2013-09-08, 20:36
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Lyckliga jävel!
Hehe... jepp Grym doft. Mycket tråkigt att dom slutade med den.
Citera
2013-09-08, 20:37
Medlem
irrblosss avatar
Någon som beställt från Kilians officiella sida? La precis en order på Back to Black och funderar på hur länge man måste vänta nu .
Citera
2013-09-08, 20:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Någon som beställt från Kilians officiella sida? La precis en order på Back to Black och funderar på hur länge man måste vänta nu .
Köpte du 50ml refill grejen för runt €80+frakt eller?
Citera
2013-09-08, 20:49
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Köpte du 50ml refill grejen för runt €80+frakt eller?
Nej, funderade på den först, men valde sedan 30 ml med den snygga resespraygrejen. Mindre parfym till högre pris, men jag gillade verkligen utseendet på den där behållaren . Sedan känner jag att 30 ml räcker ganska länge, speciellt för en doft som Back to Black.
Citera
2013-09-08, 21:59
Medlem
3rds avatar
Citat:
Beställde min från parfumdreams.de. Blev billigare än från deras sida. Tog 1 vecka men borde gå snabbare från officiella sidan.
Citera
2013-09-09, 10:07
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Nej, funderade på den först, men valde sedan 30 ml med den snygga resespraygrejen. Mindre parfym till högre pris, men jag gillade verkligen utseendet på den där behållaren . Sedan känner jag att 30 ml räcker ganska länge, speciellt för en doft som Back to Black.

Funderar själv på att beställa resekitet på Incense Oud, alternativt beställa refillen och den snygga behållaren löst som finns på parfumedreams.
Citera
2013-09-09, 16:30
Medlem
LaCucarachas avatar
Ah, fick min Musc Ravageur idag från Essenza Nobile

Satan vilka schyssta samples man fick med, stora spraysamples!
Fick dessutom alla fem jag hade på min önskelista.
Citera
2013-09-09, 18:11
Medlem
Customizes avatar
Ingen som vet var man fortfarande kan få tag i "Gant silver" parfymen?

Fick ett prov av Kicks och när jag skulle in och köpa den så har den gått ur sortimentet säger dom, bra att dom lämnar ut prover på parfymer som inte säljs

Så om någon vet var man får tag i denna förutom på ebay så hojta till!!
Citera
2013-09-09, 18:50
Medlem
Newgausstons avatar
Jag har den senaste månaden stött på en återkommande doftpalett bland kvinnor ~ 18-25 år. Den är söt, möjligen åt honungshållet, med en tydlig inslag av rökighet, jag associera den med TfT men ändå inte, en helt annan balans. Någon som känner till denna relativt populär, som det tycks, doft?

Går här och förundras över vad det kan vara så kom gärna med lite förslag om ni känner igen beskrivning så får jag ta med lite extra prover när det blir dags för vintersampling...
Senast redigerad av Newgausston 2013-09-09 kl. 18:56.
Citera
2013-09-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Hoppas Incense Oud faller i smaken då, sen kanske du ändrar åsikt när du testat fler gånger.

Incense Oud doftade ju bra, frågan är bara om det är något jag skulle vilja lägga pengarna på och om jag är mogen nog för den. Sen är det inte säkert jag får ha den för flickvännen. Blev nästan tvingad att tvätta bort mitt prov av Speakeasy haha.

Måste ju testa dom andra lite mer också men känns som om alla prover jag beställde gör sig bättre när det är lite kallare ute. Min näsa är halvt ur funktion också, känns som om jag borde kolla upp den snart.
Citera
2013-09-10, 10:38
Medlem
Nic78s avatar
Nån som har hunnit testa de nya dofterna Silver Iris och Gold Leather från Atelier Cologne?
Citera
2013-09-10, 10:49
Medlem
LaCucarachas avatar
Testade alla 5 prover jag fick med min beställning igår.

Frederic Malle - Noir Epices, det var tur att man även fick skrubbtvål med till proverna för denna var fruktansvärd i mitt tycke. Stank av toalettdoftspray-apelsin. Kanske ändrar sig men det var helt omöjligt att härda ut den öppningen.
Frederic Malle - Vetiver Extraordinaire, frisk och grön vårdoft. Riktigt bra. Såg en på fragrantica som jämförde den med CdG Hinoki, nån av oss måste isåfall ha fått fel parfym? Frisk, grön och citrus vs dunkel och träig rökelse...wtf?
The Different Company - Oud for Love, intressant öppning med lite lätt rökig Oud-not. Tyvärr blir den lite väl tråkig och söt efter ett tag. Bra men det känns som det finns bättre.
The Different Company - Oud Shamash, utan att ha testat MFK's Oud på länge så kändes denna lik på nåt sätt. Ganska söt även den.
Miller Harris - Feuilles de Tabac, klart den intressantaste av dessa fem. Luktar först väldigt lyxig tvål och känns precis som irrbloss sa väldigt sofistikerad och gentleman. Bra som fan!

Cred till Essenza Nobile för dom fina proverna. En vecka drygt tog leveransen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in