2013-09-17, 20:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Är av precis samma uppfattning. Mycket bättre i flaska. Sprayflaskan är grymt snygg, nästan så att man blir sugen på en i silver och en i guld också
Ja man kanske skulle hitta några fler Kilian-dofter värda att köpa. Jag gillar faktiskt dessa flaskor mer än vanliga. Tar inte så mycket plats, och 30 ml räcker länge när man har mycket att växla med.
Citera
2013-09-17, 21:00
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ja man kanske skulle hitta några fler Kilian-dofter värda att köpa. Jag gillar faktiskt dessa flaskor mer än vanliga. Tar inte så mycket plats, och 30 ml räcker länge när man har mycket att växla med.
Incense oud och Musk oud är trevliga från Arabian nights men jag har inte testat Amber oud, vilket jag vill göra. Från Asian tales har jag tyvärr inte testat någon än.
Citera
2013-09-17, 21:04
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Incense oud och Musk oud är trevliga från Arabian nights men jag har inte testat Amber oud, vilket jag vill göra. Från Asian tales har jag tyvärr inte testat någon än.
Just det, musk oud har jag tänkt testa. Vilken typ av musk är det? Den "smutsiga" varianten, eller mer nyduschat?
Citera
2013-09-17, 21:39
Medlem
3rds avatar
Citat:
Just det, musk oud har jag tänkt testa. Vilken typ av musk är det? Den "smutsiga" varianten, eller mer nyduschat?
Ingetdera vill jag nog påstå men den är mer fräsch än smutsig, tycker jag i alla fall. Fräsch musk blandat med lite citrusvibbar, ros och en skvätt rom kanske . Skulle kunna avvara lite om du är intresserad.
Citera
2013-09-17, 21:51
Medlem
iSees avatar
Helgen bjöd på Parisweekend och tre nya dofter inhandlades.

- Serge Lutens Chergui
- Le Labo Rose 31
- Commes des Garcons Wonderwood

Nu får det räcka med dofter ett tag framöver.

Citat:
Rose 39? När jag köpte den hette den Rose 31 .

Tack för rättelsen.
Senast redigerad av iSee 2013-09-17 kl. 21:59.
Citera
2013-09-17, 21:53
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ingetdera vill jag nog påstå men den är mer fräsch än smutsig, tycker jag i alla fall. Fräsch musk blandat med lite citrusvibbar, ros och en skvätt rom kanske . Skulle kunna avvara lite om du är intresserad.
Avvara? Har du många samples av den eller har du köpt en stor flaska? Jag funderar lite på Cruel Intentions och Straight to Heaven. Har för mig jag samplat dem tidigare och att de var bra.

Citat:
Ursprungligen postat av iSee
Helgen bjöd på Parisweekend och tre nya dofter inhandlades.

- Serge Lutens Chergui
- Le Labo Rose 39
- Commes des Garcons Wonderwood

Nu får det räcka med dofter ett tag framöver.
Rose 39? När jag köpte den hette den Rose 31 .
Citera
2013-09-17, 22:11
Medlem
3rds avatar
Citat:
Avvara? Har du många samples av den eller har du köpt en stor flaska? Jag funderar lite på Cruel Intentions och Straight to Heaven. Har för mig jag samplat dem tidigare och att de var bra.
Har ett sample över. Har testat Straight to heaven men tyckte inte den var något som stack ut. Bara okej liksom. Cruel intention har jag inte testat. Sweet redemption är trevlig om man gillar söt och samtidigt skitig neroli .
Citera
2013-09-17, 22:38
Medlem
Lacoste rouge,vert,bleu eller blanc

Vardags/hemmafest är 25-35 år+

Eller är alla skit?
Senast redigerad av Kent-Herbert 2013-09-17 kl. 22:42.
Citera
2013-09-17, 22:44
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Gillade CI först men efter att ha testat den ett par ggr tyckte jag den blev alltför feminin.
Citera
2013-09-17, 23:50
Medlem
vanwilders avatar
Fick hem Dsquared hewood rocky mountains idag. Tyckte den var rätt stark och kryddig. Nästan för naturlig på något sätt. Svårt att avgöra om jag gillar den eller inte. Däremot fick jag även med 007 quantum sample med paketet. Rikigt fräsch doft. Något syntetisk men gillar den starkt.
Citera
2013-09-18, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Lacoste rouge,vert,bleu eller blanc

Vardags/hemmafest är 25-35 år+

Eller är alla skit?
Jag vill påstå det, ja.
Trivs du dock med dessa finns det ingen anledning att byta.
Citera
2013-09-18, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag vill påstå det, ja.
Trivs du dock med dessa finns det ingen anledning att byta.

Jag har ju inte provat ännu Men då kanske jag låter bli. Blanc har jag hört ska vara ok iof.

Edit: Blev Dsquared hewood rocky som vardagsmums.
Får se vad jag hittar på som helgmys.
Senast redigerad av Kent-Herbert 2013-09-18 kl. 09:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in