2016-07-12, 14:19
Medlem
Elias skämmer ut sig för svenska folket,2 turneringar hemma 0 poäng,helt chanslös mot Montanes,
Ger upp hoppet för människan ,blir bara förbannad av att se han.
Mikael satt på läktaren och skämdes , tänkte väl "jag hade spelat bättre i sömnen"
Blir kul se Söderlund ,han kan få in bollen i banan iallafall.
Söderlund är liksom 19 och har spelat en challenger i sin karriär men gör ändå 3 dubbelt så lite misstag som Elias, tex mot Fabbiano gjorde Elias typ 72 enkla misstag och söderlund max 25, ganska oroväckande att en som spelat på touren 3 år kortare missar mycket mindre.
Citera
2016-07-12, 14:55
Medlem
Förstår inte riktigt hur ni andra i gruppen kan tycka tennisen är intressant utan svenskar,nu var Wimbledon lite intressant för att det var lite skrällar, annars är det intressanta att gissa om Djoko ska förlora ett eller 2 set under hela veckan.

Normalt brukar jag själv spela tennis iallafall 15-20 gånger en sommar, i sommar har jag ej spelat en enda gång, tappat intresset helt.
Citera
2016-07-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Förstår inte riktigt hur ni andra i gruppen kan tycka tennisen är intressant utan svenskar,nu var Wimbledon lite intressant för att det var lite skrällar, annars är det intressanta att gissa om Djoko ska förlora ett eller 2 set under hela veckan.

Normalt brukar jag själv spela tennis iallafall 15-20 gånger en sommar, i sommar har jag ej spelat en enda gång, tappat intresset helt.
Mitt intresse styrs inte av vilken nationalitet de har utan av vilken spelstil de har, Wawrinka är då den jag har följt på senare tid. Jag kollar de matcher jag tycker är spännande och skiter i turneringen, jag har största respekt för Djoko, Nadal och Murray men tycker sällan det är kul att kolla på deras matcher.

Men visst, mitt intresse var klart större när Söderling var het.
Citera
2016-07-12, 16:12
Medlem
Bjurras avatar
Citat:

Finns väl massor av svenskar som följer sporter/ligor utan svenskar, t ex Premier League eller (tills nyligen) F1.
Citera
2016-07-12, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
30% fler matcher och dessutom de slitande 5 sets GS, herr- och damtennis är verkligen två olika sporter...

Serena har ju också varit fullständigt överlägsen i många av de matcher hon spelat och de har knappt varit mer än en lätt träning, massor med typ 6-1 6-1 i hennes karriär. Federer har ju haft samma knep för att hålla sig ungdomlig, bara hålla serve och ta tiebreaket eller breaka med minimal ansträngning, vidare på 3x20 minuter utan att han behöver duscha efter. Nadal är 5 år yngre men hade inte förmågan att vinna matcher snabbt & lätt, slet från första omgången i GS och förflyttar sig nu i rullstol...

Federer är ett unikum i tennis historien, man måste gå tillbaka till början av 1970-talet för att hitta spelare som presterat som han gör i 33-34 års ålder. Undantaget är Agassi där han precis som Serena missade massor av hårt matchande under flara av sina bästa år och därför lyckades hålla sig kvar så länge.

Nadal lär lägga av efter OS i Rio om han inte lyckas ta sig tillbaka, han har inget att spela för så jag ser inte hur han ska kunna motivera sig. Djokovic håller max 3 år till i topp 4, sen är han slut, han spelar för många turneringar, det blir som med Lendl, vid 32 tar det slut.
Senast redigerad av Gincan 2016-07-12 kl. 18:06.
Citera
2016-07-12, 18:35
Medlem
Vilka fantastiska veckor för Söderlund. Blir intressant att se om han har vad som krävs för att etablera sig på challengernivån redan nu. Långt mycket mer att bevisa där.
Citera
2016-07-12, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Finns väl massor av svenskar som följer sporter/ligor utan svenskar, t ex Premier League eller (tills nyligen) F1.

