2013-09-20, 19:07
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Fy fan vad kass T44 är. Förstår _inte_ hur folk kan tycka den är bra. T43 gick fint, 56% win. Nu ligger jag på 49% i T44 efter 78 matcher fullt uppgraderat tank, normalt har jag 58% win. Helt jävla otroligt.

Folk som tycker den är bra måste tycka den är "rolig" för bra på att döda tanks eller vinna matcher är den inte. Hoppas att T54 är mycket bättre för annars har jag sänkt mina stats i grunden i onödan. SIEMKA-RAGE!!!

Det är sant, T-44 är ingen höjdare men samtidigt ingen riktigt dålig tank.
T-54 däremot är OP med HEAT och D-10T2C kanonen.
Citera
2013-09-20, 19:26
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Det är sant, T-44 är ingen höjdare men samtidigt ingen riktigt dålig tank.
T-54 däremot är OP med HEAT och D-10T2C kanonen.

Skönt att höra om T-54. Nej, T-44 är inte superdålig egentligen men jag gillar inte att vara så beroende av resten av laget samt är väl inte jättevan vid mediums (jag brukar carry:a laget rätt ofta i mina HT's). Dock gör jag 100 dmg mindre per match i 44:an än 43:an och det är sjukt. Förhoppningsvis är det mycket otur med lagen men just nu är det iaf inte roligt.

Ska spamma guld i T-54 ett tag när jag fått den för att avreagera mig.
Citera
2013-09-20, 19:28
Medlem
Krids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
Ah, mumsig info för en nybörjare, tack ska du ha
Object 261 (rysk), är den artyn som används mest i Clan Wars.
T92 används ofta på banor där man behöver "splasha" ut tanks från skydd.

Har börjat få in Gun Carriers i klanen nu och de är riktigt bra på t.ex province.

Hade skippat tyska artys om du har CW ambitioner.
Citera
2013-09-20, 20:35
Medlem
pretto inlägg ang CW :-) att: salorm.

ang klanen:
http://worldoftanks.eu/community/clans/500005959-STAFF/

en rysk klan, frugan är rysk-född och hon ville spela lite med ryssar efter det av vi spelat med en del svenska klaner. Vår ambitionsnivå var lite högre, men ändå ej i klass med A-P den bästa svenska klanen.

Fram tills för några veckor sedan var vi 70-75 st i klanen, alla ska minst ha 2 tier 10 tanks för CW, gärna fler.
Jag har 15, 16 om man räknar ett teoretiskt arty OBJ 261 som jag sålt iväg) http://worldoftanks.eu/community/accounts/500293489-plastdunk/

efter några veckor på kartan så kunde vi fylla på klanen så nu är vi 97.
teoretsikt kan vi ha chips på 6 länder-

Det som verkar fungera bäst är 3 länder (45 chips) så kan man anfalla och stödja alliansen med resterande.

Varje gång du använder/flyttar chips så får de en cooldown på 24 timmar.

http://worldoftanks.eu/clanwars/maps/

här är kvällen matcher får oss:
http://worldoftanks.eu/community/clans/500005959-STAFF/battles/
jag kommer att exemplifiera med våra actions. Vi håller till i skandinavien. Vår allians har den blåa färgen.

Alliansen har en ko-ordinator, men vår commander har satt oss i karantän för att ta länder, vi är för dåliga. så vi kommer nog att landstiga och träna några dagar och vara stdjande på landstigningar och riots.

just nu är vi i final på murmansk region, vår allierade legio XII fulminata håller den, vi komemr inte att gå in på den alltså, vi lämnar walkover och de kommer att fortsätta hålla den landingzonen, och alliansen kommer att fortsätta landstiga där för att slåt ut andra klaner i tuneringen. Fulminata afaller Bad balance på finmark.

den matchen är kl 20:36.. .

just nu 20:13 pågår en riot på "lapland" som bad balance äger, vi spelar i skrivande stund mot "kaas" vi har inga andra allierade på den. Ägaren "bad balance" är avknoppad från vår klan så givetvis finns det prestige att slå dem, det är även den gula alliansen som slagit ut oss från sverige.

troms landstigning. match 20:31 (krockar med murmansk, men nu ska vi inte spela den, så fotfarande så tillåter schemat 15 spelare) där ska vi försöka slå ut alla och säkra vår allierade LAS att hålla fotfästet på Troms.

