Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-25, 15:06
Medlem
Fitipaldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
För mig låter det som du är tolerant och uttömd, som bara ger dig avtändning när du brukar det igen. MDMA är något man bör ta några gånger per år om man vill att de alla ska vara fantastiska. Mellan 5-10ggr är lagom per år, för den som vill göra dem magiska. Om man inte brukar massa annat då under tiden, då kan det skita sig också.

Tack for svaret! Har kanske blivit en del for mycket senaste tiden, men det ar trots allt markligt att det ar just det mdmat jag reagerar negativt pa. Har testat annat efter jag haft daliga trippar pa det, och det har funkat perfekt.

Har en sista kvall har som jag tankte ge nagot annat mdma en chans, sen lar det inte bli mer pa ett bra tag...

Vad menar du med att det kan skita sig om man brukar annat? Blir en hel del alkohol och gras har nere ocksa namligen.
Citera
2013-02-25, 15:19
Medlem
Buutchlols avatar
Måste bara höra här. Tog MDMA förra måndagen, beställda 250mg piller med 100% MDMA i. Käkade först lite mer än en halv då jag inte ville riskera att bli öööverkickad. Första halvan (kanske var 150mg) kickade ganska soft, men inte så hårt som jag ville. Fyllde sedan på med halvor resten av kvällen/natten men blev aldrig riktigt kickad.
Var speedad, glad och så, men ingen riktig kick!

Tog MDMA senast på nyår, runt jul och nyår så missbrukade vi e ganska hårt dock. Körde ~6 gånger på 2 veckor. Kan det fortfarande ligga i? Alltså kan det bidra till att jag inte fick så hård kick som jag ville nu senast?
Citera
2013-02-25, 15:37
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitipaldi
Vad menar du med att det kan skita sig om man brukar annat? Blir en hel del alkohol och gras har nere ocksa namligen.
Tar du andra centralstimulanter under tiden du vilar inför nästa gång du tar MDMA, så är det som att inte vila alls, eftersom det är samma neurotransmittorer vi snackar om här, och du påverkar dem då med centralstimulanter, precis som med MDMA.

Weed och alkohol ger ingen korstolerans för MDMA, så det är lugnt!
Citera
2013-02-25, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buutchlol
Måste bara höra här. Tog MDMA förra måndagen, beställda 250mg piller med 100% MDMA i. Käkade först lite mer än en halv då jag inte ville riskera att bli öööverkickad. Första halvan (kanske var 150mg) kickade ganska soft, men inte så hårt som jag ville. Fyllde sedan på med halvor resten av kvällen/natten men blev aldrig riktigt kickad.
Var speedad, glad och så, men ingen riktig kick!

Tog MDMA senast på nyår, runt jul och nyår så missbrukade vi e ganska hårt dock. Körde ~6 gånger på 2 veckor. Kan det fortfarande ligga i? Alltså kan det bidra till att jag inte fick så hård kick som jag ville nu senast?

Ta en pause från serotogena droger i ungefär 2-3 månader och testa igen, din serotonin nivå är antagligen rätt låg efter ditt "missbruk".
Googla: "MDMA loss of magic" för mer information.
Citera
2013-02-25, 16:29
Medlem
Buutchlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F1LLE
Ta en pause från serotogena droger i ungefär 2-3 månader och testa igen, din serotonin nivå är antagligen rätt låg efter ditt "missbruk".

Jo, antog att det var det. Trodde dock det skulle vara ganska lugnt eftersom jag inte tagit något alls sen nyår, aja, blir att pausa till sommaren då!
Citera
2013-02-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Skulle defintivit ta med vänner/folk de första gångerna.

Jag har aldrig direkt umgåts med en människa som varit på MDMA när jag själv varit nykter. Funderar på att ta det när min flickvän är med, då jag inte lär lyckas övertyga henne. Blir det jobbigt/konstigt för henne när jag blir så extremt öppen emotionell och kärleksfull...eller kommer det tvärtom göra så hon kanske blir sugen ? Tidigare har människor uppskattat mig påverkad, men det var ju på festival och inte samma sak

Sen undrar jag om det går att rita på MDMA. Slänga på lite musik och rita tills rusets slut, ungefär.

Tror hon kommer bli sugen på att ta, hon med. Men vill du verkligen göra henne till en knarkare?

Jag brukade ta mdma med ett ex som vägrade ta någon drog. Det blev ibland lite komiskt för när vi lite pliktskyldigt låg och myste osv, så låg man där med vetskapen att en påse mdma ligger några meter ifrån en i lådan, då var det lätt hänt att man "äh nu behöver jag lite sånt här!" och hon fnissade till för hon visste att det skulle innebära en extra kärleksfull Lingonkuk.

Och jag avslöjade även en gång under ruset att jag varit otrogen, LOL.

Citat:
Ursprungligen postat av F1LLE

Jag har en högst ovetenskaplig och empiriskt byggd teori om att serotonerga droger snarare snabbt höjer toleransen, istället för att sänka ens serotoninnivåer (vilket det dock såklart gör i viss mån). För när jag kört tex. MDMA några gånger, och tar det igen i samma dos med för kort mellanrum, då blir det ett högst mediokert rus. MEN om jag dubblar eller tripplar dosen då är magin där igen, kan till och med bli ett starkare rus beroende på dosering.

Detta är ju självklart inte att rekommendera eftersom man hamnar på för höga doser till slut men att göra så nån gång sällan kan man nog komma undan med.
Citera
2013-02-26, 19:14
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkuk
Tror hon kommer bli sugen på att ta, hon med. Men vill du verkligen göra henne till en knarkare?

