2013-09-09, 09:05
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Split toe derbyn är en bastard som modell En av få modeller ihop med munkskor som jag inte skulle vilja ha om jag så fick ett par bespoke gratis.

Jag var tidigare rätt rabiat motståndare till alla skor som inte var oxfords, men har börjat lätta lite på det där. Om inte annat sitter en munsko (nu har jag bara en förvisso, C&J Savile) rätt annorlunda och "håller i" foten på ett sätt som en oxford inte gör.

Citat:
Det ser jag fram mot Det blir väl som med manchesterbyxor som jag hatade när jag var liten men som är min go to byxa under vintern nu.

Jag gillar varken SMS eller DMS och av de två tycker jag minst om SMS. DMS kan jag tycka ser snyggt ut på andra (bara de inte har ett spänne uppknäppt) men jag kan inte se mig själv bära skon. SMS tycker jag ser lite konstig ut, blir för rent på något sätt. Ungefär som en wholecut loafer.

Minns f ö en i min klass som hade manchesterbyxor i högstadiet (tidigt 90-tal). Kraken vart ju halvmobbad bara för detta, alltmedan man nu glider runt i ett par rätt vida sådana och trivs alldeles utmärkt.

Citat:
Så detta är inget för mig http://foster.co.uk/wp-content/uploads/1140-CHAa-1024x682.jpg

Ulk. Tur att man satt ner. Den var verkligen fruktansvärt ful.
Citera
2013-09-09, 09:25
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Juli-augusti, januari-februari, precis som för de flesta andra branscher.

Min känsla är lite att reorna som de var förr i tiden är på väg (eller redan har) försvunnit. Varför har jag dålig koll på men jag kan tänka mig att det har med lagerhållningen att göra, så frågan är om inte även skobranschen är på väg ditåt? Det är ju en sak när skräptillverkare måste bli av med tillfälliga kollektioner (i regel kläder i grälla färger) som inte blev någon hit, men en seriös skotillverkare bör rimligtvis ha ett något längre perspektiv än så och därför inte samma anledning till att ha rea.
Citera
2013-09-09, 12:36
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Minns f ö en i min klass som hade manchesterbyxor i högstadiet (tidigt 90-tal). Kraken vart ju halvmobbad bara för detta, alltmedan man nu glider runt i ett par rätt vida sådana och trivs alldeles utmärkt.

Var bara tvungen att inflika, när jag gick på högstadiet tidigt 00-tal vill jag faktiskt minnas att det var lite "mode" med manchesterbyxorna under hösten.
Citera
2013-09-09, 13:29
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Var bara tvungen att inflika, när jag gick på högstadiet tidigt 00-tal vill jag faktiskt minnas att det var lite "mode" med manchesterbyxorna under hösten.
Antar att de var av så kallad "jeansmodell"?

Apropå skor kan jag meddela att jag kommer att bjuda mig själv på två MTO:er nu under hösten.
Citera
2013-09-09, 13:45
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike

Apropå skor kan jag meddela att jag kommer att bjuda mig själv på två MTO:er nu under hösten.

Trevligt! Berätta mer
Citera
2013-09-09, 13:53
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Trevligt! Berätta mer
Vi får se
Senast redigerad av Fixiebike 2013-09-09 kl. 14:40.
Citera
2013-09-09, 15:31
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Min känsla är lite att reorna som de var förr i tiden är på väg (eller redan har) försvunnit. Varför har jag dålig koll på men jag kan tänka mig att det har med lagerhållningen att göra, så frågan är om inte även skobranschen är på väg ditåt? Det är ju en sak när skräptillverkare måste bli av med tillfälliga kollektioner (i regel kläder i grälla färger) som inte blev någon hit, men en seriös skotillverkare bör rimligtvis ha ett något längre perspektiv än så och därför inte samma anledning till att ha rea.

Stämmer säkert, även om reatiderna som jag upplever det ändå fortfarande lever kvar i ganska stor del. Sedan så är ju kvalitetsskor en sån sak som reas ut i ganska liten utsträckning. Det är ju relativt tidlösa objekt i de flesta fall.

Citat:

Du får bjuda på lite mer info om MTO-planerna, vilket/vilka märken? Vilken typ av skor? Osv.
Senast redigerad av AlisterG 2013-09-09 kl. 15:53.
Citera
2013-09-09, 15:45
Medlem
hoodogs avatar
Citat:

Ja, skärp dig. Har man sagt "A" får man faktiskt säga "B".
Citera
2013-09-09, 15:48
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Ja, skärp dig. Har man sagt "A" får man faktiskt säga "B".
Kejrå. Det kommer förmodligen att röra sig om ett par plain toe bluchers i loden suede och ett par split-toes där jag inte riktigt är ense med mig själv om nyansen, men något åt det ljusbruna hållet.
Senast redigerad av Fixiebike 2013-09-09 kl. 15:51.
Citera
2013-09-09, 15:51
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Kejrå. Det kommer förmodligen att röra sig om ett par plain toe bluchers i loden suede och ett par ljusbruna split-toes.

Split-toes FTW!

Kul med lite annorlunda modeller i tråden. Jag ser verkligen fram emot bilder på dem båda. Är det fråga om samma split-toes som SkoAB hade inne tidigare och som var väldigt lika Dover?
Citera
2013-09-09, 15:54
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Split-toes FTW!

Kul med lite annorlunda modeller i tråden. Jag ser verkligen fram emot bilder på dem båda. Är det fråga om samma split-toes som SkoAB hade inne tidigare och som var väldigt lika Dover?

Jag rannsakade mig själv och min garderob och kom fram till att jag inte har ett enda par låga derbys. Så då får det bli ett par stycken. Med tanke på att min höst- och vintergarderob består av grå flanell, marinblå mollskinn och brun manchester känns två par lite livligare skor ganska rätt.
Citera
2013-09-09, 15:55
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Kejrå. Det kommer förmodligen att röra sig om ett par plain toe bluchers i loden suede och ett par split-toes där jag inte riktigt är ense med mig själv om nyansen, men något åt det ljusbruna hållet.

Nice! Carminas split toe är riktigt fin, Epaulet har en och även Paul & Friends hade en variant förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in