2013-04-07, 15:20
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Davis Cup ‏@DavisCup 5m

#UKRvSWE @TheDolgo levels proceedings with a 4-set win over Eriksson.
The tie will be decided by a 5th rubber #DavisCup

https://twitter.com/DavisCup/status/320887151116042240

Citat:
Davis Cup ‏@DavisCup 5m

#UKRvSWE @Stako_tennis replaces Molchanov in the deciding 5th rubber in Dnipropetrovs'k #DavisCup

https://twitter.com/DavisCup/status/320887425704546304
Citera
2013-04-07, 16:44
Medlem
Bra gjort av Eriksson att ta ett set av en topp30-spelare. Fyra set varav en vinst. Bra gjort. Ett framsteg då Sverige har blivit utan set i tidigare singelmatcher sedan Söderling blev sjuk om jag inte mins fel.

Eller tog Ryderstedt något set av Troicki? Ja hursomhelst så var det bra gjort. Hoppas Eriksson fortsätter spela bra även utanför DC. Fast det brukar ju vara svårt, då man får lite extra hjälp när det är DC.
Citera
2013-04-07, 16:48
Medlem
Det vore kul om Sverige fick fram en topp100-spelare igen. Vore grymt kul om Eriksson slog Dolgopolov, givetvis en tokskräll om det skulle hända men ingenting är omöjligt. Dolgopolov har inte spelat DC på väldigt länge innan denna veckan och han är en spelare som spelar konstigt vilket gör att han kan ha väldigt låg lägsta nivå.

Fantastiskt starkt av Markus Eriksson att ta första set mot Dolgopolov borta i Ukraina. Ok, han förlorade sedan, men tydligen en kille med framtid.
Ni med minnet i behåll kommer klart ihåg att just Dolgopolov tog första set mot Djokovic i US Open för 2(?) år sedan. Slog också ut Söderling i Wimbledon vad jag kommer ihåg.
Citera
2013-04-07, 16:54
Medlem
Vilken bragdmatch serberna verkar har gjort i dubbeln. 15-13 i avgörande mot Bryans. Det hade jag aldrig trott. Hade faktiskt trott på USA i denna match då Tipsarevic var borta. Men nu vinner Serbien tack vare Djokovic och att de lyckades med denna bragd.

Citat:
Ursprungligen postat av ingi
Det vore kul om Sverige fick fram en topp100-spelare igen. Vore grymt kul om Eriksson slog Dolgopolov, givetvis en tokskräll om det skulle hända men ingenting är omöjligt. Dolgopolov har inte spelat DC på väldigt länge innan denna veckan och han är en spelare som spelar konstigt vilket gör att han kan ha väldigt låg lägsta nivå.

Fantastiskt starkt av Markus Eriksson att ta första set mot Dolgopolov borta i Ukraina. Ok, han förlorade sedan, men tydligen en kille med framtid.
Ni med minnet i behåll kommer klart ihåg att just Dolgopolov tog första set mot Djokovic i US Open för 2(?) år sedan. Slog också ut Söderling i Wimbledon vad jag kommer ihåg.

Australian Open var det han slog Söderling i, mycket riktigt för två år sedan. Tomic var det som slog Söderling i Wimbledon.

Han tog aldrig första mot Djokovic men han var mycket nära. Han pressade honom enormt, spelade slice nästan hela setet och Djokovic var tydligt irriterad över det
Senast redigerad av terribilis 2013-04-07 kl. 16:56.
Citera
2013-04-07, 17:57
Medlem
BleAivanos avatar
Svenskarna kunde inte stå emot Ukraina. Ukr vann även sista matchen.

