2013-09-21, 09:44
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafi-IBR
Slutsats:
Avståndet är va 800- 850.
1-Köra bil: färden tar ca 1min
2-Promenera i normalfart: ca 9 minuter
3-Cykla tar ca 2 min

---A-S-C-H-B-E-R-G--- LÄMNA BILEN HEMMA OCH AKTIVERA DIG SÅ SLIPPER DU 5:2 dieten som är värdelös!

Kan ju vara så att han har aschbergers syndrom
Citera
2013-09-22, 05:39
Medlem
Rafi-IBRs avatar
VIDEO KLIPP FRÅN POLIS HÄNDELSE I DIREKTSÄNDNING -ASCHBERG PROGRAMMET 22-02/2013-DIREKTSÄNDNING FRÅN SOLNA POLIS STATION

Hej alla Flashbackare.
Den 22-2-2013 var det lite action & drama i direktsändad Ashcberg. För dom som missat det så var det en häftig grej i direkt sändning under en fredags sändning och flera tidningar skrev om detta i tidningarna. Exempel så gjorde Expressen en publikation som kan läsa här:.

http://www.expressen.se/nyheter/ringde-aschberg-har-efterlyst-i-bilen

En som hette el kalla sej "Mido" och ringde Aschbergs program sa att han "gripit en efterlyst person" som han skulle köra med till polisen för att överlämna honom. Vår vän Rafi ringde också in och berättade i direkt sändning för Aschberg. Sen gav han telefonen till en Solna polis som pratade med Achberg. Radio 1 hade ett tag klippet som en separat del men de verkar tagit bort det. kanske för att set blev en omvänd anklagelse. alltså att "Mido" blev skyldig till brott när han "grep" personen.

Min kompis var på platsen utanför Solna polis station och fick efter några veckor video klippet på mejl av en kille som han tror var Rafi (bara gissning alltså), Jag har fått video klippet från polarn och tänkte dela md mig om det inte bryter med Falshback reglerna. Finns det intresserade "Aschbergare" som vill se? (dvs Radio1-lyssnarna som gillar Aschbergs program för resten av programmen är oftast skräp utom Gert) Jag vet hur man lägger upp en videofilm på en plats på internet om man inte har en hemsida som jag inte har. Jag har fått videon från min kompis som tror att han fått det från Rafi eftersom Rafi ringde in och sa att han var där samtidigt det hela hände. Jag delar med mig men jag vet inte om man måste först pixla ansiktena och fordonets REG nr?! Som sagt vet inte men om någon vill och kan fixa upp klippet men finns nån som vill så säg till så kan jag kanske mejla video klippet ca 10 min lång.

Vänligast RaFi IBRa-him & Vic
Citera
2013-09-22, 05:56
Medlem
Rafi-IBRs avatar
Här är länkar till ljud klipp på saamtalet från Mido till Aschberg

youtube
http://youtu.be/kSIZwriIuPs

Facebook
https://www.facebook.com/Radioett/posts/456745917727563 eller https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=427173907356814&id=221035 754615376

Radio 1 om den finns kvar
http://play.radio1.se/catchup/7511 eller http://play.radio1.se/catchup/7510

Finns kanske mer men inget video klippet... Än så länge.

se även inlägg i denna tråd vid omkring inlägg #980-990 däromkring..

Oj.... såg nyss en kommentar av Radi 1 eller Shabnam Shabbe (ni vet kurdtjejen i Aschbergs sluss) som förklarar varför de tagit bort klippet om "den dramatiska händelsen på friåkningen"
http://www.radio1.se/blog/shabnams-blogg/2013/02/26/dramatik-på-dramatik

Det verkar vara ombytta roller Att den som "grep" d.vs. "Mido" misstänktes för olaga frihetsberövande o liknande. Om det gått till åtal så borde finnas handlingar. Får kanske besöka Solna tingsrätt om det är där en eventuell förhandling skett eller kommer göras om det är åstals bart
Citera
2013-09-22, 06:02
Medlem
Rafi-IBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clooak
Någon som har inspelningen från när mannen ringer in med snubben i bilen och kör till polisstation?. Radio1 har tagit bort klippet

Tjena clooak

Se gärna mina inlägg i tråden här #1384 och #1385 om din fråga fortfarande är aktuell och obesvarad.

