2013-09-18, 16:47
Medlem
Någon som vet ifall kapiton kommer begära id handlingar om man överför ca 700kr?, vart ska man vända sig ifall de gör det? Halva grejen med btc är anonymiteten vilket förstörs om man måste visa upp id
Citera
2013-09-18, 20:00
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skreppost
Någon som vet ifall kapiton kommer begära id handlingar om man överför ca 700kr?, vart ska man vända sig ifall de gör det? Halva grejen med btc är anonymiteten vilket förstörs om man måste visa upp id

Du kan ju kolla på https://kaption.se/tos själv kanske?
Citera
2013-09-18, 23:44
Medlem
Har Virwox slutat med och ta i mot bank transfer? Jag har alltid skickat pengar från mitt bankkonto till Virwox men nu är det helt borta på deras sida, varför i helvete har de tagit bort de? :S
Citera
2013-09-18, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Du kan ju kolla på https://kaption.se/tos själv kanske?
Där står det att det enbart kommer efterfrågas om beloppet överstiger 20.000kr, däremot har jag sett inlägg här på fb där man gnäller över att de ombetts visa id - annars håller kapiton ens pengar.

Vet ej hur man länkar till ett inlägg i en annan tråd men söker man på "kapiton id" kan man hitta några inlägg som handlar om detta. Några dementerar dock så man blir fundersam.
Senast redigerad av Skreppost 2013-09-18 kl. 23:51.
Citera
2013-09-19, 00:41
Medlem
Fan va bitcoins ska vara knepigt. Någon som köpt av nån pålitlig på senaste av någon som inte kräver kontoverifiering och annat tjafs. Verkar som kapiton har mycket å göra eller börjat scamma så känns lite risky atm. Vill gärna få tag på nåt innan helgen

Funderar på BITCOINNORDIC. Har svensk konto på danske bank. Går det lika snabbt som danskarnas tro?
Citera
2013-09-19, 15:58
Medlem
Köpte precis för första gången via www.localbitcoins.com Köpte av en svensk säljare och fick min bitcoin för 830 kr och det tog fan inte mer än 12 h innan jag hade den tillgänglig. Helt klart bästa jag använt mig hittills. Ingen verfieiring krävdes så som scan på ID/pass eller liknande utan det är bara och registrera sig och köra, dock är det väl någon maximigräns för första köpet så man inte går hejvilt och börjar scam för som jag förstår det är det privatpersoner som säljer så har man otur kan man faktiskt bli scammad.
Citera
2013-09-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amakiri
Köpte precis för första gången via www.localbitcoins.com Köpte av en svensk säljare och fick min bitcoin för 830 kr och det tog fan inte mer än 12 h innan jag hade den tillgänglig. Helt klart bästa jag använt mig hittills. Ingen verfieiring krävdes så som scan på ID/pass eller liknande utan det är bara och registrera sig och köra, dock är det väl någon maximigräns för första köpet så man inte går hejvilt och börjar scam för som jag förstår det är det privatpersoner som säljer så har man otur kan man faktiskt bli scammad.

Ska kolla upp det! Låter ju väldigt schysst
Citera
2013-09-19, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lulas
Verkar som kapiton har mycket å göra eller börjat scamma så känns lite risky atm.

Vad baserar du detta på? Något som har hänt?

Btw; någon som vet om det fortfarande går att föra över pengar till kapiton anonymt via (irl) bankbesök?
Citera
2013-09-19, 23:40
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatis

Btw; någon som vet om det fortfarande går att föra över pengar till kapiton anonymt via (irl) bankbesök?
Är egentligen banken som är enda hindret.
Citera
2013-09-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatis

Baserat enbart på de trådar som finns om sidan här på fb. De har varit gröna länge men sist på trådarna var det lite gnäll. Går säkert bra men jag väljer iaf att avvakta lite och se vad som händer.
Citera
2013-09-20, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Är egentligen banken som är enda hindret.

Okej. Någon som har någon (aktuell) erfarenhet av detta? Hur går man annars tillväga för att handla bitcoins anonym?
Citera
2013-09-20, 04:00
Medlem
RefusedPoliticss avatar
Jag har väntat ett dygn på coins. blockchain säger att transaktionen inte finns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in