Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-08, 13:26
Medlem
Ajdå. Då låg jag långt över rekommenderad dos alltså. Får skylla på omständigheterna. Fantastiskt väder, lugn och trevlig lägenhet och månader sen sist ... var svårt att sitta och läsa lydigt i diverse drogforum när allt låg och glänste framför nosen på en.

Jag tackar så mycket för råden. Ska definitivt ta det lugnare nästa gång. Men så här i efterhand var det en fin erfarenhet ändå. Har aldrig trott att hallisar skulle vara läbbigt men det var bara ... spännande
Citera
2013-09-08, 13:35
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Hej!

Jag har tänkt testa MDMA/Ecstasy för första gången med två nära vänner.

Jag hade tänkt beställa 500mg kristaller med en renlighet på runt 85%+ och sedan slänga in detta i kapslar.

Det jag undrar är vad som skulle vara en bra dosering för oss som är nybörjare? Jag själv är en man på 85kg, jag vet inte exakt vad mina vänner väger men skulle gissa på att den ena ligger ungefär på min nivå och den andra runt 70kg och båda är kvinnor.
Citera
2013-09-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Hej!

Jag har tänkt testa MDMA/Ecstasy för första gången med två nära vänner.

Jag hade tänkt beställa 500mg kristaller med en renlighet på runt 85%+ och sedan slänga in detta i kapslar.

Det jag undrar är vad som skulle vara en bra dosering för oss som är nybörjare? Jag själv är en man på 85kg, jag vet inte exakt vad mina vänner väger men skulle gissa på att den ena ligger ungefär på min nivå och den andra runt 70kg och båda är kvinnor.

2mg*kroppsvikt ungefär.
Citera
2013-09-08, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stadsparken
Fyll INTE på med tjack om du vill undvika eventuella hjärnskador. Om du har otur kan du råka ut för serotonergt syndrom som kan leda till döden. Om du tvunget måste ta tjack så håll dig till låga doser, typ 200-300mg.

Knarka säkert!
Nu överdriver du, inte får man (normalt) serotoninsyndrom av MDMA och amfetamin påfyllningar, snarare är risken större om man fyller på med MDMA (som dels inte ger så mycket effekt (risk för överdos då man vill ha tillbaka välmåendet) och dels är betydligt mer serotonergt). I nästan alla allvarliga fall av serotoninsyndrom så är en MAOI inblandad, skall mycket till annars. Serotoninsyndrom är rätt ovanligt.

Däremot är det inte nyttigt för hjärnan (men då och då gör knappast till och från), men det får man ta om man skall knarka. Det bästa alternativet är att bara ta en dos MDMA och sedan gå hem, men då blir kvällen rätt kort.
Senast redigerad av tjackroffe 2013-09-08 kl. 20:02.
Citera
2013-09-10, 20:28
Medlem
bananmuslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Det är ju rätt individuellt och beroende på dosering, men jag brukar väl oftast vara rätt med i matchen. Men visst, finns ju en anledning till att man brukar säga att man med fördel kan stänga av mobilen under ett e-rus. Det är lätt hänt att man vill ringa halva kontaktlistan och lätta hjärtat, berätta hur mycket man älskar dem osv. Omdömet blir lite annorlunda på ett fint vis.

Fnissar igenkännande. Fast att stänga av mobilen är väl att ta i, att sprida kärlek är väl livets mening egentligen... Jag hade tyckt att det var jättetrevligt om någon E:ad människa hade ringt och förklarat sin djupa kärlek för mig.
Senast redigerad av bananmusli 2013-09-10 kl. 20:42.
Citera
2013-09-10, 20:56
Medlem
Är det säkert att köra mdma när man har en tandinfektion ?

Har haft problem med en av mina tänder ett tag nu, i tis förra veckan så svullnade hela kinden, jag gick till tandläkaren och dom skrev ut penicillin, jag har dock inte varit och hämtat ut dom.

Nu sitter jag här och känner inte av infektionen mer än av att det rycker lite i nerverna då och då.

Nu på lördag är det open air, och jag vill verkligen inte missa detta.

Är det safe att köra mdma ? Någon med erfarenhet ?
Citera
2013-09-10, 22:39
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananmusli
Fnissar igenkännande. Fast att stänga av mobilen är väl att ta i, att sprida kärlek är väl livets mening egentligen... Jag hade tyckt att det var jättetrevligt om någon E:ad människa hade ringt och förklarat sin djupa kärlek för mig.

Jo, förstår vad du menar, och jag överdrev väl lite.
Kan endast hålla med om att det är hur mysigt som helst att få ett glatt telefonsamtal/meddelande från en e:ad/påtänd person.
Senast redigerad av Presentpapper 2013-09-10 kl. 22:41.
Citera
2013-09-11, 00:15
Medlem
zaaph1s avatar
Dricka alkohol, käka svamp sen droppa E en timme efter man käkat svampen. Bra eller anus?
Citera
2013-09-11, 00:30
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stadsparken
Fyll INTE på med tjack om du vill undvika eventuella hjärnskador. Om du har otur kan du råka ut för serotonergt syndrom som kan leda till döden. Om du tvunget måste ta tjack så håll dig till låga doser, typ 200-300mg.

Knarka säkert!
Seratonergt syndrom får du av att blanda två seratogena droger, inte av att blanda en dopaminerg med en seratogen

Däremot så äre inte särskilt bra för skallen med tjack och mdma för när du utsöndrar massa seratonin och dopamin samtidigt kan typ dopaminet hamna i seratoninreceptorerna vilket gör att det bryts ner av fel enzym och ett skadligt ämne för skallen bildas.
DOCK så är tjack + MDMA den absolut bästa partycombon som existerar
Citera
2013-09-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sviinto
Tjenare köpte 2 gröna "super mario liknande svamp formade E"
vad ska man tänka på osv, tänkte ta en halv.
Snea?

uppskattar snabba svar!
tack på förhand
Tog en hel, tog två timmar för jäveln att kicka.
men fan vad kul det var! dansade som fan och bet nästan sönder tandställningen!

jag skriver detta 4 dagar efter jag tog den.
Citera
2013-09-11, 17:35
Medlem
bananmuslis avatar
Ingen som vet varför käkarna hackar på E och även tramadol för min del? Har det något med utsläpp av serotonin att göra?
Citera
2013-09-11, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
Är det säkert att köra mdma när man har en tandinfektion ?

Har haft problem med en av mina tänder ett tag nu, i tis förra veckan så svullnade hela kinden, jag gick till tandläkaren och dom skrev ut penicillin, jag har dock inte varit och hämtat ut dom.

Nu sitter jag här och känner inte av infektionen mer än av att det rycker lite i nerverna då och då.

Nu på lördag är det open air, och jag vill verkligen inte missa detta.

Är det safe att köra mdma ? Någon med erfarenhet ?

Menar du om de är safe pga av penicillin eller pga av tanden? blandat med penicillin vetifan men du slipper ju tandvärken när du e hög
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in