2013-09-18, 11:21
Medlem
Man får lite nostalgi och minns hur man lekte med komradio med dom andra barnen,
då var vi 10-12 år. Kanske Aro och gänget har ålderskomplex
Citera
2013-09-18, 13:02
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
På onsdag 18/9 är det dags för nästa avsnitt, men vi med viaplay har redan tillgång till detta avsnitt. Det kommer handla om en kvinna från nordöstra skåne som stalkas av en ungdomstränare i allsvenska fotbollslaget Mjällby AIF.

http://www.fotbolliblekinge.se/news_show_om-mjallbys-tipselitverksamhet.html?id=11278272

Här finns en bild som är med i avsnittet.

Jag har själv researchat lite efter att jag såg avsnittet, vet även vilken avpersonerna det handlar om på bilden samt namn men väntar med ytterliggare info tills programmet visats.

Enda personen på den bilden vore isf O.W längst upp till vänster
Citera
2013-09-18, 15:38
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, dramaturgin i programmet är fel på något sätt. Spänningen och förväntningar byggs upp, för att avslutas med årtusendets antiklimax där något fyllo som sitter i gräset i en park och dricker folköl blir "konfronterad" och svarar "ja, jag skall sluta"

Samt deras komradiokonversationer är stor underhållning.

"Nu händer något, kom"

Så kommer stalkern ut från sitt jobb kl 16:00, när han slutar jobba.

Sedan avslutet när Hasse Aro, klädd i vit kavaj på en sommaräng akompanjerad av sliskiga stråkar träffar offret och frågar hur det gått.

Jag vet inte, men det är inte världsklass direkt.
Konfrontationerna påminner en del de som visas i Fuskbyggarna. Antiklimax deluxe.
Citera
2013-09-18, 21:24
Medlem
Giggsys avatar
Hur fan kan det bli avslag för alla i programmet som söker kontaktsförbud på sina stalkers?
Citera
2013-09-18, 21:27
Bannlyst
Det luktar fake.. Hur fan vet kärringen att det var killen som repade bilen?

Och förresten, kan någon tala om för Hasse att hans program heter "StalkerS" och inte "Stalker".
Citera
2013-09-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Hur fan kan det bli avslag för alla i programmet som söker kontaktsförbud på sina stalkers?

Jag begriper det inte heller, Känslan man får i programmen är ju att bevislägena är helt solklara!
Sjukt!
Citera
2013-09-18, 21:30
Medlem
utopisknakenhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy

Det gäller inte "alla" en del har fått till stånd ett förbud men vägen dit är väldigt lång och ofta skiter stalkaren i förbudet, vidare så vill inte polis och domstol ta i dessa ärenden, de är väldigt många. I början så tror nog polis att det bara är ännu ett ärende av osämja och pajkastning, det ska till jäävligt mycket för att få hjälp, som i dagens vård ungefär, den som skriker högst och längst vinner
Citera
2013-09-18, 21:34
Medlem
Woopiis avatar
Lite OT (blev mer text än jag tänkt men)

Sitter och tittar på dagens program och kommer då ihåg för några år sen, 5 - 6 år sen kanske så hade de ett program på tv3(?) för jag tror det var Robban Aschberg som ledde något problem som handlade om brott och idioter runt om i landet som jag minns det.

I ett av programmen tog man upp en familj från norra Norrland någonstans. Familjen var allmänt störda, som jag minns det var det typ 1 pappa, 3 - 4 döttrar och 2 söner, varav en eller båda av sönerna var psykiskt sjuka så att de hade fått personlig assisten vilket en av döttrarna hade utsetts till. Familjen var känd i hela kommunen som en riktig psyk familj. Till saken hör också att familjen var Romer så varje gång ordningsmakten försökte ta i så drog man fram rasist kortet och slapp därför näst intill undan helt utan straff...

När Tv3 gjorde programmet så handlade de om den som råkade mest ut för denna familj nämligen kommunens präst som bodde grannar med familjen och hade ständigt bråk med dem. När tillslut prästen blev misshandlad av en av sönerna i familjen så gjorde man då programmet och ledde väl inte till något speciellt men man upplyste iaf om situationen.

Men när man gjorde uppföljningsprogrammet(som sändes flera veckor efter det första programmet) så berättade prästen att efter programmet hade han fått flertal erbjudande från olika organisationer bl.a. HA etc som erbjöd för en summa pengar att "lösa problemet" med familjen..

Min fråga är då, tror ni deltagarna i Stalkers får liknande erbjudande från t.ex. HA?
Citera
2013-09-18, 21:34
Medlem
irrblosss avatar
Usch... Skämskudde när nissarna bedriver inre spaning och man får se närbilder på deras pannor med djupa veck. Känns verkligen som en parodi på sitt eget program.
Citera
2013-09-18, 21:41
Medlem
utopisknakenhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woopii
Lite OT (blev mer text än jag tänkt men)

Sitter och tittar på dagens program och kommer då ihåg för några år sen, 5 - 6 år sen kanske så hade de ett program på tv3(?) för jag tror det var Robban Aschberg som ledde något problem som handlade om brott och idioter runt om i landet som jag minns det.

I ett av programmen tog man upp en familj från norra Norrland någonstans. Familjen var allmänt störda, som jag minns det var det typ 1 pappa, 3 - 4 döttrar och 2 söner, varav en eller båda av sönerna var psykiskt sjuka så att de hade fått personlig assisten vilket en av döttrarna hade utsetts till. Familjen var känd i hela kommunen som en riktig psyk familj. Till saken hör också att familjen var Romer så varje gång ordningsmakten försökte ta i så drog man fram rasist kortet och slapp därför näst intill undan helt utan straff...

När Tv3 gjorde programmet så handlade de om den som råkade mest ut för denna familj nämligen kommunens präst som bodde grannar med familjen och hade ständigt bråk med dem. När tillslut prästen blev misshandlad av en av sönerna i familjen så gjorde man då programmet och ledde väl inte till något speciellt men man upplyste iaf om situationen.

Men när man gjorde uppföljningsprogrammet(som sändes flera veckor efter det första programmet) så berättade prästen att efter programmet hade han fått flertal erbjudande från olika organisationer bl.a. HA etc som erbjöd för en summa pengar att "lösa problemet" med familjen..

Min fråga är då, tror ni deltagarna i Stalkers får liknande erbjudande från t.ex. HA?

Nej ärligt talat tror jag inte det, inte med den uppmärksamhet som råder kring programmet och de olika polis och expert kopplingar som finns med i bilden. Aschberg grejen var mer av pajaskaraktär om jag minns det rätt och samma fokus fanns inte.
Citera
2013-09-18, 21:42
Medlem
Älskar att det nu i bakgrunden är lite "Johan Falk-musik".
Citera
2013-09-18, 21:43
Medlem
Woopiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utopisknakenhet
Nej ärligt talat tror jag inte det, inte med den uppmärksamhet som råder kring programmet och de olika polis och expert kopplingar som finns med i bilden. Aschberg grejen var mer av pajaskaraktär om jag minns det rätt och samma fokus fanns inte.

Men du kommer ihåg programmet? För minns det bara vagt men kom att tänka på det där när prästen satt och pratade om alla erbjudande han hade fått
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in