Hoppas du blir nöjd med svaret om du inte redan fått svar d.vs..
Det har gått över halvår sen händelsen Solna Polis stationen.
Citera
2013-09-22, 08:18
Medlem
Domedagens avatar
Citat:
VIDEO KLIPP FRÅN POLIS HÄNDELSE I DIREKTSÄNDNING -ASCHBERG PROGRAMMET 22-02/2013-DIREKTSÄNDNING FRÅN SOLNA POLIS STATION

Hej alla Flashbackare.
Den 22-2-2013 var det lite action & drama i direktsändad Ashcberg. För dom som missat det så var det en häftig grej i direkt sändning under en fredags sändning och flera tidningar skrev om detta i tidningarna. Exempel så gjorde Expressen en publikation som kan läsa här:.

http://www.expressen.se/nyheter/ringde-aschberg-har-efterlyst-i-bilen

En som hette el kalla sej "Mido" och ringde Aschbergs program sa att han "gripit en efterlyst person" som han skulle köra med till polisen för att överlämna honom. Vår vän Rafi ringde också in och berättade i direkt sändning för Aschberg. Sen gav han telefonen till en Solna polis som pratade med Achberg. Radio 1 hade ett tag klippet som en separat del men de verkar tagit bort det. kanske för att set blev en omvänd anklagelse. alltså att "Mido" blev skyldig till brott när han "grep" personen.

Min kompis var på platsen utanför Solna polis station och fick efter några veckor video klippet på mejl av en kille som han tror var Rafi (bara gissning alltså), Jag har fått video klippet från polarn och tänkte dela md mig om det inte bryter med Falshback reglerna. Finns det intresserade "Aschbergare" som vill se? (dvs Radio1-lyssnarna som gillar Aschbergs program för resten av programmen är oftast skräp utom Gert) Jag vet hur man lägger upp en videofilm på en plats på internet om man inte har en hemsida som jag inte har. Jag har fått videon från min kompis som tror att han fått det från Rafi eftersom Rafi ringde in och sa att han var där samtidigt det hela hände. Jag delar med mig men jag vet inte om man måste först pixla ansiktena och fordonets REG nr?! Som sagt vet inte men om någon vill och kan fixa upp klippet men finns nån som vill så säg till så kan jag kanske mejla video klippet ca 10 min lång.

Vänligast RaFi IBRa-him & Vic

Hör ni inte att den där Mido är Ali-Yussuf?
Den speciella gälla rösten han har går icke att ta miste på.
Dessutom kallar den anhållne passageraren hela tiden chauffören för ALI.
Citera
2013-09-22, 08:45
Medlem
Rafi-IBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domedagen
Hör ni inte att den där Mido är Ali-Yussuf?
Den speciella gälla rösten han har går icke att ta miste på.
Dessutom kallar den anhållne passageraren hela tiden chauffören för ALI.

Det slog mig också att det är "Ali Jousef" som är envarsgeipande-mannen/egenmäktihågtförfsrandemannen "Mido. så jag ställde exakt frågan för bara 2 veckor sedan till slusskurden Shabbe Shabnam. hon svarade:
"Nej, vi har lyssnat...det är flera här på Radio 1 som har lyssnat och jämfört rösten och det är inte Ali Jousef för det rösterna skiljer sig så mycket. der blev ett polisärende där det blev ombytta roller och Mido blev misstänkt för det han gjorde"

Jag godtog sålklart svaret som en gentleman man är mot inkvoterade invandrartjejer, men så fort jag lade på sa tänkte jag sk*t-snack eftersom jag kan höra likheterna själv och alla andra. så kurdrjejens försök att ljuga misslyckades fatalt men inget man behöver upplysa henne om.
Jag fick i princip svart på vitt att hon inte var ärlig när jag inatt läste vad kurdrjejen skrivit om händelsen några dagar efter här:
http://www.radio1.se/blog/shabnams-blogg/2013/02/26/dramatik-på-dramatik

Citat från sidan lyder:
"Vi har dessutom fått mail från Y:s familj som känner sig utsatta och ledsna över denna situation eftersom Y:s namn nämndes (av honom själv) i etern. Varken Y eller hans familj har gjort något fel och av respekt till de har vi valt att radera klippet från vår hemsida. Så nu vet ni det."

Så nog är "Mido" och "Ali Jousif" sa,ma person alla gånger. Säkerhetsprocent: 98/100 enligt min amatörmässiga röstigenkänninhsanalys, men där var du nog före mig

Gillar Ali Jousef skarpt och hans narcissistiska stil! Dock har Aschberg fel när han kallar honom "skriftlärd". Han tillhör Islam men verkar inte vara extremt fanatiskt elle jihadistiskt lagd men har starka åsikter (läs: ogillar) bögar och icke-traditionella relationer som man-kvinna samt verkar önska livet ur dessa gnm jordbävningar och naturkatastrofer. senast i fredagens friåkning i Aschbergs program och ali Jousefs åsikt om swingerpartyt i Norrköping kommande månad. starkt konservativ och patriarkal, men see inget fel I att han framför sina ÅSIKTER i ÅSIKTS-radio, dessutom Sveriges bästa (åsikts)radiostation 2012 och 2013!!
Senast redigerad av Rafi-IBR 2013-09-22 kl. 08:47.
Citera
2013-09-23, 03:29
Medlem
NorthSNKRs avatar
Brände psykfallet Raffi verkligen sin sista bro med Cissi idag?
Citera
2013-09-23, 10:09
Medlem
ensockerbagares avatar
Är det fler som har problem med podcast-sidan?
Citera
2013-09-23, 11:42
Medlem
ensockerbagares avatar
Podcast-sidan har inte funkat på flera dagar men en stund efter att jag frågade här på forumet funkar den igen. Tillfällighet?
Citera
2013-09-23, 12:59
Medlem
Rafi-IBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Brände psykfallet Raffi verkligen sin sista bro med Cissi idag?
Rafi e portad av Cissi sedan länge. Programmet gick i repris igår kväll. Ämnet var (som vanligt) män vs kvinnor och mäns rättigheter till umgänge med sina barn vid separationer.
Rafi sa som vanligt sin åsikt som inte verkade gillas av Cissi. Och eftersom Cissi hade nämnt att hon skulle skaffa barn med sin kille typ 500 gånger under programmet så frågade Rafi henne hur hon skulle tänka om hon nu inte kunde få barn eftersom det finns ju trotsallt många ofrivilligt barnlösa par. Sen sa han: "vet du ens om din pojkvän har pungkulor" vilket fick henne att porta fanskapet så nu slipper vi höra honom i Radio hos Cissi och istället höra gulli-plutten Philip överklass, gamle Ulf och historie-Lennart som inte kan ett dugg om något. Kvar blir avskrapet i det programmet. Skräpprogram. Håller mig till Aschberg som egentligen är garanten för Radio1s överlevnad.

Bonusmaterial:
Föreställ er när Ewa Rusz pratar oavbrutet och skryter, skryter, skryter och gör reklam om sina böcker och den nyaste med engelsk titel som hon inte kan uttala själv (heter bill shit). Tänk er också att hon gnomgående kör sin skrävliga näsvingespel eller om det är ngt annat när hon drar in luft genom näsan kvickt, likt en tjack-h**a som drar en lina vitt. Hon gör det 1000 ggr per timme och ibland lyssnar hon inte ens på inringaren utan googlar efter svar eftersom hon inte klarar av att ge råd. Ewa är en plagiarismens mästare och lögnarnas lögnare.ä
Citera
2013-09-23, 20:34
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Rafi e portad av Cissi sedan länge. Programmet gick i repris igår kväll. Ämnet var (som vanligt) män vs kvinnor och mäns rättigheter till umgänge med sina barn vid separationer.
Rafi sa som vanligt sin åsikt som inte verkade gillas av Cissi. Och eftersom Cissi hade nämnt att hon skulle skaffa barn med sin kille typ 500 gånger under programmet så frågade Rafi henne hur hon skulle tänka om hon nu inte kunde få barn eftersom det finns ju trotsallt många ofrivilligt barnlösa par. Sen sa han: "vet du ens om din pojkvän har pungkulor" vilket fick henne att porta fanskapet så nu slipper vi höra honom i Radio hos Cissi och istället höra gulli-plutten Philip överklass, gamle Ulf och historie-Lennart som inte kan ett dugg om något. Kvar blir avskrapet i det programmet. Skräpprogram.

