2013-09-17, 13:47
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Idag är statusen för mitt franska Kilian-paket uppdaterat på Colissimo:

17/09/2013 The parcel could not be delivered to the Consignee when our Operator attempted to. The Consignee has been notified to the Consignee. The parcel will be sent to the post office nearby the Consignee.

Mycket Consignee där. Jag hatar för övrigt fraktföretag som envisas med att leverera till dörren, vill kunna hämta ut paketen själv direkt på utlämningsställe när man själv har tid. För övrigt fortfarande inte spårbart på posten.se. Antar att det är något annat företag än Posten som försökt leverera, de brukar väl inte ha hemleveranser mitt på dagen?
Låter märkligt. Posten brukar dock ha hemleveranser. I de flesta fall jag har beställt har de ringt på. Är man inte hemma får man en avi dagen efter. Posten verkar i alla fall ta över DHL's leveranser efter att de kommit till Sverige.
Citera
2013-09-17, 13:52
Medlem
Newgausstons avatar
Hämtade ut mitt paket från Essenza Nobile idag. Jag blev lite smått förvånad när jag öppnar paketet och ser att där ligger 10 prover i storlekarna 1.6-2.0 ml (inkluderat de tre proverna man fick önska) samt 3 prover på hudkräm från Estee Lauder. Var min första beställning från Essenza så kanske har med det att göra? I vilket fall, roligt att få massa bonusprodukter man inte räknat med.
Citera
2013-09-17, 14:55
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newgausston
Hämtade ut mitt paket från Essenza Nobile idag. Jag blev lite smått förvånad när jag öppnar paketet och ser att där ligger 10 prover i storlekarna 1.6-2.0 ml (inkluderat de tre proverna man fick önska) samt 3 prover på hudkräm från Estee Lauder. Var min första beställning från Essenza så kanske har med det att göra? I vilket fall, roligt att få massa bonusprodukter man inte räknat med.

Vad beställde du? Jag skrev fem önskemål på prover och fick alla fem. Inga andra prover dock.
Citera
2013-09-17, 16:27
Medlem
Newgausstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Vad beställde du? Jag skrev fem önskemål på prover och fick alla fem. Inga andra prover dock.

Det blev en klassiker, Chergui, rätt trevlig doft såhär till sensommar/höst.

Okej det låter nästan bättre, att få välja några extra som man vill ha, testar att skriva 5-6 stycken nästa gång jag med!
Citera
2013-09-17, 16:46
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newgausston
Det blev en klassiker, Chergui, rätt trevlig doft såhär till sensommar/höst.

Okej det låter nästan bättre, att få välja några extra som man vill ha, testar att skriva 5-6 stycken nästa gång jag med!

Nja, 10 låter ju bra mycket bättre än 5 i mina öron
Det var även min första beställning så du fick ju nån slags lyxbehandling låter det som.
Citera
2013-09-17, 17:42
Medlem
irrblosss avatar
Nu äntligen har jag fått min Kilian. Låg en avi med ett helt annat kollinummer när jag kom hem idag. Snyggt packat var det också. I en svart kartong, inuti den en vit stor påse med svart sidenband. I den låg min Back to Black plus två samples (Flower of Immortality och Calligraphy). Låg även ett mattsvart kuvert med ett "tackkort" där mitt namn var handskrivet. Kändes väldigt lyxigt .
Citera
2013-09-17, 18:13
Medlem
irrblosss avatar
Har nu testat Water Calligraphy och Flower of Immortality. Water Calligraphy var inte så spännande, Flower of Immortality däremot - underbar exotiskt doft. Tyvärr avsedd för tjejer och det känns. Jag måste skaffa en flickvän och tvinga henne bära Flower of Immortality.
Citera
2013-09-17, 19:38
Medlem
3rds avatar
Citat:
Har nu testat Water Calligraphy och Flower of Immortality. Water Calligraphy var inte så spännande, Flower of Immortality däremot - underbar exotiskt doft. Tyvärr avsedd för tjejer och det känns. Jag måste skaffa en flickvän och tvinga henne bära Flower of Immortality.
Trevligt

Har du testat BtB och känner någon skillnad mot ditt sample?
Citera
2013-09-17, 19:41
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Trevligt

Har du testat BtB och känner någon skillnad mot ditt sample?
Ja, bättre i stor flaska än sample. Mindre honung och mera rökigt . Mycket nöjd. Sedan älskar jag själva sprayflaskan. Tyngden, mönstret och att den har magnetiskt lock .
Citera
2013-09-17, 19:47
Medlem
Inget Byredo-fan direkt, men hört gott om Black Saffron. Någon här som provat den? Får prova den själv i veckan.
Citera
2013-09-17, 19:59
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ja, bättre i stor flaska än sample. Mindre honung och mera rökigt . Mycket nöjd. Sedan älskar jag själva sprayflaskan. Tyngden, mönstret och att den har magnetiskt lock .
Är av precis samma uppfattning. Mycket bättre i flaska. Sprayflaskan är grymt snygg, nästan så att man blir sugen på en i silver och en i guld också
Citera
2013-09-17, 20:03
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Inget Byredo-fan direkt, men hört gott om Black Saffron. Någon här som provat den? Får prova den själv i veckan.
Inte just den men jag har läst att den har vissa likheter med Baudelaire, vilken jag har och gillar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in