2013-09-19, 17:22
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialEnd
Kul att höra att den är fin! Har kört lite nu med T82 och tycker den är riktigt tråkig! Det kanske ändrar sig när jag kommit in i den. Långsam som fan och jag kan inte riktigt hantera siktet. Dock kanske inte min spelstil passar ihop med just den!

Tjena.

Som jag fatar det så är du i början av spelet med ett mindre antal matcher.

Fortfarande ung fräsch och oförstörd, ahhh the memories

T82 är en av mina favoriter, ihop med T40. Små tankdestroyers (dom tål i princip ingenting)
men kan med hjälp av 105 mm howitzerkanonen leverera upp till 410 hp i skada med 5 skott
i minuten. Problemet med howitzern är dess långa sikttid. OCH att man kan se skottet när
det går i en båge i luften. Det ger en spelstil där man (nästan som arty) är tvungen att
försöka förutsäga var fi ska befinna sig när skottet landar. Svårt... men sjukt kul när man
träffar... one shottar det mesta i sin tier och lite uppåt.

Dessutom gör den 48 km/h och hyfsat acc med stora motorn.

Gillar man inte stora kanoner så är 57 mm alternativet en mycket kompetent liten sak
med bra rate of fire och bra pen för sin tier.

T82ans stora svaghet är att det är en liten badbalja som blir pennad av en tier1 och med
väldigt lite hp. Så tricket är attack. Snabbt in.. panga på (och förhoppningsvis döda direkt)
för att sedan flytta sig fort som fan. Med 57 mm så kan man stå på avstånd och pricka bättre.

En fråga. Du skrev att du körde SU-arty också. Bli inte sur nu, men du vet hur man kör
arty med shift-tangenten va? Anledningen till att jag frågar är att jag själv i början
egentligen bara hoppade in i spelet och körde lite hipp som happ utan att läsa ett skit.
Körde arty som TD utan att fatta hur man gjorde när man siktade. Detta ända tills jag
blev utskälld av nån erfaren sealclubber som undrade om jag hade "a keyboard without
the shift key, noob idiot"

Så lärde jag mig hur man kör arty. Nu är ju dom flesta (typ 99,5%) inte lika ufo som mig
som inte kollade vad som gällde med arty innan jag körde det. Efter det blev det en helt
ny värld och arty blev min grej. Min SU-26 hade en winrate på över 70% och jag kunde
styra en match till vinst själv. Som bäst 10 kills. Sällan (nästan aldrig under 4 kills)
Men nu har dom nerfat min älskling till döds och tagit bort den bästa kanonen...

Hon vilar i garaget, pensionerad i väntan på mer artyvänliga tider.

Edit: såg nu att det var BattleBuddha som körde SU-18. Glöm mitt svammel om
shift tangenten och arty
Senast redigerad av BoyGoneBad 2013-09-19 kl. 17:27.
Citera
2013-09-19, 19:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialEnd
Har kört lite nu med T82 och tycker den är riktigt tråkig! Det kanske ändrar sig när jag kommit in i den. Långsam som fan och jag kan inte riktigt hantera siktet. Dock kanske inte min spelstil passar ihop med just den!
T82 är ok som bäst, enda bra med den är 105mm kanonen men kan starkt rekommendera hetzer.
Tier 4 tysk tank destroyer som också har 105mm kanon med skillnaden att den har pansar, hamnar man i en tier 3-4 match med hetzer så kan man spela djävligt aggressivt och ändå komma ut på topp med ett antal dödade.

Hetzer är en av dom få vagnar jag kan tänka mig att köpa tillbaka och spela bara för den är rolig.
286 matcher
58.04% win ratio
426 förstörda vagnar
2.04 förstörda vagnar per match
132.494 skada utdelat
61.585 skada mottaget

Ps, tryck F1 nästa gång du är i en match.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-09-19 kl. 19:38.
Citera
2013-09-19, 20:48
Medlem
vrooms avatar
Någon annan som upptäckt att ovanligt många 42-46% rövmunnar och siemas kör just IS-8?
Troligen för att det är en relativt lätt grind till tier 9-10.

Här har vi en annan byfåne från igår (E100 iofs). Han stod i egen bas i 5 minuter, sedan körde han fram helt oskyddad, sköt 2 skott, och dog. Sedan började den misslyckade abortdjevulen att gnälla i chatten också

Wargaming skulle starta en Dagcenterserver som tomkärlen kan vingla omkring och misslyckas i så att vi andra slipper lidandet...

