2013-09-22, 11:52
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Haha Jerzy Janowicz. Han måste varit "liten" knatte då

Skulle vara roligt som sagt att se honom spela singel i alla fall, eller något annan bra dubbelspelare. Det är en fröjd att se Llodra spela när han är i bra form, tyvärr så är han "oseriös", han inser sina begränsningar och går mer inför att spela uppvisningstennis när han känner sig chanslös

Jag skulle snarare säga att Llodra är realist som inser sina begränsningar. Då volleyspelet inte funkar har jag sett honom stå kvar och försöka utmana från baslinjen. Det har allt som oftast inte funkat så bra. Så han kan lika gärna ge publiken valuta för pengarna och serve o volley-tennis och bjuda publiken på underhållning. Det är alldeles för lite underhållning och för mycket allvar i dagens tennis. Varenda bolljävel ska vinnas till varje pris.
Citera
2013-09-22, 16:02
Medlem
Tsonga fick ge sig mot Simon. 150p är bättre än inget i alla fall. Bra gjort av Simon också som haft lite skadebekymmer att komma tillbaka och spela bra.

Gulbis ser ut att gå mot seger i St Petersburg. Det är väl ganska väntat med tanke på att det nästan är som hemmaplan för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Jag skulle snarare säga att Llodra är realist som inser sina begränsningar. Då volleyspelet inte funkar har jag sett honom stå kvar och försöka utmana från baslinjen. Det har allt som oftast inte funkat så bra. Så han kan lika gärna ge publiken valuta för pengarna och serve o volley-tennis och bjuda publiken på underhållning. Det är alldeles för lite underhållning och för mycket allvar i dagens tennis. Varenda bolljävel ska vinnas till varje pris.

Ja det var därför jag skrev "oseriös" inom citiationstecken. Klart han går in för att vinna men om det inte fungerar så har han ingen plan-B och då kör han show istället. Han har gjort det två gånger mot Murray

De matcherna du har sett han gjort så då har han nog inte känt sig chanslös i som t.ex i sina grand slam-matcher mot Murray.
Senast redigerad av terribilis 2013-09-22 kl. 16:04.
Citera
2013-09-22, 16:40
Medlem
Finns ju ingen plan B för ordinära spelare som fungerar mot Nadal, Djoko eller Murray i form, så då kan han lika gärna bjuda publiken lite spex innan han åker ut.
Citera
2013-09-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Finns ju ingen plan B för ordinära spelare som fungerar mot Nadal, Djoko eller Murray i form, så då kan han lika gärna bjuda publiken lite spex innan han åker ut.

Klart att det finns. Men man måste vara tillräckligt bra och det är en helt annan sak.

Sen så är det på tok för mycket spelare som försöker "spela sitt spel" mot dessa och det fungerar inte. Ungefär som att de vill ha en hedersam förlust. Jag skulle vilja se mer spelare som chansar, det får bära eller brista, hellre att man får två games och spelar på ett sätt som ändå ger en chanser än att man spelar ett spel som saknar potential och får 10 games.
Senast redigerad av terribilis 2013-09-22 kl. 20:54.
Citera
2013-09-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Eller så tränar han inför dubbelmöten...
På tal om dubbel tog Johan Brunström sin tredje titel idag i dubbel.
Citera
2013-09-23, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Eller så tränar han inför dubbelmöten...
På tal om dubbel tog Johan Brunström sin tredje titel idag i dubbel.

Haha vafan, jag trodde dubbeln var klar redan igår. Gick händelserna i förväg där! Bra gjort att slå Tsonga/Mahut. Inga dålig dubbelspelare, Tsonga var i final i OS och Mahut i Franska öppna.

Frankrike har skapligt att välja mellan i dubbel. Llodra är given tycker jag men han kan spela med Tsonga, Mahut och Benneteau.
Citera
2013-09-23, 01:18
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Tycker du Lindell är så bra? Tycker han vinner strömatcher på grus.
Eriksson kan nog nå topp-200, mer blir det inte, han förlorade finalen.
Kul att se vilken satsning som Serbien gör i DC, Nenad Zimonjic spelar kval i singelturneringar om han måste spela en match för skadad spelare nu när Troicki är avstängd.

Har val aldrig sagt att Lindell ar bra men han nadde anda topp 300, inte manga svenskar som gjort det senaste fem aren.
Citera
2013-09-23, 12:34
Medlem
David Ferrer har en bra chans att nå tredje plats på världsrankingen nu när Murray är borta. Han har mycket att försvara i Paris men innan det så borde han kunna skrapa ihop lite poäng sen så har han ju en bättre chans i slutspelet detta år om Murray inte är med. Där kan han också inkassera en del. Murray kommer ju tappa en del också, fast inte så jättemycket, det spelar i och för sig ingen roll om man är seedad trea eller fyra till en grand slam men Murray riskerar ju att tappa till femte plats. Men då måste, Federer, Berdych eller Del Potro göra en grym höst. Det är ju dock ingen omöjlighet.
Citera
2013-09-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Har val aldrig sagt att Lindell ar bra men han nadde anda topp 300, inte manga svenskar som gjort det senaste fem aren.

Vilka har gjort det de senaste fem åren, har Vinciguerra varit där så sent som 2009? Ryderstedt gjorde det för några år sedan i alla fall.
Citera
2013-09-23, 18:01
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Vilka har gjort det de senaste fem åren, har Vinciguerra varit där så sent som 2009? Ryderstedt gjorde det för några år sedan i alla fall.

Vinci var rankad 230 eller sa 2010 och Ryderstedt var 260 2011. Ah dessa glansdagar!
Citera
2013-09-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Vinci var rankad 230 eller sa 2010 och Ryderstedt var 260 2011. Ah dessa glansdagar!

Haha Sverige är riktigt svaga. Att inte ha en enda spelare på topp300 är otroligt dåligt. Lägger man till att Sverige har varit en stornation i tennis så blir det ganska patetiskt.

Det finns mängder med nationer som inte har någon stor tennistradition som åtminstone har en spelare som är topp300. Några är:

Estland
Litauen
Lettland
Vitryssland
Moldavien
Uzbekistan
Kazakstan
Turkiet
Tunisien
Egypten
Israel
Taiwan
Colombia
Venezuela
Nya Zeeland
Irland

Lägg till små nationer som:
Cypern
Slovenien
Slovakien
Monaco
Luxemburg
Dominikanska Republiken

Man inser ganska snabbt hur patetiska Sverige är. Jag tycker det är dags att få fram åtminstone en spelare som håller challenger-nivå nu. Som i sina bästa stunder i alla fall kan klara av att kvala in till en grand slam.
Citera
2013-09-24, 13:00
Medlem
Johanna Larsson är i alla fall klar för kvartsfinal i Kina. Hon möter Johanna Konta rankad #125 i världen, ingen omöjlig uppgift. Skulle hon vinna så kan hon få möta Anna Schmiedlova eller Bojana Jovanovski. Alltså det är bara en spelare som är rankad högre än Larsson som är kvar på hennes halva. Hon har en bra chans om hon spelar bra. Senast Sverige tog en titel var när Arvidsson vann i Memphis 2012. Det är ungefär ett och ett halvt år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in