2013-09-19, 10:39
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
T25/2 och T28 proto är inte lika fantastiska, dock OK, och T30 är svinkul.

Önskar att jag inte var så snabb på att döma ut saker och ting. Kräktes ju över T-28 prot efter senaste testservern - men kunde ändå inte hålla mig från att införskaffa den när den blev framforskad. Och, hör och häpna, den är ju faktiskt ganska skoj! (Och då har jag inte fixat fram toppkanonen ännu).

Nu står jag vid nästa vägskäl. Har äntligen harvat mig igenom KV-4an (150 matcher med 43,5 % wr - tack för kaffet jävla skitplåtburk!). Så nu står ST-1 där och lockar.... Ännu en tank som jag totalt dömde ut efter testservern (antagligen mycket eftersom jag lackat ut på KV-4an). Nåväl, antar att det bara är att ge efter och slå till på den också - för även den lär väl vara helt ok när det väl gäller? Inget skulle vara mindre förvånande. Och så att jag får lida ännu ett skamligt personligt nederlag efter ännu ett stensäkert WoT-uttalande som inte höll i längden.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-19 kl. 10:49.
Citera
2013-09-19, 11:05
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Önskar att jag inte var så snabb på att döma ut saker och ting. Kräktes ju över T-28 prot efter senaste testservern - men kunde ändå inte hålla mig från att införskaffa den när den blev framforskad. Och, hör och häpna, den är ju faktiskt ganska skoj! (Och då har jag inte fixat fram toppkanonen ännu).

Nu står jag vid nästa vägskäl. Har äntligen harvat mig igenom KV-4an (150 matcher med 43,5 % wr - tack för kaffet jävla skitplåtburk!). Så nu står ST-1 där och lockar.... Ännu en tank som jag totalt dömde ut efter testservern (antagligen mycket eftersom jag lackat ut på KV-4an). Nåväl, antar att det bara är att ge efter och slå till på den också - för även den lär väl vara helt ok när det väl gäller? Inget skulle vara mindre förvånande. Och så att jag får lida ännu ett skamligt personligt nederlag efter ännu ett stensäkert WoT-uttalande som inte höll i längden.

T28 Proto är helt OK när den har toppkanonen. Jag körde den med rammer, binos, och camo och då funkade den bra som base defence. Som sina syskon har den massiva problem med att bära matcher pga den låga hastigheten och att armour är bra men inte tillräckligt bra. Eftersom den har en turret bryter man inte camo vid rotationer, så de gånger man hamnar i en bra position där man bara spottar ut 120 mm shells är den underbar. En av mina tanks med högst average XP och damage, men knappast win rate vilket säger allt. T30n med 150 mm kanonen gör allting värt det, den är den elakare storebrorn till T34.

ST-1 är rätt jobbig att möta eftersom den har bra armour över hela fronten och tydligen en bra kanon. Har du inte gått IS-3 linjen så kommer dina kanoner suga i början tydligen. Ang. KV4 så antar jag att du kan sidescraping och angling?
Citera
2013-09-19, 11:27
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
T28 Proto är helt OK när den har toppkanonen. Jag körde den med rammer, binos, och camo och då funkade den bra som base defence. Som sina syskon har den massiva problem med att bära matcher pga den låga hastigheten och att armour är bra men inte tillräckligt bra. Eftersom den har en turret bryter man inte camo vid rotationer, så de gånger man hamnar i en bra position där man bara spottar ut 120 mm shells är den underbar. En av mina tanks med högst average XP och damage, men knappast win rate vilket säger allt. T30n med 150 mm kanonen gör allting värt det, den är den elakare storebrorn till T34.
Det var därför jag fortsatte på den linjen faktiskt. Både T-30 och E4an verkar vara riktigt stöddiga.

Citat:
ST-1 är rätt jobbig att möta eftersom den har bra armour över hela fronten och tydligen en bra kanon. Har du inte gått IS-3 linjen så kommer dina kanoner suga i början tydligen. Ang. KV4 så antar jag att du kan sidescraping och angling?
När jag skaffade toppkanonen till IS-8 så elitade jag även hela vägen till IS-4 tyckte jag att det stod, så jag har för mig att jag har alla kanoner klara där och att det bara är det andra tornet som måste forskas fram på ST-1? Måste dubbelkolla dock.

Ang KV-4 så tycker jag att jag har provat allt. Känns dock som att jag 8 av 10 gånger hamnade på banor utan egentligt skydd att jobba med, typ Steppes, Prokhorovka och Sand River. Där är det inte så kul att hasa sig fram med en tank som har samma profil som ett 3-våningshus och acceleration som en snigel. Hur bra armour den än har. Så, otur med banor/motståndare eller bara skit bakom rattarna? Vem vet... (ja ja, antagligen det senare).
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-19 kl. 12:00.
Citera
2013-09-19, 11:41
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Det var därför jag fortsatte på den linjen faktiskt. Både T-30 och E4an verkar vara riktigt stöddiga.

