Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-22, 19:32
Medlem
Heisenburgs avatar
Felpost
Senast redigerad av Heisenburg 2014-07-22 kl. 19:52.
Citera
2014-07-23, 01:12
Medlem
Glisseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breakage
Enkelt förklarat har man en brist på serotonin i hjärnan efter att ha tagit mdma, vilket då teoretiskt skulle kunna utlösa en depression om man redan har dålig kemisk balans i hjärnan så att säga.
Sen tycker jag att man generellt sett faller i depression av mdma-bruk när det är långvarigt bruk man talar om, precis som du antar.

Jag skulle personligen säga att risken för att få psykiska men efter en gång är försvinnande liten om allt går rätt till väga.
Tack för det bra svaret! Vill verkligen testa men är otroligt nojjig att det kommer få konsekvenser. Lär väl sluta med att jag trycker i mig några bomber efter ett par øl, hoppas bara att jag inte blir tokig av det.
Citera
2014-07-23, 01:13
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RawSTR
Bit ihop, käka ordentligt med mat och rör på dig.
Det går över men det kan ta tid när man dragit på som dig.
Försöker men mår illa direkt när jag äter och kräks nästan direkt efter!

Hehe Tomorrowland du vet..

Hur lång tid på ett ungefär? Vågade inte köra bil idag för va så jäkla yr.. Och när jag t ex koncentrerar/spänner huvudet/ögonen
för att t ex läsa ett sms (har halvkass syn och linserna är slut) så smäller det till ibland och gör skit ont i hela huvudet, normalt? :S
Citera
2014-07-23, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen
Försöker men mår illa direkt när jag äter och kräks nästan direkt efter!

Hehe Tomorrowland du vet..

Hur lång tid på ett ungefär? Vågade inte köra bil idag för va så jäkla yr.. Och när jag t ex koncentrerar/spänner huvudet/ögonen
för att t ex läsa ett sms (har halvkass syn och linserna är slut) så smäller det till ibland och gör skit ont i hela huvudet, normalt? :S

Det sista du nämner kallas brainzaps, du har verkligen bränt hjärnan.
Det kommer att gå över men det kan ta veckor innan du är återställd. Dra aldrig på så hårt igen det kan medföra bestående men på hjärnan.
Citera
2014-07-23, 09:18
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Det sista du nämner kallas brainzaps, du har verkligen bränt hjärnan.
Det kommer att gå över men det kan ta veckor innan du är återställd. Dra aldrig på så hårt igen det kan medföra bestående men på hjärnan.
Okej fy fan.. Men alltså vad skulle jag gjort annorlunda? Körde 2 tabletter på fredagen (med ca 4 timmars mellanrum), 2 tabletter på lördagen (med jämna mellanrum) och 3 tabletter på söndagen(2 st ganska tight emellan). Borde jag skippat det helt på lördagen för att kroppen skulle få vila ett dygn?

Kan det vara farligt att ta någon gång igen tex i helgen?
Citera
2014-07-23, 10:32
Medlem
dafuqups avatar
Körde också på tre dagar i rad på tomorrowland, dock bara totalt 3 piller på hela helgen och kände mig också riktigt vidrig ett par dagar. Sov kasst med mardrömmar som var så fruktansvärda att jag inte vågade somna om, börjar gråta för ingenting och en fruktansvärd ångest över att ha förstört något som ger men för livet.

Idag dock lite bättre, sov bättre och utan mardrömmar. Känner dock små ryckningar i ena ögat men sen vet jag inte om detta är pga. X:et men på fredagen då jag testade första gången kunde jag tillslut inte läsa, var helt omöjligt att fokusera på telefonen haha.

Fyfan vad dum i huvudet man är att man helt tappar konsekvenstänket när man dricker lite öl alltså. Aja, ett år tills nästa festival. Minst.
Citera
2014-07-23, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Tack för det bra svaret! Vill verkligen testa men är otroligt nojjig att det kommer få konsekvenser. Lär väl sluta med att jag trycker i mig några bomber efter ett par øl, hoppas bara att jag inte blir tokig av det.

