Citat:
Det borde finnas rätt bra underlag och det finns ju en tråd där det pratades om hur en fiktiv KSoE-sko skulle se ut. Om jag inte minns fel finns det väl nån regel som gör att det är förbjudet att dra igång gruppköp här på FB.
Vad som gäller kan säkert nån moderator reda ut
Vad som gäller kan säkert nån moderator reda ut

Trevligt att du är tillbaka igen Kopparstaden!
Citat:
Förstår Inte heller det...pörr kan svara?
Förresten Alister jag kikade på din mockavård guide...du skrev att man skulle köpa någon sprej med pigment...men vad jag kunde se fanns det bara pigment i andra färger än vad jag har så jag undrar: funkar det med neutral sprej?
Riktigt bra guide förövrigt! Bästa sidan om skor lätt!
Förresten Alister jag kikade på din mockavård guide...du skrev att man skulle köpa någon sprej med pigment...men vad jag kunde se fanns det bara pigment i andra färger än vad jag har så jag undrar: funkar det med neutral sprej?
Riktigt bra guide förövrigt! Bästa sidan om skor lätt!
Du behöver inte ha exakt rätt färgnyans, och i ex Saphirs standardserie har de mängder med färger, så någon bör funka: http://www.valmour.com/cleaning-products/renovetine-saphir-spray,10
Sedan fungerar det naturligtvis utan pigment också, och det funkar också med bara super invulnern. Fördelen med renovateur pigmentspray är ju att det dels vårdar en del och så då ger nytt liv till skons färg, och även täcker vissa svårborttagna fläckar lite. En mockasko tappar annars lätt "stunsen" i färgen efter en tid.
Citat:
Hur ska man egentligen tänka när gäller storleken när man provar sådana här riktiga skor. I och med att de är så oflexibla (jämfört med t.ex. sneakers) så känns det som att antingen sitter foten precis fast (eller lite för hårt), eller så glappar det en del. Och skillnaden mellan att använda en tunn och en tjock strumpa verkar nästan vara en storlek. Sen vet man ju att fotstorleken kan variera lite under dagen, och beroende på temperaturen. Och kommer skon att tänjas ut och kännas lite större med tiden, eller krymper den lite med tiden? Alltså, hur ska man välja storlek?
Läder töjer sig lite och formar sig efter foten, och de blir betydligt mjukareän vad de är bär du provar de nya. Både lädersulade och ovanläder mjuknar väldigt mycket när de är ingångna.