# Tank Type Nation Tier Battles Win Rate
1 Löwe HT DE 8 2,333 42.65%
2 E-100 HT DE 10 139 41.73%
Citera
2013-09-19, 21:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Här har vi en annan byfåne från igår (E100 iofs). Han stod i egen bas i 5 minuter, sedan körde han fram helt oskyddad, sköt 2 skott, och dog. Sedan började den misslyckade abortdjevulen att gnälla i chatten också
Tycker var 3:e tier10 spelare ligger i den kategorin, rätt gott med xvm i det läget så man vet vem som är värd support och vem man ska skita i.
Citera
2013-09-19, 21:43
Moderator
Arne.Ankas avatar
The New Japanese Tech Tree

Have you been wondering what nation will be added next to World of Tanks? Wonder no longer – we reveal Japan as the next nation to join the fight!

The new Japanese tech tree will initially have two branches, with a total of nine medium and five light tanks. Models will include the fabled Chi-Ri prototype, the first Japanese post-war design Type 61, the light Type 95 Ha-Go and the medium variants of the Chi-Ha. The Tier X medium tank will be the Type 64 (STB-1).

“The introduction of Japanese tanks allows us to explore the design and innovation of a number of legendary armored vehicles and give players the chance to experience their technological evolution throughout the mid-20th century,” said World of Tanks Producer Mikhail Zhivets. “Tank models based on original designs of Japanese engineers will offer players a wide selection of authentic upgrade schemes, each tailored for particular combat objectives.”

Japan will be the seventh nation to be introduced into World of Tanks and will be implemented in an upcoming patch. For now, take a look at the tech tree and a few of the vehicles below!

To the land of the Rising Sun we go, roll out!
http://worldoftanks.com/en/news/17/japanese-tech-tree/
Citera
2013-09-19, 22:57
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
To the land of the Rising Sun we go, roll out!
http://worldoftanks.com/en/news/17/japanese-tech-tree/
Ser ju inte sådär jätteintressant ut. Men man är väl där och harvar i vanlig ordning ganska omgående skulle jag tro...

Vore betydligt roligare med ett svenskt/EU-träd.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-19 kl. 23:47.
Citera
2013-09-20, 01:36
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Nu står jag vid nästa vägskäl. Har äntligen harvat mig igenom KV-4an (150 matcher med 43,5 % wr - tack för kaffet jävla skitplåtburk!). Så nu står ST-1 där och lockar.... Ännu en tank som jag totalt dömde ut efter testservern (antagligen mycket eftersom jag lackat ut på KV-4an). Nåväl, antar att det bara är att ge efter och slå till på den också - för även den lär väl vara helt ok när det väl gäller? Inget skulle vara mindre förvånande. Och så att jag får lida ännu ett skamligt personligt nederlag efter ännu ett stensäkert WoT-uttalande som inte höll i längden.
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
ST-I (japp I och inte 1) var rena pissburken jämfört med KV-4. Numera är den dock buffad och jag en bättre (hmmm nåja) spelare. Så jag köpte tillbaka ST-I'n och nu älskar jag den. Inte så snabb men ett fucking jävla monster när det gäller att bounca fiendens granater. Visst, premiumammo pennar ju relativt lätt i närstrid och om den man möter är duktig och kan sikta så har den sina weakspots den också, MEN... Den kan föra sig i tier10 matcher med stora puffran och den träffar faktiskt (trots sitt ryska ursprung) ofta det man siktar på.
Jag tuggar i mig all skit jag sagt och "backpeddlar" snabbare än en politiker som insett att han tappar röster på sitt senaste förslag. Jag tar tillbaka allt!! Forskade fram andra turreten nästan direkt (+ toppkanonen var redan klar) och nu har jag haft 3 fantastiskt roliga matcher med min n y a ST-I!!

Nu har jag inte kollat statsen för tåligheten men jag körde första fighten med stock-turreten - och den var riktigt låg och fin. Gillade den helt klart. Den andra ser ju ut som en överjäst bulle och är stor som en ballong? Man kanske skulle ta och byta tillbaka? (Fast då kanske jag inte kan ha toppkanonen?). Profilen blir iaf betydligt mindre och mer lättgömd med stocken...
Citera
2013-09-20, 01:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Vore betydligt roligare med ett svenskt/EU-träd.
De kommer nog ett mixat träd så småningom, japan har det varit tal om väldigt länge men sen finns det väl inte så många fler länder som har byggt tillräckligt mycket för ett eget träd?