Om du druckit ett par öl så tar det eggen av MDMA:t och gör dig lite mer bekväm i det, så det lär ju också hjälpa. Jag tror du kommer få en riktigt fet upplevelse
Citera
2014-07-23, 17:33
Bannlyst
Citat:
Okej fy fan.. Men alltså vad skulle jag gjort annorlunda? Körde 2 tabletter på fredagen (med ca 4 timmars mellanrum), 2 tabletter på lördagen (med jämna mellanrum) och 3 tabletter på söndagen(2 st ganska tight emellan). Borde jag skippat det helt på lördagen för att kroppen skulle få vila ett dygn?

Vad du skulle gjort annorlunda?! Du skulle VERKLIGEN inte tagit så stora mängder och inte tre dagar efter varandra. Nu vet jag inte vilka knappar du tog, men du har alltså tagit mellan 200-400 mg på fredagen, 200-400 mg på lördagen och 300-600 mg på söndagen.*

Fullständigt idiotiskt.

Du bör vänta minst en månad mellan intagen. Jag tar MDMA 3-4 gånger per år och upplever samma magi som alltid.

Självklart ska du INTE ta i helgen igen, hoppas du förstår det. Om du fortsätter såhär så kan du få bestående men, om du nu inte redan fick det. Men jag hoppas såklart inte på det! Var du på festival också? Ännu farligare att ta höga doser MDMA med tanke på värmen bla.

* Låt säga att knapparna innehöll mellan 100 och 200 mg MDMA. Du har inte berättat vilka knappar det var, eller så har jag missat det.

Hoppas du inte upplever mitt inlägg allt för otrevligt, men ditt bruk är verkligen inte bra. Hoppas det blir bättre snart med symtomen du fått!
Citera
2014-07-23, 17:38
Medlem
Citat:

Tumregeln lyder minst en månads uppehåll helst tre månader eller längre per session mdma.
Citera
2014-07-23, 17:50
Medlem
dafuqups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV

Du bör vänta minst en månad mellan intagen. Jag tar MDMA 3-4 gånger per år och upplever samma magi som alltid.

Citat:
Tumregeln lyder minst en månads uppehåll helst tre månader eller längre per session mdma.

Gäller det även om man endast tog lite varje dag? Jag menar jag tog ju vad många tar på en dag fast utspritt på 3 dagar.
Citera
2014-07-23, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqup
Gäller det även om man endast tog lite varje dag? Jag menar jag tog ju vad många tar på en dag fast utspritt på 3 dagar.

Ja, det gäller alltid.
Det är ingen lätt drog som tar lätt på hjärnan direkt, flera dagar i rad tär som in i sjutton på hjärnan.
Serotonin receptorer kan bli mycket sämre alt förstöras permanent vilket är en anledning till att många som överkonsumerar drogen kan bli djupt deprimerade i flera månader.
Citera
2014-07-23, 22:07
Medlem
dafuqups avatar
Citat:
Ja, det gäller alltid.
Det är ingen lätt drog som tar lätt på hjärnan direkt, flera dagar i rad tär som in i sjutton på hjärnan.
Serotonin receptorer kan bli mycket sämre alt förstöras permanent vilket är en anledning till att många som överkonsumerar drogen kan bli djupt deprimerade i flera månader.

Lite småsur att dom som faktiskt hade lite koll på skiten visste om detta och inte stoppade mig men som tur är så kände jag bara av ruset ordentligt första dagen och börjar må mycket bättre. Känner redan massa glädje och har varit ute och badat och grejer idag. Har dock fortfarande lätt till gråt men mest glädjetårar och att jag är allmänt blödig.

Är tacksam att ni tar er tid att skriva till sådana uppenbara idioter som mig som inte visar respekt för saker som man inte ska leka med. Önskar jag hade läst här innan men hade inte en tanke på att testa någon drog så det är alltid lätt att vara efterklok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in