2013-09-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Konstiga öden för Wimbledon mästarna iår, Bartoli slutar tvärt och Andy.M blir långtidsfrånvaro.
Dom båda 203 cm spelarna Albano och Kenny förlorade idag.

Jadu, lite märkligt och med tanke på hur Murray har spelat efter Wimbledon så kan man ju säga att han har varit borta lika mycket som Bartoli har.

Detta öppnar upp lite för de andra som jagar en plats i slutspelet, om nu Murray skulle missa det, vilket tydligen är högst sannolikt. Det vore kul att se Wawrinka där. Men även en spelare som Raonic skulle kunna vara intressant med tanke på att det är inomhus.
Citera
2013-09-20, 21:18
Medlem
Johan Brunström i final i Metz ATP ihop med Klaasens. Inte dumt...
Citera
2013-09-20, 21:40
Medlem
Dem vann ju i Nice tidigare i år så kanske kan det bli en dubbel i Frankrike i år

Jag sitter och hoppas på att det blir en final mellan Tsonga och Mahut.
Citera
2013-09-21, 07:31
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Noterar att Markus Eriksson är i en ny final i en itf5-turnering. Han möter 610-rankade finnen Micke Kontinen och har, utgår jag ifrån, rätt bra chanser att ta den matchen. Förra året åkte Eriksson ut tidigt i samma turnering, men i år har han som vi vet tagit ett ganska stort steg framåt och vann, om jag inte minns helt fel, sin första itf-turnering tidigare i somras (inte helt säker på den dock).

Även om jag normalt inte bryr mig om turneringar så långt ner på rankingen så tycker jag det är rätt intressant att se hur det går för Markus. Av vad jag har sett från honom i Davis Cup och i Båstad så är han nog den svenska spelaren sedan Robin Söderling som har störst chans att komma någonstans. Jag tror visserligen inte att han har någon chans att ta sig upp på Robins toppnivå, men som det ser ut nu ska Sverige bli glada om vi öht kan få en ny topp 100 spelare inom en någorlunda överskådlig framtid och där tror jag att förutsättningarna faktiskt finns i Markus fall.
Citera
2013-09-21, 14:37
Medlem
Bjurras avatar
I Erikssons fall tror jag alla inblandade kan vara mer än nöjda om han klättrar till challengernivå. Bättre än så är han inte. Det vore ändå inte så tokigt, bortsett från Vinci och till viss del Lindell har vi inte haft någon på den nivån på många år.
Citera
2013-09-21, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
I Erikssons fall tror jag alla inblandade kan vara mer än nöjda om han klättrar till challengernivå. Bättre än så är han inte. Det vore ändå inte så tokigt, bortsett från Vinci och till viss del Lindell har vi inte haft någon på den nivån på många år.

Håller med där, jag ser inte heller hur han skulle bli mycket bättre än så. Att bli topp100 är otroligt mycket svårare än vad man kan tro.

Ryderstedt t.ex nådde inte ens topp100, han var nära. Han har liksom mycket större spel än Eriksson. Men visst blir Eriksson en bollmaskin som inte missar mycket och lever på motståndarnas misstag så kanske, men det är ett stort KANSKE det.

För att sätta det i ett litet perspektiv, Nicolas Mahut har vunnit två turneringar i år och nått semifinal idag i Metz där han torskade mot Simon. Han är knappt en topp100-spelare. Så svårt är det.
Senast redigerad av terribilis 2013-09-21 kl. 15:55.
Citera
2013-09-21, 20:07
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Andy Murray ska operera sig och kommer att missa resten av säsongen

Hoppas verkligen han får ordning på sin rygg nu och att han blir problemfri. Han är nästa världsetta om han får till detta. Det är trist att se en spelare med så mycket potential blir skadad eller sjuk. Han känns som den enda som ens har en rimlig chans att hota Djokovic och Nadal.

Väldigt tråkigt. Hade velat se honom spela i höst (framförallt Masters-slutspelet). Är ändå inte särskilt förvånad. Han har ju haft problem med ryggen ett tag nu och var tex tvungen att dra sig ur Franska Öppna pga ryggproblem. Ryggen är inte att leka med så han får verkligen se till att inte komma tilbaka för tidigt. Hoppas han gör som Nadal och kommer tillbaka starkare än någonsin. Målet nu är att Murray är tillbaka i bra form till Australien Open nästa år.