Jag brukade ta mdma med ett ex som vägrade ta någon drog. Det blev ibland lite komiskt för när vi lite pliktskyldigt låg och myste osv, så låg man där med vetskapen att en påse mdma ligger några meter ifrån en i lådan, då var det lätt hänt att man "äh nu behöver jag lite sånt här!" och hon fnissade till för hon visste att det skulle innebära en extra kärleksfull Lingonkuk.

Och jag avslöjade även en gång under ruset att jag varit otrogen, LOL.

Mjo det är väl det (hade tänkt nästan skapa en tråd om det "introducera droger till andra....gör man verkligen det?)

Min flickvän är i princip nykterist och har aldrig varit full. Har dock varit öppen redan då vi träffades (var hög hehe) och hon vet att jag kan massor med droger. Kanske i vår/sommar. Springa runt på en äng helt ensamma lär ju vara super mysigt.

Haha...jag har inget och skämas för eller som jag döljer , frågan är om hon skulle klara av mig när jag spyr ut de mest ärliga ting jag vet om henne som jag älskar så innerligt om hon inte också är påverkad...självklart kan man väl ta en mysdos det skulle hon nog inte ha något emot. Har tidigare bara kört 2ggr och tagit då 200mg ungefär.
Citera
2013-02-27, 15:29
Medlem
Första intaget av Ecstasy.

Hejsan allihoppa!

Detta blir min första tribut på fb med ett användarkonto i hopp om att skapa en vettig tråd och få lite vettiga svar, jag har alltid hängt här men aldrig riktigt skapat ett konto.

Nu är det iallafall så här. Jag har tänkt att poppa min första Ecstasy så småningom inför ett event som kommer lite längre fram, och jag har lite frågor och funderingar!

- Är biverkningarna så farliga som alla säger? (Jag vill gärna höra personliga åsikter istället för fakta)
- Avtändning?

Sen så självklart så är det väl alltid bra å veta vad som är bra att tänka på när man ska göra det första gången, då jag innan bara har erfarenhet inom alkohol, cannabis och lyrica.

Jag är tacksam för svar och allt annat som kan vara positivt för mig att veta inför denna händelse!

PS. 19 år, 77kg~ 1.82cm, om det nu är till någon hjälp.
Citera
2013-02-27, 15:44
Medlem
Kashis avatar
Personliga erfarenheter:
Inga biverkningar, bara välmående. (Enorm) upprymdhet och käkspänningar kan vara lite drygt.
En gång hängde de glada känslorna med mig hela soliga dagen efter när jag målade hus och var väldigt positiv.
En gång blev jag trött och matt dagen efter men inget allvarligt ö.h.t. Den gången var det riktigt bra E och kvällen typ fotograferades in i mitt huvud så månaden efter var fäst vid den stunden, starka känslor som återkom.

Cannabis kan vara en trevlig kombination, drick mycket vatten och ta det på speciella tillfällen med vänner är nåt som kan tilläggas.
Senast redigerad av Kashi 2013-02-27 kl. 15:50.
Citera
2013-02-27, 15:45
Medlem
käkade mkt e förr och på riktigt eller alltså sista gången jag fick schysst rus var för 5-6 år sen, sedan har det varit jävligt dött på den fronten. har varit dåligt tillgång på det här o de som har erbjudits här har bara varit skit, käkade sist för 1,5-2 år sen. testade 2 olika versioner minns inte vilket märke förutom att den ena var blå och enda jag kände båda gångerna var illamående och vissa febers känslor. vad som e viktigt att tänka på är väl att ha en flaska med vatten lättillgängligt med dig :P sen benso att kliva av på :P en annan sak som jag tycker är viktig är att man är med endast folk som tagit E så man e på samma våglängd, jag stör mig lätt på folk som inte e E:ade när man själv e det. de förstör allt. minns hur de kom upp en flöddrad kille i en lägenhet jag var i och kärleken o harmonin bara dog.
och sen för att svara på din fråga om det e så farligt som alla säger är svårt att svara på då e är ett hopkok av alla jävla möjliga substanser, vissa innehåller heroin osv, så det e ju absolut inte nyttigt men jag har aldrig märkt ngt. dock en polare var skum o deprimerad fett länge, men han åt sinnessjuka mängder under långa perioder.
Citera
2013-02-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njaeskeptisk
käkade mkt e förr och på riktigt eller alltså sista gången jag fick schysst rus var för 5-6 år sen, sedan har det varit jävligt dött på den fronten. har varit dåligt tillgång på det här o de som har erbjudits här har bara varit skit, käkade sist för 1,5-2 år sen. testade 2 olika versioner minns inte vilket märke förutom att den ena var blå och enda jag kände båda gångerna var illamående och vissa febers känslor. vad som e viktigt att tänka på är väl att ha en flaska med vatten lättillgängligt med dig :P sen benso att kliva av på :P en annan sak som jag tycker är viktig är att man är med endast folk som tagit E så man e på samma våglängd, jag stör mig lätt på folk som inte e E:ade när man själv e det. de förstör allt. minns hur de kom upp en flöddrad kille i en lägenhet jag var i och kärleken o harmonin bara dog.
och sen för att svara på din fråga om det e så farligt som alla säger är svårt att svara på då e är ett hopkok av alla jävla möjliga substanser, vissa innehåller heroin osv, så det e ju absolut inte nyttigt men jag har aldrig märkt ngt. dock en polare var skum o deprimerad fett länge, men han åt sinnessjuka mängder under långa perioder.

Finns till dags datum inte ett ena bekräftat fynd av en E innehållande Heroin. Vilket verkar logiskt med tanke på att heroin är fruktansvärt mycket dyrare än E och att då putta in det skulle göra att varje langare skulle gå rejält med förlust.
Citera
2013-02-27, 16:02
Medlem
E som innehåller heroin va nått nytt. Ont första gången man tar det är det alltid värt atn om kvällen har varit lyckad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in