2016-07-12, 22:02
Medlem
barnets avatar
Elias Ymer bör ta en riktig funderare på hur han tränar och förbereder sig inför matcher. Något är ordentligt fel i grundvalarna inom svensk tennis. Förlusten innebär att Sveriges högst rankade tennisspelare (män) ännu inte vunnit på ATP-touren i år
Citera
2016-07-12, 22:26
Medlem
barnets avatar
Följer förövrigt en hel del tennis-experter osv på twitter och där gör man narr av att matchen mellan Carl Söderlund (rankad 611) och Fred Simonsson (rankad 678) faktiskt var en ATP-match Ett jävla skämt helt enkelt.
Citera
2016-07-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Följer förövrigt en hel del tennis-experter osv på twitter och där gör man narr av att matchen mellan Carl Söderlund (rankad 611) och Fred Simonsson (rankad 678) faktiskt var en ATP-match Ett jävla skämt helt enkelt.
Vi är en bit ifrån den tiden då Peter Lundgren var #25 i världen och hade 6 svenskar före sig på rankingen.
Citera
2016-07-12, 23:07
Medlem
Citat:
Elias Ymer bör ta en riktig funderare på hur han tränar och förbereder sig inför matcher. Något är ordentligt fel i grundvalarna inom svensk tennis. Förlusten innebär att Sveriges högst rankade tennisspelare (män) ännu inte vunnit på ATP-touren i år

I och för sig tycker jag Montanes spela riktigt bra idag också.
Inte en breakboll emot sig på hela matchen.
så här sa Elias efter matchen

"– Jag ville spela så bra som möjligt idag. Dock var det inte min dag. Montanes spelade bra. Han var mer solid än mig och servade mycket bra. Jag är en spelare som brukar ha många breakchanser, men i dag hade jag ingen, säger Elias Ymer
Vi pratade bara om att jag skulle ha attityd i dag. Jag har en stark personlighet och vi snackade om att jag skulle visa den. Det ”Fidde” (Rosengren) och jag sa innan är att jag skulle visa min personlig och ha ett bra kroppsspråk. Jag är inte missnöjd.
Det tar tid. Självklart vill jag ha ett genombrott så snabbt som möjligt. Men om det inte kommer, vad kan jag göra åt saken. När jag sitter här nästa år kanske jag har fått en rusch framåt. Jag har ett stort spel. ATP tror att jag är en ”next generation-player”. Det gäller bara att tro på sig själv."

Så han verkar ju inte så där jätteorolig själv, verkar ju tro det ska lossna, och det vet man aldrig , det kan gå fort om bitarna väl faller på plats.
Citera
2016-07-12, 23:10
Medlem
Citat:

Absolut inget fel på Söderlund , han har stort spel i sig.
Topp 100 potential kan jag garantera om han får ihop bitarna,inga dåliga spelare han slog förra veckan ,några år på college nu sen kanske han blir riktigt bra, möjligheten finns.

edit:dessutom var söderlund rankad 470 inför matchen och är väl kring 400 efter dagen.
Citera
2016-07-12, 23:13
Medlem
Tycker att Ymer känns mer och mer som typ Ryderstedt. Dvs en spelare som kan spela bra tennis men som har för taskigt tennis-IQ för att nå riktigt långt.

Men han är fortfarande ung så man ska inte döma ut honom helt riktigt än.
Citera
2016-07-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Vi är en bit ifrån den tiden då Peter Lundgren var #25 i världen och hade 6 svenskar före sig på rankingen.

Den nivån lär vi väl aldrig nå igen, frågan är ju om vi får en spelare topp 100 igen, bara det skulle jag nöja mig med,få se en spelare mer regelbundet i atp-turneringar
Citera
2016-07-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Tycker att Ymer känns mer och mer som typ Ryderstedt. Dvs en spelare som kan spela bra tennis men som har för taskigt tennis-IQ för att nå riktigt långt.

Men han är fortfarande ung så man ska inte döma ut honom helt riktigt än.

Ja,han är oerhört ointelligent,han måste lära sig värdera bollen bättre, gör alldeles för mycket misstag.
I och för sig är det många unga som har samma problem.
Men då tycker jag tex Söderlund spelar mycket intelligentare, har en tanke bakom slagen.
Ymer det är som bara ösa på, slå hårt 2-3 slag sen bryt av med en vinklad boll eller stoppboll eller någonting ,står han bara öser går den ut tillslut.
Dock är han ju bättre rankad än Ryderstedt någonsin blev :P
Citera
2016-07-12, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja,han är oerhört ointelligent,han måste lära sig värdera bollen bättre, gör alldeles för mycket misstag.
I och för sig är det många unga som har samma problem.
Men då tycker jag tex Söderlund spelar mycket intelligentare, har en tanke bakom slagen.
Ymer det är som bara ösa på, slå hårt 2-3 slag sen bryt av med en vinklad boll eller stoppboll eller någonting ,står han bara öser går den ut tillslut.
Dock är han ju bättre rankad än Ryderstedt någonsin blev :P

Han peakade ju #130 så det är ytterst marginellt hittills
Citera
2016-07-13, 00:04
Medlem
Citat:

Var han så pass högt alltså,det trodde jag inte, han hade väl ganska mycket skadeproblem dock.
Citera
2016-07-13, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Så han verkar ju inte så där jätteorolig själv, verkar ju tro det ska lossna, och det vet man aldrig , det kan gå fort om bitarna väl faller på plats.
Ja det tar ju tid innan förbättringar man gör på träning även funkar i match, tex en ny bättre serveteknik kan ju haverera i match om man blir osäker och spänd. Han har ju haft det problemet med kickserven, han blir osäker på sin teknik, vågar inte slå igenom den 100% och så får han ingen fart på den.
Citera
2016-07-13, 12:05
Medlem
Bjurras avatar
Citat:

Det var en ytterst kort peak efter att han haft råflyt och i princip fått WO fram till semifinal i Stockholm Open.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in