2012-10-18, 02:52
Medlem
Snart är det premiär för Hasse Aro och Sanna Lundell i nya programmet "Stalkers" på TV3. Programmet nämns i en artikel och reklam för det visas nu på TV3. Hasse och Sanna söker upp stalkers och man får höra inspelningar när stalkers ringt och hotat sitt ex.

Artikel som nämner programmet:

http://www.resume.se/nyheter/tv/2011/12/02/kommer-fa-mycket-uppmarksamhet/

Vad tror ni om detta nya program?
Senast redigerad av SergioTacchini 2012-10-18 kl. 03:30.
Citera
2012-10-18, 03:15
Medlem
mutixs avatar
Inte sett reklamen ännu. Jag är nyfiken om och hur Facebook målas upp här, kanske det avskräcker folk att samla "vänner" eller att dela med sig med allt för mycket med alla. Facebook måste tas upp på någon front, är det något som förenklat "stalking" så måste det ju vara den där sidan.
Citera
2012-10-18, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutix
Inte sett reklamen ännu. Jag är nyfiken om och hur Facebook målas upp här, kanske det avskräcker folk att samla "vänner" eller att dela med sig med allt för mycket med alla. Facebook måste tas upp på någon front, är det något som förenklat "stalking" så måste det ju vara den där sidan.
Ja det borde ju tas upp. Hasse Aro ses i ett klipp närma sig en bonde som står och meckar med en tröska och man hör hur rädd Aro är :-)

Slår du på reprisen på Efterlyst på TV3 nu så kommer klippet under reklamen.
Citera
2012-10-18, 03:42
Medlem
Potentatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutix
Ja Facebook är stalkers nya vapen. Folk gör ofta heta brudar och lägger till massor av folk. Man kanske accepterar för att man undrar vem det är men sen glömmer man bort personen eftersom den aldrig gör något inlägg.
Citera
2012-10-18, 04:11
Medlem
ManJuices avatar
Det här ska bli kul att kolla på. Förövrigt tycker jag själv att det är hur lätt som helst att "stalka" nuförtiden.

Facebook - världens största personregister. Ge mig ett förnamn och nämn två saker som kan associeras med personen och jag hittar den på mindre än 10 min.

Facebook, upplysning, ratsit och lite brains är allt som krävs.
Senast redigerad av ManJuice 2012-10-18 kl. 04:51.
Citera
2012-10-18, 04:32
Medlem
kokadsvampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice

Facebook - världens största personregister. Ge mig ett förnamn och nämn två saker personen gillar och jag hittar den på mindre än 10 min.

Lars. Bilar och hello kitty.
Citera
2012-10-18, 05:05
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokadsvampis
Lars. Bilar och hello kitty.

Har ändrat till "associeras med". Alltså saker såsom stad och vänner.
Citera
2012-10-18, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Det här ska bli kul att kolla på. Förövrigt tycker jag själv att det är hur lätt som helst att "stalka" nuförtiden.

Facebook - världens största personregister. Ge mig ett förnamn och nämn två saker som kan associeras med personen och jag hittar den på mindre än 10 min.

Facebook, upplysning, ratsit och lite brains är allt som krävs.

Övertygad om att du inte kan hitta mig på facebook.
Citera
2012-10-18, 08:02
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Övertygad om att du inte kan hitta mig på facebook.
Nu börjar det bli lite offtopic här märker jag - mod får gärna rensa. Förövrigt är jag varken intresserad av att hitta dig eller vill hitta dig. Men om motivet skulle finnas så spenderar jag gärna lite tid åt att läsa alla dina +2700 inlägg och "lägga ihop pusselbitarna". Dock är det ett regelbrott att spekulera i någon annas identitet, och därför är jag inte intresserad av att göra det heller.

Poängen med mitt inlägg ovan är att belysa hur enkelt det är idag att hitta information om någon samt att Facebook även spelar en viktig nyckelroll i frågan.
Citera
2012-10-18, 16:09
Medlem
Sveriges värsta stalker, John Johansson född Rogberg, boende i utkanten av centrala
Sundbyberg, borde rimligtvis tillägnas ett eget avsnitt. Mannen med nättidningen har
ju t o m slutat förvärvsarbeta för att kunna förfölja kvinnor på heltid.
Citera
2012-10-18, 20:31
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzymandias
Sveriges värsta stalker, John Johansson född Rogberg, boende i utkanten av centrala
Sundbyberg, borde rimligtvis tillägnas ett eget avsnitt. Mannen med nättidningen har
ju t o m slutat förvärvsarbeta för att kunna förfölja kvinnor på heltid.
Ja, det är nog få som stalkar bara för att. De flesta gör det pågrund av att det växt fram en besatthet till personen ifråga, men en som har det hobby bara för att han tycker det är kul är betydligt mer intressant och tragikomisk.
Citera
2012-10-29, 00:36
Medlem
Arbetarbroders avatar
Har sett trailer för det här programmet och det känns som det enda tunga och sevärda programmet på den numera flopp-kanalen TV3.

Att stalkers är ett "samhällsproblem" och att internet och Facebook har gjort det enklare att övervaka människor har man ju förstått. Känns minst sagt som patetiska svin som förföljer kvinnor (för de är väl oftast de som blir utsatta för stalkers) och den där tragiska mannen i trailern som ringer och gråtandes hulkar fram "-Jag vill ju bara vara med dej" får det att vändas i magen på en, ärligt alltså - man blir ju direkt illamående och hur det är att verkligen vara en som är utsatt för det där kan man knappt förstå..

Man patetiska är dom, och att sätta medialjus på de här människorna måste vara ett effektivt vapen både mot de som stalkar och riktigt bra TV.

Detta känns som TV3 när det är som bäst. Lite sånt där som när Aschberg hälsade på pedofiler, det måste ju ha skrämt upp pedofiler för att ta kontakt med flickor över nätet. Kanske kan det här programmet få samma effekt?

Kanske det mest intressanta programstarten under hösten 2012 som jag ser det, jag kommer definitivt inte missa starten av det här 7 november.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in