20:36 på götaland då behöver vi 15 spelare till eftersom det pågår samtidiga matcher. Malisani är de som slog ut oss :-)

Big Red 1 håller förhoppningsvis danmark, så alliansen får lite lugn och ro och kan jobba på de gula-fula.

De starkast just nu på kartan för oss är Armored Beasts som är i baltikum, vi andra ska fösöka ta oss in i sverige/norge.

En klan vilar upp sig "suicide division" de brukar hålla landstigningar och supporta där, så även "7tp"

med en sådan här aktiv kväll så kan det kosta oss typ 15 låsta tanks, tanks som vi då ej kan använda i "battle with owner" krig om landet, under en vecka. därav en önskan om att ha flera tnaks elelr inte bli utskjuten.

sedan om vi väl får fotfäste så brukar man försöka koordinera så motståndaren får attacker samtidigt mot sig men vi andra får bättre tidsplanering :-)

så i övrig av pretto inlägget, fråga på om du hade mer, eller jag varit otydlig eller ointressant med vilka frågeställninga eller undringar du hade.

edit TA-Re som håller östkusten på sverige har troligen en Non agression pakt med de gula, Mali, bad balance, old school crew, så det kommer att käva lite samrodning och kontroll på landstigningarna samt flera fronter för att rensa ut sverige från utbölingar.

Missfit brigade som landsteg på island och tagit västra norge kan föhoppningsvis ställat till lite för de gula.
Senast redigerad av plastdunkk 2013-09-20 kl. 20:40.
Citera
2013-09-20, 20:50
Medlem
tillgägg kan vara.. allt går enligt planerna och den blå alliansen består av siema-wariors
LAS är tyskar, vi är ryssar, i övrigt så är det nog polacker mest tror jag.

Frugan är diplomat och jag brukar sitta med på mötena som hennes stand in eftersom ryssarna varken kan kartan eller engelska, så jag har lite insikt där oxå.

det är ett jävla jobb att vara koodinator, han som är det känner en väldig masa folk och håller koll påå klaner, vem som är vart vilka de verkar kriga mot och forna allianser... vem som tappar folk till vem. och att faktiskt följa planen är inte alltid så lätt.

vissa klaner avlönar sina FC (field commanders) med ingame guld så därför kan man se på kartan ibland lag som bara sitter på kartan och håller länder utan att göra något, de bara samlar inkomster då.

edit
jaha... då gick det åt skogen på lapland och västra götaland, bara troms kvar då för klanen mara några minuter skillnad på matchstarter.. vi kan ha blivit utmanövrerade eller inte haft två fulla lag.
Senast redigerad av plastdunkk 2013-09-20 kl. 20:55.
Citera
2013-09-20, 21:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Tröttnade inatt och sålde av gw tiger p som jag snitta 750 skada per match och lorraine 155 mle 51 som jag snittade 950 skada per match...winratio strax över 30% fick mig att böla som en 3-åring
Hade hummel som tier5 och den snitta jag 1094 med och över 1400 med s-51...m12 som jag tyckte riktigt illa om snitta jag 1200.
Citera
2013-09-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
forts pga tiden gick ut

kollade lite vad alliansen gör... LAS har fått iväg två anfall mot Old School Crew, 21:30-ish... sedan supportar OSC MALI på hedmark, så OSC har tre samtida battles, hoppas det blir till vår fördel om de har lite folk, det kan hjälpa TMB om OSC inte kan försvara, men då får vi lite yttre press på MALI, men om OSC har lite folk borde de skippa supporen för mali och satsa på sina försvar så det blir itne vi som får det lättare utan TMB.

SLF har det lite jobbigt i tyskland, de är med i vår allians.Men de är starka, men man klarar sig itne så länge utan support så där så vi måste nog försöka få någon på holland. Phoenix allians och Bones är svåra så lättast blir nog att gå genom netherlands för oss..
Citera
2013-09-20, 23:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
intressanta inlägg!

Tjena.. Sjukt kul att läsa, men jag hajjar ändå inte allting så vi får nog sätta oss i PM eller något angående detta sen.

