2012-05-23, 14:36
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Verkligen, har kört min M103 utan att exponera den så mycket för moteld. Men hamnade på en match igår i Redshire där jag stod i det öppna och blev dingad av en IS,Panther 2 och Tiger 2 utan att lida särskilt mycket skada. Hade inte min bössa gått sönder hade det varit en enkel avrättning av dem. M103 har en riktigt träffsäker kanon, ofta bara peka och skjuta för en träff.
alla dingar is om is inte 2 meter ifrån så is kan använda sitt värdelösa sikte

jag har bounsat en pz4 med bl 10
men sedan så har jag oxå pennat jänkare mitt i "huvudet" som står hull down med samma bössa.
vet en runda med kv eller kv2 som det nu är och bliv dingad av tiger 2 och is3 några ggr, båda hade ca 400 kvar så one shottade dom
men de fick nog iväg 5 skott på mig som dinga

ibland har man tur, eller wg gudarna.med sig
Citera
2012-05-24, 14:32
Medlem
fuskas avatar
Vilken tier 10 ska man sikta på? Is-7 eller 110e5 ?

Är på Is-3 nu och T29 men kan inte bestämma mig.
Hjälp.
Citera
2012-05-24, 14:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
t110e5, tycker den är svårare att skada även om den har kupolen ovanpå tornet som är lite mjuk så är det en liten måltavla.
Citera
2012-05-24, 14:41
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
t110e5, tycker den är svårare att skada även om den har kupolen ovanpå tornet som är lite mjuk så är det en liten måltavla.

Jo tror det blir den. Is-7 är rolig men määäääääää

100e5 ser ut som den har blivit född med sugklocka
Citera
2012-05-24, 14:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
hade is-7 under beta'n men tyckte inte riktigt om den, hade bättre stats med is-4.
Citera
2012-05-24, 16:55
Medlem
Jag hade valt IS-7, därför att den har ungefär noll weakspots framifrån till skillnad mot T110ans ja, vad är det, fyra eller fem? Annat är det förstås på nära håll, och även där är det kraftigt till T110ans nackdel. Fast å andra sidan har T110 den där judiska kanonen men sanslös penetration. Jag förmodar den är i stort sett identisk med IS-4ans dito och den vet jag är mycket välanpassad för public. Men jag håller min IS-7 högst av mina tre tier 10.
Citera
2012-05-25, 00:57
Moderator
T-80Us avatar
Då jag lirat mycket Jagdtiger har jag noterat att något spelet "failar" grymt mycket på, är att ge TD en längre siktsträcka än medeltunga och tunga stridsvagnar.

Hela grejen med TD är ju att hitta en bra plats/bra platser att skjuta prick från, och då duger det inte med sämre siktsträcka än en IS4 eller whatever.
Citera
2012-05-25, 02:03
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Då jag lirat mycket Jagdtiger har jag noterat att något spelet "failar" grymt mycket på, är att ge TD en längre siktsträcka än medeltunga och tunga stridsvagnar.

Hela grejen med TD är ju att hitta en bra plats/bra platser att skjuta prick från, och då duger det inte med sämre siktsträcka än en IS4 eller whatever.
har inte den sämsta cammon i spelet oxå ? :P

vet att jag har båda sikt längre modulerna och cammo nät plus alla gubbar på cammo på först och ca 20% på nästa, men ändå så är det ofta, PANG, träff och sedan skjuter en medium och heavy tillbaka och så är 1000 liv borta :P

kör isu 152, har ju bättre cammo value än jagdtigern :P
Citera
2012-05-25, 08:46
Medlem
Jo camo suger på jagdtigern, nästan onödigt att försöka ta skydd bakom buskar! Men hitta en plats där du kan gå hulldown så har du perfekt ställe att snipa från, även fast det kommer skott mot så bouncar en stor del!
Citera
2012-05-25, 17:37
Medlem
kaktjuvens avatar
Nån som vet vad flashback kanalen hette.
Hade lagt till den förut men den försvann bara från ingenstans.
Leta och letade men hittar den inte i WoT klienten.
Citera
2012-05-25, 18:20
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Nån som vet vad flashback kanalen hette.
Hade lagt till den förut men den försvann bara från ingenstans.
Leta och letade men hittar den inte i WoT klienten.

FB-tank, finns den inte så är det bara att skapa den.
Senast redigerad av fuska 2012-05-25 kl. 18:24.
Citera
2012-05-25, 22:13
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightShifter
Jo camo suger på jagdtigern, nästan onödigt att försöka ta skydd bakom buskar! Men hitta en plats där du kan gå hulldown så har du perfekt ställe att snipa från, även fast det kommer skott mot så bouncar en stor del!
nä hoppar tyskarna som suger nu, deras armor är borta med alla super pen gun som finns nu, jag går wfter super pen istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in