Simon..Simon..Simon.

Han var otröstlig och satt och grät som ett litet barn. Tycker synd om Simon som förlorade sina båda singlar. Han känner sig säkert som världens syndabock just nu. Såg inte Tsonga vs Monaco men Tsonga spelade visst riktigt bra tennis och vann med (6-3 6-3 6-0). Hoppas han kan forsätta leverera den typen av tennis nu när grussäsongen drar igång. Tror inte Gasquet är allvarligt skadad utan mest är trött och sliten. Med facit i hand så hade fransmännen verkligen behövt honom nu när han är i väldigt bra form. Varför var inte Delpo med??
Det jag gillar med Davis Cup är dramatiken, spelkvaliteten spelar mindre roll. Man spelar för sitt land alla matcher är viktiga publiken lever med och spelarna kan nästan ta på stämningen. Många gånger höjer sig spelare som kanske inte alltid gör bra resultat ute på touren. Som sagt stämningen är hetsig och påminner mer om en fotbollspublik. Jag gillar verkligen Davis Cup det tråkiga är bara att det lär väl ta många år innan vi får se ett svenskt lag vare uppe bland de bästa igen.
Personligen tycker jag dock att Davis Cup kunde gå vartannat år i stället.