2014-05-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Kolla in denna poäng alltså, sport när det är som bäst!

http://clips.tennistv.com/g/v/itusmIRYT24

Otroligt snyggt , på matchboll emot sig också,och sen vann han ju också.
Citera
2014-05-15, 09:29
Medlem
Simon hade chansen att slå ut Nadal igårkväll men tog den inte, han spelade för passivt från 2-2 i avgörande. Hade chanser att breaka till 3-2 men sedan tog Nadal över totalt och styrde och ställde och vann. Tråkigt att se en spelare som är rädd för att missa istället för att våga ta chansen att vinna. Tror han hade kunnat vinna om han hade satsat mer. Nog en bra mach för Simon ändå, han blir nog att räkna med ett tag i FÖ om han får en okej lottning.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Otroligt snyggt , på matchboll emot sig också,och sen vann han ju också.

Ja det var ju därför jag lade upp klippet här, inget speciellt om man gör det i början av en match ju
Citera
2014-05-15, 14:14
Medlem
PaulReedSmiths avatar
Another Point For Milossssss!!!!!!!!!!!!!!! :d :d :d :d :d :d :d :d
Citera
2014-05-15, 15:07
Bannlyst
Vad tror ni om Dodig - Chardy?
Citera
2014-05-15, 16:51
Medlem
Varför har typ alla spelarna i Rom just blåa t-shirts på sig??
Citera
2014-05-15, 17:49
Medlem
TKD_1337s avatar
Nadal går inte att känna igen. Löjliga missar.
Citera
2014-05-15, 18:44
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Murray!? Han är inget vidare på grus, inte en enda grustitel, inte ens i 250-kategorin. Nadal är på nedgång känns det som. Djokovic är den spelaren som är svårast att slå. Tror Nishikori kan slå alla i världen OM han får ordning på sin fysik, OM han inte får det så tar han sig inte förbi en semifinal i en GS dock.

Nämnde Murray för att jag tänkte på GS-tävlingar framöver, i årets Franska tror jag inte han når särskilt långt.
Citera
2014-05-15, 19:39
Medlem
stoichkov8s avatar
Grym match av Dimitrov, han ser riktigt het ut.
Citera
2014-05-15, 20:03
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Nadal fortsätter trassla sig vidare genom turneringarna. Men det ser verkligen inte stabilt ut. Det kan gå snabbt utför. För ett halvår sedan trodde jag han skulle kunna bli den bästa spelaren genom tiderna och han såg nästan oslagbar ut. Nu undrar jag om han någonsin kommer att vinna någon mer GS.

Mer intressant på "ungdomsfronten". Vi hade Nishikoris framgång förra veckan. Nu lyckades Dimitrov brotta ner Berdych och samtidigt tycker jag att Raonic känns mer och mer stabil. Nu går han rätt långt i nästan varje turnering han spelar. Frågan är om vi kommer få se alla dessa tre på topp 10 när det här året är slut. Jag börjar nästan tro det.
Citera
2014-05-15, 20:10
Medlem
barnets avatar
Kul med Nadal - Murray. Har inte mött varandra sedan 2011.
Citera
2014-05-15, 20:24
Medlem
Roger och Stanislas utslagna tidigt i Rom alltså. Nu kan de förbereda sig väl inför franska öppna. Hoppas de tränar ihop ordentligt och tar sig riktigt långt i turneringen. Finns en bra möjlighet för det tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Kul med Nadal - Murray. Har inte mött varandra sedan 2011.

Lite utav en katastrof att det kan gå till på detta vis egentligen. Vi pratar om två spelare som varit väldigt dominanta i världstoppen de senaste åren och de har inte mötts på nästan tre år!!!

Detta är faktiskt något jag ställer mig ganska kritisk till när det gäller reglerna på touren. De bästa spelarna ska mötas i alla fall minst en gång per år tycker jag, det skulle vara roligare om det gick till på det sättet.
Citera
2014-05-15, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Nadal fortsätter trassla sig vidare genom turneringarna. Men det ser verkligen inte stabilt ut. Det kan gå snabbt utför. För ett halvår sedan trodde jag han skulle kunna bli den bästa spelaren genom tiderna och han såg nästan oslagbar ut. Nu undrar jag om han någonsin kommer att vinna någon mer GS.

Ja, samma här, efter att ha sett honom i US Open (har aldrig sett honom bättre på hardcourt) så trodde jag faktiskt att han skulle ha en riktigt bra chans att gå om Federer i antal GS-titlar. Det tror jag inte längre.

Tydligen så har han uttalat sig efter matchen idag och säger att han ser denna formsvacka han har nu som helt naturlig och att han har väntat sig det. Att man inte kan vinna lätt hela karriären osv. Just hans inställning är dock det som gör att jag inte tror att han är klar med att vinna GS-titlar ännu. Jag tror aldrig att jag har sett en idrottsman som klarar av motgångar bättre än vad Nadal gör. Förutsättningen är att han måste vara hel i kroppen, är han det så är det inte helt över än, dock så tror jag inte han kommer att bli lika dominant som han varit och det säger han tydligen själv också att han inte förväntar sig att bli.

Det stora frågetecknet tycker jag är just hans fysik, hur länge klarar han av att slita som han gör!? Jag blir inte förvånad om det blir en paus igen snart i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in