att detta är enkelt att korrigera med något som kallas "double spend". Förstår dock inte vad som menas med det. Någon som kan beskriva för mig hur jag ska gå till väga?
Citera
2017-02-24, 18:10
  #10354
Medlem
Dengalnesbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Gjorde en överföring med multibit. Det har snart gått 2 dygn och transaktionen är ännu inte bekräftad. Måste ha varit låg avgift.... Vad kan jag göra i min situation nu?

Skickar du in transaktionshashen till VIA-btc:s transaktionsaccelerator så kommer den att prioriteras upp när deras mining pool minear ett block.

Här är länken: https://www.viabtc.com/tools/txaccelerator/

Har du några frågor är det bara att skicka PM till mig eller svara här i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av gest
Jag har gjort en överföring med en för låg avgift och nu tycks transaktionen ha fastnat på "pending". Jag har googlat fram att detta är enkelt att korrigera med något som kallas "double spend". Förstår dock inte vad som menas med det. Någon som kan beskriva för mig hur jag ska gå till väga?

Jag har aldrig gjort det, men du kan läsa mer om det här:

http://bitzuma.com/posts/how-to-clea...n-transaction/


Mitt tips är att testa acceleratorn, som jag skrev om i början av det här inlägget.


Citat:
Ursprungligen postat av alexdahl
Vet inte om detta är rätt tråd men tänkte kolla vilken sida tycker ni är bäst? Btcx,Localbitcoins,kraken eller bitstamp? Vem har minst "fee" av dem?

Ska du bara handla med Bitcoin hade jag rekommenderat Bitstamp. Anledningen är främst att dom har EU-licens samt att dom har funnits länge och inte haft en massa strul.

Kraken är ett bra alternativ, framförallt om du ska köpa altcoins.

Övriga siter har jag dålig koll på så det är bättre att någon annan svarar för det.

Ska du bara köpa för att hålla dina coins så spelar inte avgifterna så stor roll, då de är är relativt låga. Ska du tradea fram och tillbaka en massa så får du nog kolla upp det närmare med någon mer insatt.

Hoppas mitt svar hjälper något, lycka till!
__________________
Senast redigerad av Dengalnesbror 2017-02-24 kl. 18:48.
Citera
2017-02-24, 23:13
  #10355
Medlem
Citat:
Jag har aldrig gjort det, men du kan läsa mer om det här:

http://bitzuma.com/posts/how-to-clea...n-transaction/


Mitt tips är att testa acceleratorn, som jag skrev om i början av det här inlägget.

Testade accelratorn, men det fungerade inte eftersom min transaction fee var för låg även för den, men tack ändå.

Jag kom ingen vart med guiden så nu har jag några leksakspengar som har fastnat också (på grund av för låg TF).. Förhoppningsvis bättre lycka nästa gång.

Vet du själva tänket bakom guiden? Alltså, om jag bara skickar en ny summa till samma adress fast med en högre TF så kommer väl inte systemet att känna igen det som en double spend? Så vad är skillnaden som gör att det uppstår en double spend och inte bara ännu en transaktion?
__________________
Senast redigerad av gest 2017-02-24 kl. 23:58.
Citera
2017-02-25, 00:44
  #10356
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Vet du själva tänket bakom guiden? Alltså, om jag bara skickar en ny summa till samma adress fast med en högre TF så kommer väl inte systemet att känna igen det som en double spend? Så vad är skillnaden som gör att det uppstår en double spend och inte bara ännu en transaktion?

Säg att du har 10 btc och bestämmer dig för att skicka 4 btc med låg fee. Därefter skickar du 8 btc med en högre fee. Eftersom 4 + 8 > 10 så kan bara den ena transaktionen hamna på blockkedjan, vilket blir den senare transaktionen med högre fee. Vill du bara skicka 4 btc i den andra transaktionen men endå få en double spend så skickar du 4 btc till den ursprungliga mottagaren och resterande 6 btc till en egen address i en och samma transaktion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback