Citat:
Ursprungligen postat av
Reggie Hamond
Väldigt tråkigt. Hade velat se honom spela i höst (framförallt Masters-slutspelet). Är ändå inte särskilt förvånad. Han har ju haft problem med ryggen ett tag nu och var tex tvungen att dra sig ur Franska Öppna pga ryggproblem. Ryggen är inte att leka med så han får verkligen se till att inte komma tilbaka för tidigt. Hoppas han gör som Nadal och kommer tillbaka starkare än någonsin. Målet nu är att Murray är tillbaka i bra form till Australien Open nästa år.
Final imorgon mellan Simon och Tsonga. Tror Simon vinner då Tsonga ser ganska ringrostig ut.
Jag måste erkänna att jag inte sett en enda minut tennis denna vecka, har haft så mycket annat att göra. Har bara följt resultaten. Jag tycker det var lite synd att Mahut inte tog sig till final. Rolig spelare att se spela, Simon tycker jag är bland de tråkigaste. Dock så kan hans matcher bli kul ibland beroende på vem han möter.
Förhoppningsvis så vinner Tsonga, han behöver poäng nu så det är en otroligt viktig match för honom. Spelar han smart så vinner han, försöker han bara dunka in vinnare så kan det bli svårt mot Simon. Man måste välja sina slag rätt mot honom.
Det är väldigt jämnt i racet nu där runt sista platserna. Vinner Tsonga denna final så inkasserar han 100p så det är ingen överdrift när man säger att denna match är viktig för honom. I slutändan så kan det mycket väl vara här det "avgörs" för hans del om han vinner eller förlorar, med tanke på att det är så jämnt där runt strecket.
Angående Murray så får vi hoppas att det blir som du säger, att han blir starkare efter detta. Motivationen är det i alla fall inget som man behöver vara orolig för. Han har ju sett Nadals comeback plus att han verkar väldigt taggad på att vinna fler slams. Som sagt jag tror han är nästa världsetta om inte denna åkomma stoppar honom.