2013-12-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag ritade en liten förklarande bild angående camovärdet. Tänk också på att om du t.ex. har camonät så försvinner effekten av det varje gång du rör på vagnen.

Se här, enkelt ritat: http://oi40.tinypic.com/5pfuye.jpg

vart hittar man info om camo värden osv??
Citera
2013-12-03, 13:36
Medlem
irrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razek
vart hittar man info om camo värden osv??

https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0AjiOOZVab3dUdGxCVFJPTzhCZkZZZmpGbXpaNjJBcV E&usp=sharing
Citera
2013-12-04, 19:19
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Lever den kanalen än :O imponerande.!

It's your legacy

Den är fortfarande rätt aktiv så vitt jag vet!

P.S: Hojta när tanksen kommer till WT!
Citera
2013-12-04, 23:55
Medlem
Kebabsugers avatar
känns som det går BAJS ! hela tiden
men kollade noobmeter och hade 61.26% (+0.18%)
hur fan kan man ligga på 0.18% plus när det känns som man förlorar typ 90% av matcherna :P

bara idioter ute heeeeela tiden

folk med 150 eff rating och 36% winrato i ens lag!!

47% och upp kan vara helt ok pga mm avgör generellt win ratio, men under 40% så är dom ofta antingen bots eller PL/CZ

någon mer än mig som RNG har fått på röven ?

rena, fina och in siktade perfekta skott går helt utav helvete fel, om och om igen

nu senast med waffenträgern, t8 så gjorde jag bara 3000 i skada och missade 6 !!!!!!!!! rena skott från 200-300 meter

fullt in siktat, skjuter och skotten flyger så lågt som möjligt och till höger, har man tur så de trackar man dom

RNG är efterblivet och borde göras om, gubbar på 400% skall inte skjuta 2meter till höger om där dom siktar för helvete

fuck RNG !!
Citera
2013-12-05, 16:31
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
känns som det går BAJS ! hela tiden
men kollade noobmeter och hade 61.26% (+0.18%)
hur fan kan man ligga på 0.18% plus när det känns som man förlorar typ 90% av matcherna :P

bara idioter ute heeeeela tiden

folk med 150 eff rating och 36% winrato i ens lag!!

47% och upp kan vara helt ok pga mm avgör generellt win ratio, men under 40% så är dom ofta antingen bots eller PL/CZ

någon mer än mig som RNG har fått på röven ?

rena, fina och in siktade perfekta skott går helt utav helvete fel, om och om igen

nu senast med waffenträgern, t8 så gjorde jag bara 3000 i skada och missade 6 !!!!!!!!! rena skott från 200-300 meter

fullt in siktat, skjuter och skotten flyger så lågt som möjligt och till höger, har man tur så de trackar man dom

RNG är efterblivet och borde göras om, gubbar på 400% skall inte skjuta 2meter till höger om där dom siktar för helvete

fuck RNG !!

Jag upplever att det skett en markant ökning av antalet bots och afk-spelare på senare tid. Igår var det afk eller bot med i ALLA matcher jag spelare. 12 stycken totalt.

Det finns ju inget som är så förbannat irriterande som en i övrigt jämn match som förloras för att en helt ok vagn är en bot, som står och skjuter ner i marken, eller en medspelare som gömmer sig bakom dig och blockerar din chans att backa undan t.ex.

Det här tycker jag börjar bli ett stort problem, och något WG borde försöka ta tag i ordentligt.

Likaså borde fulspelare få mycket högre straff än de får när de blir anmälda. Ett dygns avstängning är en travesti. Skada en lagspelare allvarligt med vilje= en veckas avstängning. Slå ut en lagspelare p.g.a. trams= en månads avstängning. Slå ut flera lagspelare= permbann.
Citera
2013-12-05, 18:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Skada en lagspelare allvarligt med vilje= en veckas avstängning.
Problemet med de är att automatiskt avgöra vad som är misstag och vilja :/
Citera
2013-12-05, 20:32
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Jag upplever att det skett en markant ökning av antalet bots och afk-spelare på senare tid. Igår var det afk eller bot med i ALLA matcher jag spelare. 12 stycken totalt.

