2014-02-12, 23:45
Medlem
Någon här som provat D&G By Man? Själv aldrig provat den, men såklart man blivit intresserad av så mytomspunnen parfym. Säljs oftast på eBay för hutlösa summor, även småflaskor (typ prover) är/kan vara dyra.
Citera
2014-02-13, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShitAllOverTheWall
Så vad tycker du om parfymen? Är det den där härliga vanilj lukten som tjejerna dör för?

Jag tycker den är riktigt god, luktar väldigt länge också. Jag har haft den lite mer än en dryg vecka och har fått 3 komplimanger utav tjejer på jobbet, så skulle nog säga att den helt klart funkar. en stor fördel är också att det är inte alls många som använder sig utav den, aldrig gillat folk som luktar som alla andra, 1Million osv. Tycker helt klart att du ska testa den, du kan ju köpa en 30ml, väldigt bra pris. God och bra parfym till lågt pris som ger komplimanger skulle man väll kunna sammanfatta den.
Citera
2014-02-13, 09:29
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Någon här som provat D&G By Man? Själv aldrig provat den, men såklart man blivit intresserad av så mytomspunnen parfym. Säljs oftast på eBay för hutlösa summor, även småflaskor (typ prover) är/kan vara dyra.
Ja, en stor favorit. Synd att den är discontinued bara. Har turen att äga en hel flaska men använder den bara vid speciella tillfällen.
Citera
2014-02-13, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Ja, en stor favorit. Synd att den är discontinued bara. Har turen att äga en hel flaska men använder den bara vid speciella tillfällen.

Okej! Påminner den om någon annan doft, eller finns det liknelser?
Läst att Kristiansand New York (tror den heter så) ska vara lite lik.
Citera
2014-02-13, 13:23
Medlem
3rds avatar
Citat:
Okej! Påminner den om någon annan doft, eller finns det liknelser?
Läst att Kristiansand New York (tror den heter så) ska vara lite lik.
Har också läst liknelsen med Kristiansand NY men har tyvärr inte testat den. Spontant kommer jag inte på någon som den är lik. Lite det man hoppas hitta när man testar nya dofter
Citera
2014-02-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Har också läst liknelsen med Kristiansand NY men har tyvärr inte testat den. Spontant kommer jag inte på någon som den är lik. Lite det man hoppas hitta när man testar nya dofter

Givetvis, men känns spontant som om något annat parfymhus/märke skulle ha velat replikera en doft som By Man, eftersom den är så eftertraktad bland oss parfymnördar.
Citera
2014-02-13, 15:59
Medlem
3rds avatar
Citat:
Givetvis, men känns spontant som om något annat parfymhus/märke skulle ha velat replikera en doft som By Man, eftersom den är så eftertraktad bland oss parfymnördar.
Håller med, känns konstigt att ingen gjort det. Som jag har letat!
Citera
2014-02-13, 18:35
Medlem
Någon som har handlat på Vivamondo?

Puré Havane säljs för 800 SEK. Måste ha den.
Efter att ha googlat företaget är jag dock tveksam :/
Citera
2014-02-13, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsoulstar11
Någon som har handlat på Vivamondo?

Puré Havane säljs för 800 SEK. Måste ha den.
Efter att ha googlat företaget är jag dock tveksam :/

Handlat därifrån, inga problem. Kan ta en tid att få det man beställt dock, annars godkänd.
800 sek för PH var dock väldigt dyrt.

Vad gjorde dig tveksam?
Skönt första inlägg efter 4 år.
Citera
2014-02-13, 18:41
Bannlyst
http://www.parfymeronline.se/ verkar leta efter billigaste shopen men vet inte om den tar med alla butiker.
Citera
2014-02-13, 19:13
Medlem
Citat:
Handlat därifrån, inga problem. Kan ta en tid att få det man beställt dock, annars godkänd.
800 sek för PH var dock väldigt dyrt.

Vad gjorde dig tveksam?
Skönt första inlägg efter 4 år.

Hehe tack. Är en flitig "parfymtråden-läsare".
Får väl slänga en chans beställning.

Annars då Ritinkin, brukar du följa någon youtube kanal?
Själv älskar jag robes08, streetscents & rajur.
Älskar att avrunda kvällen med lite nya input.
Citera
2014-02-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsoulstar11
Hehe tack. Är en flitig "parfymtråden-läsare".
Får väl slänga en chans beställning.

Annars då Ritinkin, brukar du följa någon youtube kanal?
Själv älskar jag robes08, streetscents & rajur.
Älskar att avrunda kvällen med lite nya input.

Kollade en hel del förut, inte så mycket nu. Finns otroligt många "parfymrecensenter" på YT. Vissa är väldigt duktiga, andra mindre. Blir oftast att man kollar lite om man fått upp ögonen för någon ny, intressant doft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in