2013-09-13, 17:55
Medlem
miss-darknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Herregud vilket patrask. Flytta ut kärringen ur skogen och ge henne nåt som liknar ett liv så kanske hon slutar. Eller ge henne en egen blöjbebis gubbe så kan hon underhålla sig med denne på dagarna :-)

Den där psykologen i programmet agneta siren eller vad hon heter, sa ju vad som motiverar en stalker. Hon ger ju offren svaret på hur man ska bli av med en stalker.

Stalkern vill känna makt över sitt offer, det är det som triggar personen. Vad ska man då göra om man blir utsatt? Jo självklart strunta i det hela, för då uteblir stalkerns belöning. Får man ingen belöning för sitt agerande, så tappar man motivationen helt enkelt så funkar det med det mesta.

Att offren själva ska maila till stalkern och be dem sluta triggar ju bara igång stalkers, så rullstolsläraren borde sluta med det. Stäng av telefonen och hör inte av dig till den här Marie är väl mitt tips. Skit i det helt enkelt.

Det är det första rådet man får av polisen när man är besvärad av en stalker och det verkar de helt ha missat i programmet. Det är ju jätteviktigt att aldrig nånsin besvara en stalkers invit eller försök till kontakt och aldrig visa att man blir besvärad av detta. Jag tror till och med att ett tv program som detta kan göra mer skada än nytta. Ignorera är det bästa recepet tro mg.

Det kanske inte är så lätt att ignorera när stalkern beställer saker i offrets namn och hackar hennes facebook. I dom andra fallen har stalkern attackerat offren fysiskt och smygit runt utanför deras bostäder.
Citera
2013-09-13, 18:46
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Special Forces-lingo och kamokläder. Jag tyckte att det var ett extra starkt ögonblick när de skildes åt. Sammanbitet klappar man på varandras armar, "Då kör vi då!", som riktiga karlar gör när de så väl vet att de kanske inte ses igen. Men detta är livet de valt, och risker hör till deras vardag. Oerhört starkt tv-ögonblick.

Hur vore det med "Hallåj! Jag inventerar pillemojbaggar i skogen som ett studieprojekt bla bla bla och tänkte fråga om vägen"?
Inte så fräsig tv- produktion måhända men det blir bara tramsigt när de både i studion och i fält bär sig åt som om det handlade om Mexikos största druglord. Det handlar om en mager muppig käring som är galet irriterande. Man behöver inte gå till defcon 37.

HAHAHA, bästa inlägget i tråden so far. Satte fredagsölen i strupen
Citera
2013-09-13, 18:47
Medlem
Moff .. es avatar
"Blev tvungen att se" senaste avsnittet pga all uppståndelse här på FB.

Den här Marie som verkar helt störd i skallen och väldigt obehaglig, påminner om en tråd härinne som jag inte kan hitta. Den handlade om en kvinna som i sitt bostadsområde ställde till så mycket skit så flera familjer tvingats flytta. Hon anmälde sina grannar till polis och soc varje dag. Kan det vara samma kvinna?
Citera
2013-09-14, 00:42
Medlem
LifeEdgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Herregud vilket patrask. Flytta ut kärringen ur skogen och ge henne nåt som liknar ett liv så kanske hon slutar. Eller ge henne en egen blöjbebis gubbe så kan hon underhålla sig med denne på dagarna :-)

Den där psykologen i programmet agneta siren eller vad hon heter, sa ju vad som motiverar en stalker. Hon ger ju offren svaret på hur man ska bli av med en stalker.

Stalkern vill känna makt över sitt offer, det är det som triggar personen. Vad ska man då göra om man blir utsatt? Jo självklart strunta i det hela, för då uteblir stalkerns belöning. Får man ingen belöning för sitt agerande, så tappar man motivationen helt enkelt så funkar det med det mesta.

Att offren själva ska maila till stalkern och be dem sluta triggar ju bara igång stalkers, så rullstolsläraren borde sluta med det. Stäng av telefonen och hör inte av dig till den här Marie är väl mitt tips. Skit i det helt enkelt.

Det är det första rådet man får av polisen när man är besvärad av en stalker och det verkar de helt ha missat i programmet. Det är ju jätteviktigt att aldrig nånsin besvara en stalkers invit eller försök till kontakt och aldrig visa att man blir besvärad av detta. Jag tror till och med att ett tv program som detta kan göra mer skada än nytta. Ignorera är det bästa recepet tro mg.