Bästa spelupplevelsen av en T30 får man om man har spelat US heavies ie T29, T32 eller premiumen T34an.
Det är samma spelstil, dvs hulldown så mycket som möjligt annars angling för att ens tracks ska äta skott alt autobounce på hull. Där T30 skiljer är att man har en kanon som gör 750 i skada med bra pen, vilket gör stadstrider intressanta. Allting som har 750 hp eller mindre kvar kan man plocka med ett skott, så peek-a-boom funkar väldigt bra. Samma sak går att göra med T34 men inte lika bra.
För övrigt har jag ammorackat en 100% HP IS-7a med min T95, dvs samma kanon som T30.
Citera
2013-09-19, 12:12
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:

När jag skaffade toppkanonen till IS-8 så elitade jag även IS-4 tyckte jag att det stod, så jag har för mig att jag har alla kanoner klara där och att det bara är det andra tornet som måste forskas fram på ST-1? Måste dubbelkolla dock.

Ang KV-4 så tycker jag att jag har provat allt. Känns dock som att jag 8 av 10 gånger hamnade på banor utan egentligt skydd att jobba med, typ Steppes, Prokhorovka och Sand River. Där är det inte så kul att hasa sig fram med en tank som har samma profil som ett 3-våningshus och acceleration som en snigel. Hur bra armour den än har. Så, otur med banor/motståndare eller bara skit bakom rattarna? Vem vet... (ja ja, antagligen det senare).

IS-4 var min första tier 10 tätt följd av Foch155. IS-4 var en gigantisk besvikelse. Har inte kvar den. Och fochen rage-sålde jag en dålig dag

ST-I (japp I och inte 1) var rena pissburken jämfört med KV-4. Numera är den dock buffad och jag en bättre (hmmm nåja) spelare. Så jag köpte tillbaka ST-I'n och nu älskar jag den. Inte så snabb men ett fucking jävla monster när det gäller att bounca fiendens granater. Visst, premiumammo pennar ju relativt lätt i närstrid och om den man möter är duktig och kan sikta så har den sina
weakspots den också, MEN... Den kan föra sig i tier10 matcher med stora puffran och den träffar faktiskt (trots sitt ryska ursprung) ofta det man siktar på.

En match åkte jag tillbaka för att reset'a en cap (kommer inte ihåg kartans namn, men bro på ena hörnet och stad i andra hörnet.) Mötte en 48 patton, en T-54a och en till jag inte kommer ihåg. Både patton och T-54an (pluton) hade över 60% wr. Slutade med att jag själv dödade alla 3. Stod mitt på fältet vinklad och dom studsade allt dom sköt på mig. Antar att T-54an laddade premium till slut, efterom han började penna, men han dog först. Alla mina skott pennade. 4800 i damage.

Det var då jag blev kär på riktigt. När man pennar både T-54 och patton hull down bakom ett järnvägsspår samtidigt som alla ylar i chatten att jag är en idiot som inte åker i skydd. Hade 140 hp kvar men alive.

T30an körde jag med den mindre bössan av och till. alltså 120 mm. detta eftersom reloaden var så sjukt lång på 150mm. Hade svårt för min T30a.. låååååång grind. Men det var värt det. T110E4 är en monster-TD. Allt det T30 inte har. Dvs armour och faktiskt också rörlighet. Upplever den inte alls seg. Och en kanon to die for. Nästan alltid högre än snittdamage. Tål stryk som fan.

Och ja... jag har köpt tillbaka foch155an... Men jag kör mycket hellre E4an. Eller ST-I för den delen.
Men skit i IS-4. Du kommer bara att börja grina. Det märks att det en gång var en tier9
Citera
2013-09-19, 14:06
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
IS-4 var min första tier 10 tätt följd av Foch155. IS-4 var en gigantisk besvikelse. Har inte kvar den. Och fochen rage-sålde jag en dålig dag

Och ja... jag har köpt tillbaka foch155an... Men jag kör mycket hellre E4an. Eller ST-I för den delen.
Men skit i IS-4. Du kommer bara att börja grina. Det märks att det en gång var en tier9

Skjuter guld på ST1or av ren princip nuförtiden.

Och rage-sälja Foch155 är kanske något du kommer göra igen efter 8.9 när den nerfas med Tier9 Foch och T57 Heavy.

Det intressanta med IS-4 är att den när den var en Tier9 tank sågs som en bättre tank än IS-7 och var ett jävla monster att möta på den tiden. En IS-4a med en bra spelare är dock fortfarande ett helvete att möta, men det gäller å andra sidan alla tanks med bra förare.