Citat:
ST-I!!
Men för helvete, ST-D heter den
Citera
2013-09-20, 08:36
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Har du fått ett jas i nacken eller T28 prototype är djävligt bra i rätt händer.
Jag som skiter i stats och bara spelar för nöjesskull har 57% wr över 158 matcher med den, dominerat många matcher när jag hittat ett bra ställe att skjuta prick från, grovt sett samma kanon som t34 har.
248mm pen för en tier8 är inte så dåligt, den kan bita till även mot tier10 speciellt med premiumammunition.

Min Proto är en av mina tanks med högst average och XP, men knappast win rate. Tror jag slutade på 54-54%.
Som jag tror jag skrivit här, så är den fantastisk när man bara kan sitta och skjuta i skydd med binos och camo på den. Den har inte tillräckligt mycket armour eller speed för att kunna pusha bra. Antalet desperate last stands jag hade i den var enormt.
Citera
2013-09-20, 08:39
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ska man köpa T32 på usa eller? den har samma gun som T29 en liten besvikelse tycker jag när alla ryska tanks såklart har sina 122or..

T32an är en bra tank, fantastisk turret armour, bra rörlighet och ok front armour, mao som en T29 fast bättre i allt och en tier högre. Mao, man måste anpassa spelstilen i den. 198 i pen är fullt tillräckligt om man kan sina weak spots.
Senast redigerad av Cardiac 2013-09-20 kl. 08:42.
Citera
2013-09-20, 10:38
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Jag tuggar i mig all skit jag sagt och "backpeddlar" snabbare än en politiker som insett att han tappar röster på sitt senaste förslag. Jag tar tillbaka allt!! Forskade fram andra turreten nästan direkt (+ toppkanonen var redan klar) och nu har jag haft 3 fantastiskt roliga matcher med min n y a ST-I!!

Nu har jag inte kollat statsen för tåligheten men jag körde första fighten med stock-turreten - och den var riktigt låg och fin. Gillade den helt klart. Den andra ser ju ut som en överjäst bulle och är stor som en ballong? Man kanske skulle ta och byta tillbaka? (Fast då kanske jag inte kan ha toppkanonen?). Profilen blir iaf betydligt mindre och mer lättgömd med stocken...

Visst är den skön?

Jag lider dock av tidigare spelande med denna tank rent statsmässigt. har en ful winrate
på 51% kontra mina 54% overall. Så jag lär få jobba upp den lite (om man nu ska bry sig,
men konstigt nog gör jag ändå det.. lite i alla fall )

Det stora tornet är ett måste för den stora kanonen. Och den ÄR så mycket bättre att
det är värt det. Både i pen, skada och accuracy. Och förhoppningsvis är det oftast fronten
av turret du visar mot den lede fi ändå... Och där har den ju 250 i pansar jämfört med
170 i stock. Så den är ett stort skäl till att alla dingar som dom gör.

Att köra ST-I är numera inte som en sexuellt överförbar sjukdom. Även om jag förstår
ankans smeknamn... Det är nya tider nu. ST-I är som en massage med happy ending.
Citera
2013-09-20, 10:39
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ska man köpa T32 på usa eller? den har samma gun som T29 en liten besvikelse tycker jag när alla ryska tanks såklart har sina 122or..
Jag gillade T-32 också, helt klart. Som sagt måste du vara lite mer noga med vart du siktar , men annars är den ganska liten och smidig (lättgömd). Helt ok faktiskt. Belöningen sen är M103 som är helt fantastiskt rolig (tycker iaf jag efter 20-25 matcher bara).

Citat:
Men för helvete, ST-D heter den

Men för helvete, gör den ju inte! http://wiki.worldoftanks.com/ST-I

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Att köra ST-I är numera inte som en sexuellt överförbar sjukdom. Även om jag förstår ankans smeknamn... Det är nya tider nu. ST-I är som en massage med happy ending.
Ehh... Aha!? Var visst lite trög där. Fattade inte skämtet.
Ha ha!
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-20 kl. 10:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in