Citat:
Ursprungligen postat av
Krillekrok77
En satsning på touren kostar ju en massa pengar, college får han gratis och dessutom under tiden en utbildning att falla tillbaka på. Som #500 nu vid 19 år är han inte nära att tjäna in matpengarna.
Ja absolut,det är det han tänkt också,att det kostar resa runt spela futures, och om han inte lyckas har han inte råd spela vidare, men jag tror han kan börja spela challenger:s redan nu ,för han har stort spel i sig, och då skulle han ju överleva på det.
När han har gått 3 år eller vad det är på college kommer han ju inte ha någon ranking igen så det ärju som börja om helt,tror han ska lägga in nå futures under utbildningen men lär väl ej bli så mycket.
Men samtidigt säger han att han kommer sattsa helhjärtat på touren när han gått klart, så kvittar väl om han gör det nu eller sen , dock hoppas han väl va mer redo för touren efter college.
edit: Det är väl några som blivit bra som gått college men ,Isner främst, han börja spela på touren först efter college,steve Johnson vet jag också gått.svenska Pernfors vet jag också gått college,men det är nog få som blir bra atp spelare efter.