@Stako_tennis held his nerve to defeat Arvidsson 62 63 75 & Ukraine win 3-2.
They enter Wednesday's World Group play-off draw

https://twitter.com/DavisCup/status/320927115149209601
Citera
2013-04-07, 18:26
Medlem
Ukraina behövde i alla fall toppa laget för att vinna. Det är bra det, hade förväntat mig 4-1. Det hade varit betydligt tråkigare om deras sämst rankade spelare hade vunnit och det blivit 4-1. Nu blev det verkligen en positiv start för Rosengren och de nya spelarna.
Citera
2013-04-07, 19:57
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Frankofilen i mig får mig att skrika ALLEEEEEEEEEZ!!! Simon utjämnar till 1-1 i set. Två set till nu och det är klart....
Citera
2013-04-07, 22:43
Medlem
Jag hade hellre sett Frankrike vidare därifrån också. Roligare spelartyper i det laget.

Berlocq är en stabil spelare. Det räcker inte med att spela okej för att slå honom på grus. Synd för Frankrike att Gasquet inte var med.
Senast redigerad av terribilis 2013-04-07 kl. 22:45.
Citera
2013-04-08, 00:02
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Simon..Simon..Simon. Han var otröstlig och satt och grät som ett litet barn. Tycker synd om Simon som förlorade sina båda singlar. Han känner sig säkert som världens syndabock just nu. Såg inte Tsonga vs Monaco men Tsonga spelade visst riktigt bra tennis och vann med (6-3 6-3 6-0). Hoppas han kan forsätta leverera den typen av tennis nu när grussäsongen drar igång. Tror inte Gasquet är allvarligt skadad utan mest är trött och sliten. Med facit i hand så hade fransmännen verkligen behövt honom nu när han är i väldigt bra form. Varför var inte Delpo med??

Det jag gillar med Davis Cup är dramatiken, spelkvaliteten spelar mindre roll. Man spelar för sitt land alla matcher är viktiga publiken lever med och spelarna kan nästan ta på stämningen. Många gånger höjer sig spelare som kanske inte alltid gör bra resultat ute på touren. Som sagt stämningen är hetsig och påminner mer om en fotbollspublik. Jag gillar verkligen Davis Cup det tråkiga är bara att det lär väl ta många år innan vi får se ett svenskt lag vare uppe bland de bästa igen.

Personligen tycker jag dock att Davis Cup kunde gå vartannat år i stället.
Citera
2013-04-08, 00:26
Medlem
Castlevanias avatar
Va fan i helvete sysslade Querrey med? Efter två jämna första set gick jag på en promenad. När jag återvände stod det 5-0, som blev 6-1 och 6-0. Hur kan man vika ner sig så fullständigt i en DC-kvart? Han ska inte behöva bli utklassad med den serven, oavsett motstånd. Jim Courier borde göra det enda rätta och skippa den otekniska jänkaren framöver. Han är ju en större mental dvärg än Berdych. Tröttsamt värre. Dessutom spelade Djokern halvskadad.
Senast redigerad av Castlevania 2013-04-08 kl. 00:28.
Citera
2013-04-08, 02:17
Medlem
Serena Williams verkar vara tillbaka med besked, 3 vinster i 4 finaler redan i april, kanske att vi kan få en värdig världsetta i slutet av året för första gången sen stenåldern på damtouren? Håller Serena så lär hon vinna minst en handfull tävlingar till innan året är slut.
Citera
2013-04-08, 10:44
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Serena Williams verkar vara tillbaka med besked, 3 vinster i 4 finaler redan i april, kanske att vi kan få en värdig världsetta i slutet av året för första gången sen stenåldern på damtouren? Håller Serena så lär hon vinna minst en handfull tävlingar till innan året är slut.

Frågan är om hennes dominans kommer bestå eller klinga av under grussäsongen. Hon är inte lika dominant på grus. Samtidigt känns konkurrensen si sådär. Azarenka småskadad och spelat sparsamt på sistone. Då tror jag mer på Sharapova som hinner med bättre på grus. Lite Söderling över det hela Na Li är en personlig favorit som jag hoppas får en fin grussäsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in