Citat:
Tjena.
Som jag fatar det så är du i början av spelet med ett mindre antal matcher.
Fortfarande ung fräsch och oförstörd, ahhh the memories

T82 är en av mina favoriter, ihop med T40. Små tankdestroyers (dom tål i princip ingenting)
men kan med hjälp av 105 mm howitzerkanonen leverera upp till 410 hp i skada med 5 skott
i minuten. Problemet med howitzern är dess långa sikttid. OCH att man kan se skottet när
det går i en båge i luften. Det ger en spelstil där man (nästan som arty) är tvungen att
försöka förutsäga var fi ska befinna sig när skottet landar. Svårt... men sjukt kul när man
träffar... one shottar det mesta i sin tier och lite uppåt.
Dessutom gör den 48 km/h och hyfsat acc med stora motorn.
Gillar man inte stora kanoner så är 57 mm alternativet en mycket kompetent liten sak
med bra rate of fire och bra pen för sin tier.
T82ans stora svaghet är att det är en liten badbalja som blir pennad av en tier1 och med
väldigt lite hp. Så tricket är attack. Snabbt in.. panga på (och förhoppningsvis döda direkt)
för att sedan flytta sig fort som fan. Med 57 mm så kan man stå på avstånd och pricka bättre.
En fråga. Du skrev att du körde SU-arty också. Bli inte sur nu, men du vet hur man kör
arty med shift-tangenten va? Anledningen till att jag frågar är att jag själv i början
egentligen bara hoppade in i spelet och körde lite hipp som happ utan att läsa ett skit.
Körde arty som TD utan att fatta hur man gjorde när man siktade. Detta ända tills jag
blev utskälld av nån erfaren sealclubber som undrade om jag hade "a keyboard without
the shift key, noob idiot"
Så lärde jag mig hur man kör arty. Nu är ju dom flesta (typ 99,5%) inte lika ufo som mig
som inte kollade vad som gällde med arty innan jag körde det. Efter det blev det en helt
ny värld och arty blev min grej. Min SU-26 hade en winrate på över 70% och jag kunde
styra en match till vinst själv. Som bäst 10 kills. Sällan (nästan aldrig under 4 kills)
Men nu har dom nerfat min älskling till döds och tagit bort den bästa kanonen...
Hon vilar i garaget, pensionerad i väntan på mer artyvänliga tider.
Edit: såg nu att det var BattleBuddha som körde SU-18. Glöm mitt svammel om
shift tangenten och arty
Senast redigerad av BoyGoneBad 2013-09-19 kl. 17:27.
Senast redigerad av BoyGoneBad 2013-09-19 kl. 17:27.

T28 prototype är djävligt bra i rätt händer.