Efter att ha lyssnat på radio1 under sommaren till nu måste jag hålla med dig. Cissi snackar ju bara om sig själv. Sen pratar hon om att hon vill ha barn och sin JÄVLA snubbe hela tiden! Jag funderar på att gå hem till hennes kille och säga "kan inte du sätta på kärringen ordentligt nu så vi slipper höra hennes jävla gnäll på radion varje dag?!" I ett radioprogram som är tillägnad åt lyssnares åsikter är hennes käft den som hörs mest. Hon klarar dessutom inte av när någon inte har samma värdering som henne. Men när typ pedoPhilip ringer in och börjar snacka om sitt jävla skitointressanta liv så är det en kvart som går åt honom. SKAPA EN HOMOKANAL DÅ!

Edit: Hatar hennes "du, tack för ditt samtal", borde besvaras med "Du, det var mest du som skötte snacket"

Edit 2: Lyssnade på hennes program idag. Med operabögen som gäst. Till och med HAN fick nog av Cissi! Fatta hur jobbig du måste vara som person om inte ens supergayrightaktivisten orkar med henne längre.

Citat:
Bonusmaterial:
Föreställ er när Ewa Rusz pratar oavbrutet och skryter, skryter, skryter och gör reklam om sina böcker och den nyaste med engelsk titel som hon inte kan uttala själv (heter bill shit). Tänk er också att hon gnomgående kör sin skrävliga näsvingespel eller om det är ngt annat när hon drar in luft genom näsan kvickt, likt en tjack-h**a som drar en lina vitt. Hon gör det 1000 ggr per timme och ibland lyssnar hon inte ens på inringaren utan googlar efter svar eftersom hon inte klarar av att ge råd. Ewa är en plagiarismens mästare och lögnarnas lögnare.ä

Ska försvara Ewa lite. Hur hon är som psykolog vet jag ju inte. Och hennes nya bok har jag ingen lust att läsa. Hon är inte den bästa att ge tips till desperata inringare, men hon är ändå trevlig och försöker vara så pedagogisk så mycket hon bara kan. Jämför med Cissi, tycker jag Ewa inte alls är självupptagen och skrytsam. Bara lite pretentiös, precis som alla andra jävla psykologer eller läkare brukar vara. Det ingår i deras yrke typ?
Men det viktigaste är att hon LÅTER LYSSNARNA RINGA IN och PRATA. De som ringer in pratar även om riktigt grova grejer som är intressanta att lyssna på. Bara idag ringde det in en brud som snacka om hennes barndom och pappan som var riktigt äcklig mot henne. Det bara hon som får in såna samtal.

Du kanske inte är vaken så tidigt till Gerts Värld, men Kim och Gert är riktigt sköna att lyssna på medan du äter frukost (skiter på toan) .

Edit: Skönt att veta att Radio1 åtminstone inte stödjer rassehororna i Sverige. Gert ibland, men han blir PK direkt tack vare Kim, vilket är riktigt roligt att lyssna på. Som när han sa "Det finns väl ingen som har sett en Rom jobba". Kim flippaaaaaaaaaaa, hahahaha!
Senast redigerad av Smackyhead 2013-09-23 kl. 21:09.
Citera
2013-09-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
Du kanske inte är vaken så tidigt till Gerts Värld, men Kim och Gert är riktigt sköna att lyssna på medan du äter frukost (skiter på toan) .

Sover ofta till 08, och vill hör vad som hänt innan 08.
Någon som vet varför inte Gerts Värld kommer upp på Playen?
Saknar både i fredags och idag måndag (23/9-13), det enda som kommit upp från programmet är "En Röst Om Dagen".
Inte heller Fredrik Steen´s "Hantverkarna" finns. Bara det första avsnittet finns.
Podden verkar ligga lite efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in