Tror jag icke har ju hjälpt i många fall. Någon borde göra ett litet besök till sådana här psykfall och ge dom vad dom förtjänar. Bara att hoppas på att dom utsätter fel person någon gång, med fel familjemedlemmar som är beredda att ge dom en liten läxa..........
Citera
2013-09-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moff .. e
"Blev tvungen att se" senaste avsnittet pga all uppståndelse här på FB.

Den här Marie som verkar helt störd i skallen och väldigt obehaglig, påminner om en tråd härinne som jag inte kan hitta. Den handlade om en kvinna som i sitt bostadsområde ställde till så mycket skit så flera familjer tvingats flytta. Hon anmälde sina grannar till polis och soc varje dag. Kan det vara samma kvinna?

Nej den kvinnan bodde i Jönköping och var blond rätt kraftig och hade fått 2 barn som var omhändertagna.
Citera
2013-09-14, 10:34
Medlem
lyktstolpes avatar
På onsdag 18/9 är det dags för nästa avsnitt, men vi med viaplay har redan tillgång till detta avsnitt. Det kommer handla om en kvinna från nordöstra skåne som stalkas av en ungdomstränare i allsvenska fotbollslaget Mjällby AIF.

http://www.fotbolliblekinge.se/news_show_om-mjallbys-tipselitverksamhet.html?id=11278272

Här finns en bild som är med i avsnittet.

Jag har själv researchat lite efter att jag såg avsnittet, vet även vilken avpersonerna det handlar om på bilden samt namn men väntar med ytterliggare info tills programmet visats.
Citera
2013-09-14, 12:48
Medlem
atskitvlasovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
På onsdag 18/9 är det dags för nästa avsnitt, men vi med viaplay har redan tillgång till detta avsnitt. Det kommer handla om en kvinna från nordöstra skåne som stalkas av en ungdomstränare i allsvenska fotbollslaget Mjällby AIF.

http://www.fotbolliblekinge.se/news_show_om-mjallbys-tipselitverksamhet.html?id=11278272

Här finns en bild som är med i avsnittet.

Jag har själv researchat lite efter att jag såg avsnittet, vet även vilken avpersonerna det handlar om på bilden samt namn men väntar med ytterliggare info tills programmet visats.

Tackar!
Citera
2013-09-14, 18:16
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teru
Denna golda är väl bara en skön flashbackare som tog det perfekta tillfället att trolla.

Annars kan inte någon bara åka och slå skiten ur mongokärringen som var med i senaste?
Det vore ju genialiskt! Oh, vilken bra idé! Men tyvärr tror jag att det är den riktiga knäppisen.
Citera
2013-09-14, 20:04
Medlem
CrownImperials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Det vore ju genialiskt! Oh, vilken bra idé! Men tyvärr tror jag att det är den riktiga knäppisen.

Så efter nästa avsnitt kommer det vara en massa konton som utger sig för att vara stalkern?
Citera
2013-09-14, 20:37
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrownImperial
Så efter nästa avsnitt kommer det vara en massa konton som utger sig för att vara stalkern?
OM nästa stalker också är en person som missbrukar massor av konton på sociala medier och forum på nätet, då nästan hoppas jag att det händer!
Citera
2013-09-17, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenly
Så nu har vi typ 4 nyreggade konton som skriver i den här tråden. Underhållande!

och alla e Linas! )
Citera
2013-09-18, 10:43
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness
Programmet sänktes några nivåer när den buskklädde spanaren dök upp men fan vad jag skratta

Ja, dramaturgin i programmet är fel på något sätt. Spänningen och förväntningar byggs upp, för att avslutas med årtusendets antiklimax där något fyllo som sitter i gräset i en park och dricker folköl blir "konfronterad" och svarar "ja, jag skall sluta"

Samt deras komradiokonversationer är stor underhållning.

"Nu händer något, kom"

Så kommer stalkern ut från sitt jobb kl 16:00, när han slutar jobba.

Sedan avslutet när Hasse Aro, klädd i vit kavaj på en sommaräng akompanjerad av sliskiga stråkar träffar offret och frågar hur det gått.

Jag vet inte, men det är inte världsklass direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in