2017-11-20, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msmith92
Några frågor:
1. Någon som vet om Yves Saint Laurent La Nuit de l`Homme är starkare nu än fjolårets?
2. Alternativ till YSL LHomme? Något som räcker längre..8h+
3. Bra formell "lyxig" parfym runt 1000-lappen eller under?

Får väl svara mig själv och det verkar som att YSL LHomme ultime uppfyller dessa krav!
Citera
2017-11-21, 18:33
Medlem
rich1s avatar
Kommer ngr från nisch husen att köra ngt på fredag typ Creed, Roja, Byredo mm
Citera
2017-11-22, 08:17
Medlem
Cameltotems avatar
Efter inte ha köpt något på 2 år så har jag nu kompenserat!

Köpte på fragrancenet, köpt från FragranceX ett antal gånger och aldrig åkt dit på tull så sparat en del pengar på att beställa från USA.

Dock har fragrancenet någon VAT avgift på 34 euro + 16 euro frakt, så blev bara 3-400 kr billigare med 35% rabatt men får hoppas det blir värt ändå!

L`Air du Desert Marocain - Tauer
Helt otrolig doft, stark och unik. Kräver verkligen rätt person att bära denna. Namnet är perfekt då det är precis den bilden jag får i huvudet. Snygg rock, putsade skor och denna kommer bli 5/5 i vinter.

Angel Men Pure Havane
Massa honung, söt men inte allt för söt. Riktigt trevlig doft som jag blev förvånad över, kul också att man känner av Angel men DNA, fick direkt flashback till orginalet.

Mont Blanc Individuel
Inte doftat men ska vara en kopia av Creed Santal och den var billig!

Pi by Givenchy
Underskattad doft, mycker vanilj och tycker den är rätt annorlunda jämfört med andra dofter.

Terre d'Hermes EDT by Hermes
Har gillat denna mer för varje gång jag testat, sofistikerad, unik och enkel. Kommer passa väldigt många tråkiga dagar!

Även samples på dessa.

Jean Paul Gaultier Ultra Male by Jean Paul Gaultier

Declaration by Cartier

Versace Eros by Gianni Versace
Senast redigerad av Cameltotem 2017-11-22 kl. 08:20.
Citera
2017-11-23, 08:26
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem

Köpte på fragrancenet, köpt från FragranceX ett antal gånger och aldrig åkt dit på tull så sparat en del pengar på att beställa från USA.

Dock har fragrancenet någon VAT avgift på 34 euro + 16 euro frakt, så blev bara 3-400 kr billigare med 35% rabatt men får hoppas det blir värt ändå!

Helt otrolig doft, stark och unik. Kräver verkligen rätt person att bära denna. Namnet är perfekt då det är precis den bilden jag får i huvudet. Snygg rock, putsade skor och denna kommer bli 5/5 i vinter.

Angel Men Pure Havane
Massa honung, söt men inte allt för söt. Riktigt trevlig doft som jag blev förvånad över, kul också att man känner av Angel men DNA, fick direkt flashback till orginalet.

Mont Blanc Individuel

Pi by Givenchy
Underskattad doft, mycker vanilj och tycker den är rätt annorlunda jämfört med andra dofter.

Har gillat denna mer för varje gång jag testat, sofistikerad, unik och enkel. Kommer passa väldigt många tråkiga dagar!

Även samples på dessa.

Declaration by Cartier

Hur upplever du Declaration, jag står i begrepp att blindköpa. Jag brukar ju det😜
Citera
2017-11-23, 15:47
Medlem
HerodelaCorses avatar
Nu har jag haft två veckor på mig att bekanta mig med Heritage EdP från Guerlain. Den som söker en riktig varm kryddig doft med världens grymmaste Patchouli i drydownen, prova denna.
Citera
2017-11-23, 18:49
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Hur upplever du Declaration, jag står i begrepp att blindköpa. Jag brukar ju det😜

Har inte fått än men hör av mig när jag får!
Citera
2017-11-24, 14:43
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem

Angel Men Pure Havane

Mont Blanc Individuel

Pi by Givenchy

Även samples på dessa.

Declaration by Cartier

Välkommen tillbaka! Bra dofter du kammade hem också. LADDDM kräver sin bärare men sen mitt sample tog slut har jag saknat den.

Individuel gjordes före Original Santal men de är väldigt lika i doften som du säger.

Älskar Pure Havane, men kolla gärna med Irrbloss om vad han tycker om den sista flaskan

Återkom med recensioner sen!
Citera
2017-11-24, 23:48
Medlem
Jannebigplays avatar
Har varit och köpt en del parfymer på sistone men suget har inte försvunnit riktigt. Trots det har jag hittat några guldkorn och några nitar som jag vill delge mig utav.