Det finns ju inget som är så förbannat irriterande som en i övrigt jämn match som förloras för att en helt ok vagn är en bot, som står och skjuter ner i marken, eller en medspelare som gömmer sig bakom dig och blockerar din chans att backa undan t.ex.

Det här tycker jag börjar bli ett stort problem, och något WG borde försöka ta tag i ordentligt.

Likaså borde fulspelare få mycket högre straff än de får när de blir anmälda. Ett dygns avstängning är en travesti. Skada en lagspelare allvarligt med vilje= en veckas avstängning. Slå ut en lagspelare p.g.a. trams= en månads avstängning. Slå ut flera lagspelare= permbann.

WG vill inte vara personligt involverade längre, dom kan tjäna mer pengar om dom flyttar folk från dom tjänsterna och gör det 100% automatiskt som dom säger att det nästan är nu
en ban för misstag är kanske inte så kul då

förlorade(draw) just en match där jag gjorde 6000 i skada, alltid lika kul

efter 3 minuter så hade vi förlorat 6 av våra tanks och dom inga
tack vare mig som att det stod 10-11 när jag dog, vi hade en mer, men ändå lyckades mitt lag inte vinna

man sitter och tittar på dom, hur efterblivna dom är, dom står på varsin sida om ett hus, fiende tank går fram och skjuter och rullar tillbaka, vår tank står bara kvar !!!

HAN HAR SKJUTIT !!!! rulla runt och skjut ditt skott för fan

händer ofta när fienden har stark kanon och typ 100 liv kvar, vår tank 1500 kvar och vågar inte gå runt när fienden skjutit !!

och kommentera går inte, PL och CZ är värdelösa på engelska så dom fattar inte vad man säger ändå......
Citera
2013-12-06, 02:11
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Problemet med de är att automatiskt avgöra vad som är misstag och vilja :/

Tja... I de allra flesta fall där det handlar om någon som gör det med vilje, så skjuter de mer än ett skott på lagkamratens vagn.

Igår fick t.ex. en snubbe för sig att jag gjorde ett kill steal, varefter han körde efter mig och sköt mig från 100% hälsa till 11% hälsa.

Något sådant borde vara görbart. Det är skillnad på en miss och att medvetet gå på lagkamrater för att slå ut dem, eller nästintill.
Citera
2013-12-06, 06:24
Medlem
warp10s avatar
Brukar ni skicka in en ticket på botar, team damage, teamkills eller på annat idiotiskt beteende man kan råka ut för när man spelar?
Citera
2013-12-06, 09:03
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warp10
Brukar ni skicka in en ticket på botar, team damage, teamkills eller på annat idiotiskt beteende man kan råka ut för när man spelar?
Inte för att de spelar som idioter (önskar dock att det fanns ett alternativ för det + att man hade typ 1.000 fler tickets att skicka in) men däremot alltid när det är botar och vid teamkills.

Btw, någon som påpekat ännu att testservern för 8.10 är uppe sedan igår? För t.ex. den som vill testköra de nya japanerna (Kawasaki Hull Down Style)! http://worldoftanks.eu/en/news/46/first-public-test-update810/
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-12-06 kl. 09:17.
Citera
2013-12-06, 10:14
Medlem
Japanerna är riktigt nice, speciellt 7, 9, och 10. Autoloadern på tier 7 är skitrolig.

El Halluf är fixad på riktigt, jävla vad bra den ser ut att vara.

Nya japanska kartan är den vackraste i spelet.
Citera
2013-12-06, 11:07
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Tja... I de allra flesta fall där det handlar om någon som gör det med vilje, så skjuter de mer än ett skott på lagkamratens vagn.

Igår fick t.ex. en snubbe för sig att jag gjorde ett kill steal, varefter han körde efter mig och sköt mig från 100% hälsa till 11% hälsa.

Något sådant borde vara görbart. Det är skillnad på en miss och att medvetet gå på lagkamrater för att slå ut dem, eller nästintill.

Skicka in en ticket och din replay så lär han bli bannad. Likaså om du har screenshots på när någon önskar livet av dig.
Den automatiska ban-kontrollen funkar inte så bra, det går tex utmärkt att teamkilla folk så länge man orsakar skada i matchen.

Bottar tycker jag också är vanligt, ser man en spelare med ~40% är det nästan garanterat någon som bottar sig upp i tier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in