Final imorgon mellan Simon och Tsonga. Tror Simon vinner då Tsonga ser ganska ringrostig ut.
Citera
2013-09-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Väldigt tråkigt. Hade velat se honom spela i höst (framförallt Masters-slutspelet). Är ändå inte särskilt förvånad. Han har ju haft problem med ryggen ett tag nu och var tex tvungen att dra sig ur Franska Öppna pga ryggproblem. Ryggen är inte att leka med så han får verkligen se till att inte komma tilbaka för tidigt. Hoppas han gör som Nadal och kommer tillbaka starkare än någonsin. Målet nu är att Murray är tillbaka i bra form till Australien Open nästa år.

Final imorgon mellan Simon och Tsonga. Tror Simon vinner då Tsonga ser ganska ringrostig ut.

Jag måste erkänna att jag inte sett en enda minut tennis denna vecka, har haft så mycket annat att göra. Har bara följt resultaten. Jag tycker det var lite synd att Mahut inte tog sig till final. Rolig spelare att se spela, Simon tycker jag är bland de tråkigaste. Dock så kan hans matcher bli kul ibland beroende på vem han möter.

Förhoppningsvis så vinner Tsonga, han behöver poäng nu så det är en otroligt viktig match för honom. Spelar han smart så vinner han, försöker han bara dunka in vinnare så kan det bli svårt mot Simon. Man måste välja sina slag rätt mot honom.

Det är väldigt jämnt i racet nu där runt sista platserna. Vinner Tsonga denna final så inkasserar han 100p så det är ingen överdrift när man säger att denna match är viktig för honom. I slutändan så kan det mycket väl vara här det "avgörs" för hans del om han vinner eller förlorar, med tanke på att det är så jämnt där runt strecket.

Angående Murray så får vi hoppas att det blir som du säger, att han blir starkare efter detta. Motivationen är det i alla fall inget som man behöver vara orolig för. Han har ju sett Nadals comeback plus att han verkar väldigt taggad på att vinna fler slams. Som sagt jag tror han är nästa världsetta om inte denna åkomma stoppar honom.
Senast redigerad av terribilis 2013-09-21 kl. 22:36.
Citera
2013-09-22, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Tycker du Lindell är så bra? Tycker han vinner strömatcher på grus.
Eriksson kan nog nå topp-200, mer blir det inte, han förlorade finalen.
Kul att se vilken satsning som Serbien gör i DC, Nenad Zimonjic spelar kval i singelturneringar om han måste spela en match för skadad spelare nu när Troicki är avstängd.
Senast redigerad av Alessandro 2013-09-22 kl. 01:13.
Citera
2013-09-22, 01:31
Medlem
Citat:
Tycker du Lindell är så bra? Tycker han vinner strömatcher på grus.
Eriksson kan nog nå topp-200, mer blir det inte, han förlorade finalen.
Kul att se vilken satsning som Serbien gör i DC, Nenad Zimonjic spelar kval i singelturneringar om han måste spela en match för skadad spelare nu när Troicki är avstängd.

Det skulle vara roligt att se lite mer renodlade dubbelspelare försöka spela lite singel oftare. För att vi som åskådare ska få lite mer variation att se på. Mirnyi hade varit kul att se spela singel igen. Han var ju bra förr i tiden. Åldern verkar inte vara nåt problem i dagens tennis ändå.
Citera
2013-09-22, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det skulle vara roligt att se lite mer renodlade dubbelspelare försöka spela lite singel oftare. För att vi som åskådare ska få lite mer variation att se på. Mirnyi hade varit kul att se spela singel igen. Han var ju bra förr i tiden. Åldern verkar inte vara nåt problem i dagens tennis ändå.
Mirnyi hade inget roligt 2008 i singel, sista året han spelade singel.
http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Top-Players/Max-Mirnyi.aspx?t=pa&y=2008&m=s&e=0
Citera
2013-09-22, 10:32
Medlem
Citat:
Mirnyi hade inget roligt 2008 i singel, sista året han spelade singel.
http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Top-Players/Max-Mirnyi.aspx?t=pa&y=2008&m=s&e=0

Haha Jerzy Janowicz. Han måste varit "liten" knatte då

Skulle vara roligt som sagt att se honom spela singel i alla fall, eller något annan bra dubbelspelare. Det är en fröjd att se Llodra spela när han är i bra form, tyvärr så är han "oseriös", han inser sina begränsningar och går mer inför att spela uppvisningstennis när han känner sig chanslös
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in