Absolut, det är ju dock pga spänningen, premier league tex, där är det oftast jämnt tills det är 4-5 omgångar kvar ,du kan ju inte säga inför säsongen vilka som ska vinna.
Är själv mångårig supporter till ett hockeylag, sen har man ju gemenskapen , åker man på bortaresa tex kan du ta en öl och leva lite jävul ha ha.
När laget spelar som sämst är det ändå gemenskapen man har ,man träffar folk och har kul.
Nu i tex Båstad tycker jag det är mer intressant för nu är det ändå lite ovisst vem som ska vinna,i en grand slam vet man vilka som kan göra det.
Citera
2016-07-12, 18:40
Medlem
Söderlund vann svenskmötet mot Simonsson ,7-5 i avgörande tiebreak, underhållande match måste jag ändå säga, Simonsson var förvånansvärt bra, utan alla dubbelfel kanske han skulle va rätt hyfsad.
Hörde Söderlund ska gå college, känns helt fel med det spel han har i sig.
Skulle fortsatt spela på touren, visserligen ska han kombinera med lite tävlingsspel men känns ändå helt fel med den talangen.
Visserligen finns det väl dom som gått den vägen,men ja vi får väl se.
Citera
2016-07-12, 19:22
Medlem
En satsning på touren kostar ju en massa pengar, college får han gratis och dessutom under tiden en utbildning att falla tillbaka på. Som #500 nu vid 19 år är han inte nära att tjäna in matpengarna.
Citera
2016-07-12, 19:26
Medlem
Citat:
Absolut, det är ju dock pga spänningen, premier league tex, där är det oftast jämnt tills det är 4-5 omgångar kvar ,du kan ju inte säga inför säsongen vilka som ska vinna.
Är själv mångårig supporter till ett hockeylag, sen har man ju gemenskapen , åker man på bortaresa tex kan du ta en öl och leva lite jävul ha ha.
När laget spelar som sämst är det ändå gemenskapen man har ,man träffar folk och har kul.
Nu i tex Båstad tycker jag det är mer intressant för nu är det ändå lite ovisst vem som ska vinna,i en grand slam vet man vilka som kan göra det.

I vilken sport kan man inte göra det? Förutspå vilka som har en realistisk chans att vinna.

Det är så i varenda sport som jag känner till. Ibland (extremt sällan) så blir det skrällar. Som när Grekland vann fotbolls-EM eller som när Thomas Johansson vann Australiska Öppna, för att ta några exempel.

Det är ingenting som är unikt för tennisen.
Citera
2016-07-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
En satsning på touren kostar ju en massa pengar, college får han gratis och dessutom under tiden en utbildning att falla tillbaka på. Som #500 nu vid 19 år är han inte nära att tjäna in matpengarna.

Ja absolut,det är det han tänkt också,att det kostar resa runt spela futures, och om han inte lyckas har han inte råd spela vidare, men jag tror han kan börja spela challenger:s redan nu ,för han har stort spel i sig, och då skulle han ju överleva på det.
När han har gått 3 år eller vad det är på college kommer han ju inte ha någon ranking igen så det ärju som börja om helt,tror han ska lägga in nå futures under utbildningen men lär väl ej bli så mycket.
Men samtidigt säger han att han kommer sattsa helhjärtat på touren när han gått klart, så kvittar väl om han gör det nu eller sen , dock hoppas han väl va mer redo för touren efter college.

edit: Det är väl några som blivit bra som gått college men ,Isner främst, han börja spela på touren först efter college,steve Johnson vet jag också gått.svenska Pernfors vet jag också gått college,men det är nog få som blir bra atp spelare efter.
Senast redigerad av pederN 2016-07-12 kl. 19:50.
Citera
2016-07-12, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vilka fantastiska veckor för Söderlund. Blir intressant att se om han har vad som krävs för att etablera sig på challengernivån redan nu. Långt mycket mer att bevisa där.

Blir inget av det,åker för College i Augusti så att, lär inte se mycket av han på kanske 3-4 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in