Ang. T30 så är reload på 120an jävligt snabb och den har bra pen så den är ett OK alternativ till 150an för de spelare som inte gillar långa reloads. Jag å andra sidan gillar när tanken jag skjuter försvinner med 1 skott. I peek-a-boom scenarion innebär detta att man kan slå ut en tank med mindre skada på en själv. 120 funkar sämre här eftersom du behöver 2 skott för att göra samma sak som 1 150 skott. Reload är inte lika viktigt i peek-a-boom, eftersom man är i skydd under reload.
Citera
2013-09-19, 14:47
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Skjuter guld på ST1or av ren princip nuförtiden.

Och det är du inte ensam om Men på lite håll så studsar dom rätt friskt också.

Citat:
Och rage-sälja Foch155 är kanske något du kommer göra igen efter 8.9 när den nerfas med Tier9 Foch och T57 Heavy.

Jo vi får se. Tycker ändå att den nerfar sig själv, åtminstone om man kör AP. 1 av 3 skott dingar
i princip alltid. Ibland 2 av 3. Lite BL-10 feeling

Citat:
Det intressanta med IS-4 är att den när den var en Tier9 tank sågs som en bättre tank än IS-7 och var ett jävla monster att möta på den tiden. En IS-4a med en bra spelare är dock fortfarande ett helvete att möta, men det gäller å andra sidan alla tanks med bra förare.

Jo jag vet. Också et av skälen till att jag köpte den, skulle ju vara trollpansar och allt sånt.
Men dom måste ha nerfat den när dom flyttade upp den. Det i kombination med premium
ammo för creds.. tja.. jag vet inte. Den är inte DÅLIG men ingen direkt hit. ST-I är en bättre
tank alla dar i veckan.

Citat:
Ang. T30 så är reload på 120an jävligt snabb och den har bra pen så den är ett OK alternativ till 150an för de spelare som inte gillar långa reloads. Jag å andra sidan gillar när tanken jag skjuter försvinner med 1 skott. I peek-a-boom scenarion innebär detta att man kan slå ut en tank med mindre skada på en själv. 120 funkar sämre här eftersom du behöver 2 skott för att göra samma sak som 1 150 skott. Reload är inte lika viktigt i peek-a-boom, eftersom man är i skydd under reload.

Jo du har en Point där. Problemet är min skalle mer tror jag. Jag såg aldrig T30 som en TD.
Hade jag kört den mer som min ISU hade det nog gått bättre. Men jag gillar T110 serien.
E3 blir nästa köp. Men då måste jag harva igenom T95. Hmmm kanske passar mig bra.

T95 och en maus till samlingarna kanske. Bara att sätta på autogasen och rulla.. har man tur
hinner man till fi innan allt är över
Citera
2013-09-19, 14:59
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Jo vi får se. Tycker ändå att den nerfar sig själv, åtminstone om man kör AP. 1 av 3 skott dingar
i princip alltid. Ibland 2 av 3. Lite BL-10 feeling

Foch155 blev OP när de fixade accuracy, geno, att 20% av skotten inte automatiskt gick till kanten på siktet.
Det är inte autoloadern som är problemet på Foch155, det är snarare autoloader + armour + speed. En nerf träffar nog antingen speed eller armour.

Citat:
Jo jag vet. Också et av skälen till att jag köpte den, skulle ju vara trollpansar och allt sånt.
Men dom måste ha nerfat den när dom flyttade upp den. Det i kombination med premium
ammo för creds.. tja.. jag vet inte. Den är inte DÅLIG men ingen direkt hit. ST-I är en bättre
tank alla dar i veckan.

Gissar på att senaste nerfen av premiums skott och pen har gjort IS-4an bättre, tydligen har E-100, Maus och IS-7 fått en revival på grund av det.

Citat:
Jo du har en Point där. Problemet är min skalle mer tror jag. Jag såg aldrig T30 som en TD.
Hade jag kört den mer som min ISU hade det nog gått bättre. Men jag gillar T110 serien.
E3 blir nästa köp. Men då måste jag harva igenom T95. Hmmm kanske passar mig bra.

Eftersom jag har en T34a med 400+ matcher var T30n exakt samma spelstil fast roligare.
T95 är för övrigt förvånansvärt kul, kombinationen av mycket bra armour och kanon är vad som gör tanken. Taktiken är extremt enkel, bara att konstant rulla framåt längs en av de vanliga choke pointsen och mörda allt framför sig. Problemet är att ibland är matchen avgjord innan man är framme. Iaf på detta sätt ser man till att fienden måste gå igenom en för att vinna, vilket är att föredra framför att campa base. Superheavy spall liner är ett måste.
Citera
2013-09-19, 15:29
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Gissar på att senaste nerfen av premiums skott och pen har gjort IS-4an bättre, tydligen har E-100, Maus och IS-7 fått en revival på grund av det.

