Citat:
Ursprungligen postat av
theRulerOfBethos
Nadal fortsätter trassla sig vidare genom turneringarna. Men det ser verkligen inte stabilt ut. Det kan gå snabbt utför. För ett halvår sedan trodde jag han skulle kunna bli den bästa spelaren genom tiderna och han såg nästan oslagbar ut. Nu undrar jag om han någonsin kommer att vinna någon mer GS.
Ja, samma här, efter att ha sett honom i US Open (har aldrig sett honom bättre på hardcourt) så trodde jag faktiskt att han skulle ha en riktigt bra chans att gå om Federer i antal GS-titlar. Det tror jag inte längre.
Tydligen så har han uttalat sig efter matchen idag och säger att han ser denna formsvacka han har nu som helt naturlig och att han har väntat sig det. Att man inte kan vinna lätt hela karriären osv. Just hans inställning är dock det som gör att jag inte tror att han är klar med att vinna GS-titlar ännu. Jag tror aldrig att jag har sett en idrottsman som klarar av motgångar bättre än vad Nadal gör. Förutsättningen är att han måste vara hel i kroppen, är han det så är det inte helt över än, dock så tror jag inte han kommer att bli lika dominant som han varit och det säger han tydligen själv också att han inte förväntar sig att bli.
Det stora frågetecknet tycker jag är just hans fysik, hur länge klarar han av att slita som han gör!? Jag blir inte förvånad om det blir en paus igen snart i alla fall.