Tsonga fick ge sig mot Simon. 150p är bättre än inget i alla fall. Bra gjort av Simon också som haft lite skadebekymmer att komma tillbaka och spela bra.
Gulbis ser ut att gå mot seger i St Petersburg. Det är väl ganska väntat med tanke på att det nästan är som hemmaplan för honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Castlevania
Jag skulle snarare säga att Llodra är realist som inser sina begränsningar. Då volleyspelet inte funkar har jag sett honom stå kvar och försöka utmana från baslinjen. Det har allt som oftast inte funkat så bra. Så han kan lika gärna ge publiken valuta för pengarna och serve o volley-tennis och bjuda publiken på underhållning. Det är alldeles för lite underhållning och för mycket allvar i dagens tennis. Varenda bolljävel ska vinnas till varje pris.
Ja det var därför jag skrev "oseriös" inom citiationstecken. Klart han går in för att vinna men om det inte fungerar så har han ingen plan-B och då kör han show istället. Han har gjort det två gånger mot Murray
De matcherna du har sett han gjort så då har han nog inte känt sig chanslös i som t.ex i sina grand slam-matcher mot Murray.