Om vår klan är 40 pers ca lär vi aldrig kunna köra CW eller? För det krävs runt 100 man?
Citera
2013-09-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tjena.. Sjukt kul att läsa, men jag hajjar ändå inte allting så vi får nog sätta oss i PM eller något angående detta sen.

Om vår klan är 40 pers ca lär vi aldrig kunna köra CW eller? För det krävs runt 100 man?

finns små klaner som klarar stordåd.. än ni 15 online så kan ni landstiga iallafall och testa på det. För att hålal flera länder och kunna agera på fler ställen måste ni vara flera online... men är ni 40 superaktiva så går det ju... testa för skojs skull och landstig i afrika de kvällar ni är 15 online samtidigt. kostar inga låsta tanks föränns i sista matchen på en landstigning.

då man böjar synas på kartan så kan man lättare ragga mer folk, eller hitta en annan klan att gå ihop med eller helt enkelt byta om man tycker det är kul.

Jag vet att MOOSE lirar i afrika, och har lite lägre krav ang onlinetid osv, men där många.. två klaner som jobbar tillsammans.

Men jag tycker absolut att ni ska prova om ni är 15 online nån kväll.

sammanfattning: STAFF (vi ) supportade två landings för Alliansen, murmansk och Troms, fail på två riots.

alliansen vann ett land vid holland... Helm cops tog ett land, och connectade med SLF och de kan nu supporta varandra.

I baltikum tappade XRAY tt land latgalia, och har nu två länder som ej sitter ihop, dvs de får ingen inkomst från landet som inte sitter ihop med Headquarters.

legion xii fulminata tog lapland från bad balance.

Finland är safe.

imorgon anfaller legio fulminata bad balance igen och bad balance kommer att anfalla legio. Då blir det encounter då båda anfaller varandra, kartan slumpas mellan de två länderna och den som vinner får anfalla den andre. Den som förlorar encounter kan ej anfalla och riskerar att förlora sitt land.

LAS kommer troligen att anfall Norrbotten och nordland. lappland och norbotten kommer att supporta varandrainom deras allians.

LTU kommer nog att anfalla Västerboten (TA-rE) från finland

STAFF kommer nog att landstiga för att försvara Troms, Murmansk och försöka hjälpa någon till att ta Curland. 7tp lär väl dyka upp nånstans på landstigningarna oxå. Vi struntar medvetet i Island och andra får ta det...

Helm corps fösvarar och håller netherlands, samt supportar SLF, SLF försöker ta ett land till (de brode börja få dåligt med tanks snart så de kliver nog av kartan för att få tillbaks dem snart, de har fightats där i över en vecka) Big Red 1 försöker hålla danmark igen, de gör det bra är faktiskt.

de flesta anfallen dyker upp i sista turnen, om man inte gör två anfall fån samma land, då är det en timme tidigare på det första och den andre hinner se det och lägga ett motanfall.
Senast redigerad av plastdunkk 2013-09-20 kl. 23:49.
Citera
2013-09-21, 03:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Suttit i soffan och bölat i 3 timmar hade spelat in 155k xp på comet som jag tycker är skit när jag bara behövde 100k för att forska fram centurion 1 70 matcher jag aldrig får tillbaka
Wr sluta på 49.78%, inte dåligt för en vagn som jag tycker är skit pga mjukt pansar och kanon med dåligt tryck i.
Citera
2013-09-21, 03:48
Medlem
Vad finns det för CW-aktiva svenska klaner förutom A-P? MOOSE? Min nuvarande klan lyckas inte få CW att funka trots rejält med individuell talang, så jag kollar runt lite och funderar på att gå svenskt istället för europeiskt.

Edit: Come to think about it, så tror jag A-P skulle passa faktiskt. Har de något WN7-krav? Ligger på ~1600 totalt, och ~1800 recent.
Senast redigerad av Weekends 2013-09-21 kl. 03:58.
Citera
2013-09-21, 04:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
Finn det fler än jag som köper larvbandsmodulerna?

På bl.a T30, vk4502a och amx 50 100 kunde jag montera bästa kanonen efter att ha lagt X00.000 pesetas på en larvbandsmodul + lite andra grejer.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-09-21 kl. 04:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in