Ja, HEAT skott är ju rena skiten nuförtiden. Skulle säga att AP är bättre än HEAT i dom flesta lägen nu, sällan jag öht byter till HEAT längre även i tighta situationer.

Däremot APCR fungerar fint än och är väl det ända av premiumskotten som är något att ha.
Citera
2013-09-19, 15:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Fan va trött jag blir på megaidioterna wg....kontaktlistan är max 200, varje gång man ignorerar någon läggs de på kontaktlistan så i praktiken kan man bara ignorera max 200 spelare.
Ska man ignorera "nya" spelare säger megaidioterna att man måste ta bort "gamla" spelare, vafan de har satts på ignore av en orsak...

Finns det nån chat-mod som kan komma runt problemet och blockera spelare.

Citat:
För övrigt, skulle inte rekommendera franska TDs till nybörjare, SAU40 och ARL V40, samt AC46 har inte det bästa ryktet.
Ac46 tycker jag är bra, lite taskigt pansar men skapligt bra tryck i kanonen och siktar bra, 56% wr över 63 matcher och 232mm pen för tier7 gör att den kan bita även mot tier9.

Citat:
T25/2 och T28 proto är inte lika fantastiska
Har du fått ett jas i nacken eller T28 prototype är djävligt bra i rätt händer.
Jag som skiter i stats och bara spelar för nöjesskull har 57% wr över 158 matcher med den, dominerat många matcher när jag hittat ett bra ställe att skjuta prick från, grovt sett samma kanon som t34 har.
248mm pen för en tier8 är inte så dåligt, den kan bita till även mot tier10 speciellt med premiumammunition.

Citat:
Så nu står ST-1 där och lockar.... Ännu en tank som jag totalt dömde ut efter testservern (antagligen mycket eftersom jag lackat ut på KV-4an). Nåväl, antar att det bara är att ge efter och slå till på den också - för även den lär väl vara helt ok när det väl gäller? Inget skulle vara mindre förvånande. Och så att jag får lida ännu ett skamligt personligt nederlag efter ännu ett stensäkert WoT-uttalande som inte höll i längden.
Häromveckan när jag sköt på en ST-D ensköt jag den nästan, slog ut all hp den hade över 1880

Citat:
Bästa spelupplevelsen av en T30 får man om man har spelat US heavies ie T29, T32 eller premiumen T34an.
Det är samma spelstil, dvs hulldown så mycket som möjligt annars angling för att ens tracks ska äta skott alt autobounce på hull. Där T30 skiljer är att man har en kanon som gör 750 i skada med bra pen, vilket gör stadstrider intressanta. Allting som har 750 hp eller mindre kvar kan man plocka med ett skott, så peek-a-boom funkar väldigt bra. Samma sak går att göra med T34 men inte lika bra.
För övrigt har jag ammorackat en 100% HP IS-7a med min T95, dvs samma kanon som T30.
El halluf, stog vid A2 och gjorde peekaboom.
I normala fall brukar ens lag bli slaktat när man gör peekaboom där för fienden kan köra wall of death + spg men efter att jag hade blivit TK och matchen förlorats hann jag göra lite drygt 8000 skada.

Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Ja, HEAT skott är ju rena skiten nuförtiden. Skulle säga att AP är bättre än HEAT i dom flesta lägen nu, sällan jag öht byter till HEAT längre även i tighta situationer.

Däremot APCR fungerar fint än och är väl det ända av premiumskotten som är något att ha.
Heat har fördel över långa avstånd, penetrationen förblir densamma medans ap tappar penetration med avstånd.
Apcr tappar penetration ännu snabbare än ap så på längre avstånd kan ap ha mer penetration än apcr.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-09-19 kl. 15:56.
Citera
2013-09-19, 16:07
Medlem
TrialEnds avatar
Citat:
M8A1 är fantastisk, och likaså T49 och Hellcat.
T25/2 och T28 proto är inte lika fantastiska, dock OK, och T30 är svinkul.
Kul att höra att den är fin! Har kört lite nu med T82 och tycker den är riktigt tråkig! Det kanske ändrar sig när jag kommit in i den. Långsam som fan och jag kan inte riktigt hantera siktet. Dock kanske inte min spelstil passar ihop med just den!
Senast redigerad av TrialEnd 2013-09-19 kl. 16:36.
Citera
2013-09-19, 17:21
Medlem
swebarbs avatar
Ska man köpa T32 på usa eller? den har samma gun som T29 en liten besvikelse tycker jag när alla ryska tanks såklart har sina 122or..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in