2013-09-16, 19:42
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Inväntar själv ett paket från Frankrike som har exakt samma datum och status som ditt.

15/09/2013 Your parcel has left the office of exchange. It is currently being routed in the destination country (Suede)

Jag kan däremot även söka på Postens hemsidan på försändelse-id:et och där se statusen:

2013-09-16 16:42 Posten, Sverige En avi har skickats till mottagaren per brev
2013-09-16 13:53 Malmö, Sverige Försändelsen transporteras
2013-09-16 10:10 Malmö, Sverige Försändelsen transporteras
2013-09-15 10:16 UPK Malmö, Sverige Försändelsen transporteras

Med lite tur dyker det upp en avi i brevlådan imorgon för din del med.
Var beställde du ifrån? Har du också ett CX.....FR-kollinummer?
Citera
2013-09-16, 19:49
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Var beställde du ifrån? Har du också ett CX.....FR-kollinummer?

Mitt ser lite annorlunda ut, CYXXXXXXXXXFR.
Citera
2013-09-16, 19:50
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Mitt ser lite annorlunda ut, CYXXXXXXXXXFR.
Vilket företag handlar du ifrån? Och vilken doft? Eller är det samples?
Citera
2013-09-16, 21:05
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
... och där tog spåren slut. Har ringt både Posten och DHL, men ingen av dem kan hitta något när de söker på kollinumret. Visserligen brukar paket aldrig komma en måndag eftersom det precis varit helg, men man undrar ju ändå varför ingen tagit emot det. Vad finns det fler för leverantörer som kan tänkas tagit över i Sverige? FedEx? Schenker?

Låter skumt men vilka skickade Kilian med? DHL?

Fick f.ö min extra flaska Michael for Men från wowhd idag, tog 9 arbetsdagar...dvs halvsegt men det var ju inte direkt brådis. Även dom säljer som sagt gamla formulan i 75ml-storleken
Citera
2013-09-16, 21:07
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Låter skumt men vilka skickade Kilian med? DHL?

Fick f.ö min extra flaska Michael for Men från wowhd idag, tog 9 arbetsdagar...dvs halvsegt men det var ju inte direkt brådis. Även dom säljer som sagt gamla formulan i 75ml-storleken
De skickad med Colissimo. Verkar som Posten tar över i Sverige...
Citera
2013-09-16, 21:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
De skickad med Colissimo. Verkar som Posten tar över i Sverige...
Så var det för mig iaf, Colissimo -> Posten Sverige. Fraktas med lastbil så lämnas i Malmö först, så bor man långt ifrån Malmö tar det nån extra dag efter att det nått Sverige.
Citera
2013-09-16, 21:15
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så var det för mig iaf, Colissimo -> Posten Sverige. Fraktas med lastbil så lämnas i Malmö först, så bor man långt ifrån Malmö tar det nån extra dag efter att det nått Sverige.
Fast man tycker ju ändå det borde hamna i Postens spårningssystem när det anlänt till Sverige.
Citera
2013-09-16, 22:26
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Fast man tycker ju ändå det borde hamna i Postens spårningssystem när det anlänt till Sverige.

Exakt, posten kunde ju översätta dhl's kollinummer iom att dom tog över leveransen inom Sverige.
Citera
2013-09-17, 07:55
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Kan tillägga att det kan ha tagit nån dag eller två innan paketet kom in i postens system när mitt skickades från Tyskland.
Citera
2013-09-17, 08:24
Medlem
3rds avatar
Hm, ni som väntar på paket från Frankrike får gärna återkomma med en liten uppdatering när ni fått grejerna. Funderar nämligen själv på att lägga en beställning från Frankrike men avvaktar lite.
Citera
2013-09-17, 09:12
Medlem
NosterPaters avatar
Kan någon rekommendera en helt vanlig maskulin doft, pris spelar ingen roll. Hittar aldrig nån parfym som luktar maskulint hur mycket jag än letar.
Citera
2013-09-17, 12:15
Medlem
irrblosss avatar
Idag är statusen för mitt franska Kilian-paket uppdaterat på Colissimo:

17/09/2013 The parcel could not be delivered to the Consignee when our Operator attempted to. The Consignee has been notified to the Consignee. The parcel will be sent to the post office nearby the Consignee.

Mycket Consignee där. Jag hatar för övrigt fraktföretag som envisas med att leverera till dörren, vill kunna hämta ut paketen själv direkt på utlämningsställe när man själv har tid. För övrigt fortfarande inte spårbart på posten.se. Antar att det är något annat företag än Posten som försökt leverera, de brukar väl inte ha hemleveranser mitt på dagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in