Agqua di gio Profumo - Hade provsniffat denna och fastnade för den direkt. En fräsch aquatisk doft med inslag av lite salt som för tankarna till en lång sandstrand en solig dag och kristallklart vatten. Lite mognare doft men ej kryddig. Håller länge och man får även små viffar av doften ibland när man sitter i bilen eller vänder sig om snabbt.

Versace Dylan blue - Kollegan i branschen till Profumon. Om jag tänker mig att Profumon har en ljusblå karaktär som passar till en dag på stranden så tänker jag att Dylan Blue passar till en dag vid poolen. Kryddigare, lite fräschare men kryddigare öppning istället för den lite saltigare som Profumon har. Ganska billig och även denna håller länge. En toppenparfym.

Chanel allure homme sport eu extreme - En mandarin/mintbomb som har en något metallisk ton i början men som senare försvinner för att ersättas av tonkabönor. Luktar fantastiskt på tyg men tyvärr så passar den inte min hud så bra. Håller dåligt på mig dessutom.

Armani Code Profumo - Var ute efter en något mörkare doft som passade på vintern och slog till på denna. Känns lite pudrig och kryddigt, färgen lila poppar upp i huvudet om jag ska visualisera vilken färg denna doft skulle ha. Håller bra men det är få tillfällen då denna passar. Är inte ute så ofta och det är definitivt ingen arbets/gymparfym.

Acqua di parma Colonia Essenza - Färgen gul poppar upp i huvudet när jag tänker på denna. Citrussmäll som verkligen doftar elegant men ganska trist. Luktar som en lyxtvål som finns inne på en toalett på exklusivare restauranger.

Har varit och provsniffat på Dolce & Gabbana the one samt Bleu de Chanel men vetefan vilken man ska ta. Båda luktade riktigt gott men hållbarheten är lite sisådär.
Citera
2017-11-25, 01:19
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Versace Dylan blue - Kollegan i branschen till Profumon. Om jag tänker mig att Profumon har en ljusblå karaktär som passar till en dag på stranden så tänker jag att Dylan Blue passar till en dag vid poolen. Kryddigare, lite fräschare men kryddigare öppning istället för den lite saltigare som Profumon har. Ganska billig och även denna håller länge. En toppenparfym.

Armani Code Profumo - Var ute efter en något mörkare doft som passade på vintern och slog till på denna. Känns lite pudrig och kryddigt, färgen lila poppar upp i huvudet om jag ska visualisera vilken färg denna doft skulle ha. Håller bra men det är få tillfällen då denna passar. Är inte ute så ofta och det är definitivt ingen arbets/gymparfym.

Dylan Blue är en bra allround som jag använt en del i sommar. Den som jag huvudsakligen använt i sommar är dock Dior Sauvage.

Har också Code Profumo och håller med om att den inte riktigt passar in på jobbet en arbetsdag. Jag gillar dock verkligen doften nu på vintern! Är den jag använder när jag ska ut på kvällar.

Slog till på en flaska JPG Ultra Male idag. Vissa likheter med Profumo men inte riktigt lika kryddig, riktigt söt dock.

Jag har inte riktigt någon bra vinterparfym för dagsbruk känner jag. Förslag på någon? The One EdP kanske?
Citera
2017-11-25, 08:52
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Dylan Blue är en bra allround som jag använt en del i sommar. Den som jag huvudsakligen använt i sommar är dock Dior Sauvage.

Har också Code Profumo och håller med om att den inte riktigt passar in på jobbet en arbetsdag. Jag gillar dock verkligen doften nu på vintern! Är den jag använder när jag ska ut på kvällar.

Slog till på en flaska JPG Ultra Male idag. Vissa likheter med Profumo men inte riktigt lika kryddig, riktigt söt dock.

Jag har inte riktigt någon bra vinterparfym för dagsbruk känner jag. Förslag på någon? The One EdP kanske?

Är också lite inne på The One Edp. Gällande Sauvage så köpte jag den redan förra året och har varit den jag har använt absolut mest. T.o.m en på jobbet som är "allergisk" mot parfymer klagar inte utan hon tror att det är någon duschcreme haha. Sauvage luktar gott och många älskar doften men man har börjat tröttna lite.
Citera
2017-11-26, 02:09
Medlem
Kan verkligen reka Dolce & Gabbane the One Edp. Förutom att den luktar fantastiskt ger den ett lugnande intryck.
Citera
2017-11-27, 00:12
Medlem
Beställde precis en flaska creed aventus och en ysl l'homme nuit. Vad kan jag förvänta mig? Är creed värt det? Vilken batch på aventus suger/är bra? Tänkte om jag ska returnera produkten ifall jag får en dålig batch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in