2013-09-09, 15:57
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Nice! Carminas split toe är riktigt fin, Epaulet har en och även Paul & Friends hade en variant förut.
På det temat, kan man ha en split-toe i en burgundyaktig nyans?
Citera
2013-09-09, 15:58
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
På det temat, kan man ha en split-toe i en burgundyaktig nyans?

Jag skulle passa mig för det om det inte är fråga om cordovan. Personligen tycker jag sällan att kalvskinn i burgundy blir särskilt bra...
Citera
2013-09-09, 16:02
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Jag skulle passa mig för det om det inte är fråga om cordovan. Personligen tycker jag sällan att kalvskinn i burgundy blir särskilt bra...
Min tanke är att göra den i ljusbrunt, men det skadar ju inte att lyfta frågan.
Citera
2013-09-09, 17:50
Medlem
Tresbs avatar
Skulle lämna in ett par skor för omsulning (howard yount duble monks) hos Skövde skomakeri Han tar 650kr/sko. Han ansåg dock det var bättre att helt enkelt sy om sulan som fanns nu, då den hade släppt på ena sidan då jag går lite snett.

Bad honom också att sätta dig ett par infällda skojärn. Han ansåg det var bättre med ett par i gummi, likt den lilal gummidelen i bak på klacken, då amn även slipper det jobbiga ljudet av metall när man går. 350kr tog han för att sy om sulan samt infällda tåjärn på båda skorna.

Han säljer även crockett & jones, rm william samt skokrämer från sapphire. Disskuterade lite om föäljningen gällande crockett & jones då Skövde är en såpass liten stad. Tydligen sålde han runt 1200 par / år, vilket var kul att höra i en så liten stad som Skövde
Citera
2013-09-09, 18:01
Medlem
Kopparstadens avatar
En bild på dagens sko/byx-kombo. Carmina mockakängor och ett par tjockare chinos från PT01. Perfekt i morse när det var 10 grader, inte lika perfekt på eftermiddagen.
http://m.imgur.com/ZeSazT1
Citera
2013-09-09, 18:48
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb
Skulle lämna in ett par skor för omsulning (howard yount duble monks) hos Skövde skomakeri Han tar 650kr/sko. Han ansåg dock det var bättre att helt enkelt sy om sulan som fanns nu, då den hade släppt på ena sidan då jag går lite snett.

Bad honom också att sätta dig ett par infällda skojärn. Han ansåg det var bättre med ett par i gummi, likt den lilal gummidelen i bak på klacken, då amn även slipper det jobbiga ljudet av metall när man går. 350kr tog han för att sy om sulan samt infällda tåjärn på båda skorna.

Han säljer även crockett & jones, rm william samt skokrämer från sapphire. Disskuterade lite om föäljningen gällande crockett & jones då Skövde är en såpass liten stad. Tydligen sålde han runt 1200 par / år, vilket var kul att höra i en så liten stad som Skövde

Var också inne hos grabbarna i helgen och hämtade upp mina DMS som de gjort en "gummitå" på, kanske fel uttryck men ni förstår nog vad jag menar. 120 tog de för det jobbet, hade också ett litet snack med dem ang kvalitéskor i största allmänhet, 1 200 skor om året låter dock sjukt mycket, du menar inte 120?
Citera
2013-09-09, 19:02
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Antar att de var av så kallad "jeansmodell"?

Apropå skor kan jag meddela att jag kommer att bjuda mig själv på två MTO:er nu under hösten.

Jovisst, sorry, känner du igen det?

Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Jäklar vad gammal jag känner mig när det finns folk här som gick i gymnasiet under 2000-talet. Tur man är ung i sinnet

För att inte bara gå OT kan jag också delge mina framtida tänkta investeringar. EG Dover om de kan göras i min storlek, Vass Old English II med enkel sula, F-läst och ett par Chelsea boots.
Citera
2013-09-09, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
...1 200 skor om året låter dock sjukt mycket, du menar inte 120?

Att sälja 3 par C&J nästan varje dag i snitt året runt låter väldigt mycket, ja. Det tror jag inte ens att Davidson i Uppsala eller Grafford i Stockholm lyckas med. Om nu snackar vi Skövde...nja.
Citera
2013-09-09, 19:38
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Att sälja 3 par C&J nästan varje dag i snitt året runt låter väldigt mycket, ja. Det tror jag inte ens att Davidson i Uppsala eller Grafford i Stockholm lyckas med. Om nu snackar vi Skövde...nja.

Vad det gäller Davidsons så vet jag inte men jag har hört att Grafford är en av de butiker som säljer flest CJ i världen och att de säljer bra mycket mer än 1200 par/år. De jag hört det från är folk med så pass god insyn att jag litar på uppgifterna....det var inte från ett samtal i krogkön
Citera
2013-09-09, 20:44
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Vad det gäller Davidsons så vet jag inte men jag har hört att Grafford är en av de butiker som säljer flest CJ i världen och att de säljer bra mycket mer än 1200 par/år. De jag hört det från är folk med så pass god insyn att jag litar på uppgifterna....det var inte från ett samtal i krogkön

Hade varit intressant att veta fördelningen mellan nätet och fysiker när det gäller de mer än tre paren per dag. På något sätt känns marknaden - särskilt den i Stockholm om jag förstått den rätt - rätt mättad vad gäller folk som bara går förbi affären och spontanhandlar ett lagerfört par skor.
Citera
2013-09-09, 23:35
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Det är ju en sak när skräptillverkare måste bli av med tillfälliga kollektioner (i regel kläder i grälla färger) som inte blev någon hit, men en seriös skotillverkare bör rimligtvis ha ett något längre perspektiv än så och därför inte samma anledning till att ha rea.

Kallar du Santoni en oseriös skotillverkare? Köpte du inte deras "skräp" själv nyligen? För de lanserar en faslig massa nya modeller varje vår och höst, inte sällan i knasiga färger (här skulle jag ha länkat till en DMS i ceris/lila mocka, men jag hittar inte den på italienska ebay längre, får bli den här istället). Borgioli gör likadant, och flera andra italienare. Likadant hos Magnanni. Flera av modellerna går sedan på rea eller slutar på outlet.
Citera
2013-09-10, 09:05
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Hehe, och då är ändå tre (kanske fyra..) till på ingång, varav ett par av de är Bestettisen.

Missade det här. Även du får ju så klart berätta lite mer om vad som är på ingång. Skorna från Bestetti och austerity brogues från Vass med Ilcea-läder känner jag till sedan tidigare, men vilka är de övriga två?

Citat:
Och när alla nu beställda skor anlänt SKA jag lugna mig.

Säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in