Citat:
Ursprungligen postat av
henrik21
Bevisbördan ligger väl ändå normalt på den som kommer med ett påstående?
Sitter det fler än 3 personer i bussen så bör det vara långt mer effektivt än bilen. Eller är det jag som missat något om busstorlekar och antal personer per bil?
Busslinjerna lades väl ändå om pga bristande framkomlighet i korsningar (pga idioter som blockerar korsningarna), ergo fler poliser så hade vi sluppit det problemet. Men alla verkar ju tänka "jag jag jag jag"...
Utanför professionen så bryr jag mig knappast om trängselskatten i göteborg, men med 200 meters promenad till min arbetsplats från bostaden så är det heller inte ett reellt problem.
Varför är det så svårt att acceptera en finansiering kopplad till nyttjandet av infrastrukturen?
Nänä, de köerna fanns inte alls. Och bussfilerna gör vilken nytta när problemen är kopplade till blockerande fordon i korsningarna? Ökad bevakning och ordningsbot så hade det varit löst.
Nu är du allt ute och cyklar om själv tror på ditt eget resonemang här. Framkomligheten ska öka med fler poliser och ordningsbot..? Att ingen tänkt på den geniala ideén..? Ska långa skrymmande bussar då undantas från bot om de blockerar en korsning eller hur tänker du?
Ska bussarna stå i kö i trafiken för att invänta den föregående bussen som står på hållplatsen eller hur menar du? Ska denna buss invänta nästa röda ljus eller köra ut i korsningen innan det slår om?
Varför medvetet skapa en flaskhals på ett ställe som redan innan denna "trafikplanering" var svår att passera? Detta genom att ta bort ett körfält samt göra ett kollektivfält av ett av de återstående samt enbart ett för övrig trafik samt leda dit ett flertal busslinjer som blockerar varandra i korsningen?
Ett barn kan begripa utfallet Du är nog ensam om att tro att du vunnit detta replikskifte.
Vilken nytta gör polisen i detta fall? Eller menar du dialogpolisen? Är det bussförarnas fel när det rätteligen hör till trafikplaneringen att svara för sig. Varför då ta bort ett körfält på Stampbron för att
medvetet skapa denna situation?
En trafikplanering som effektivt låser all trafik precis vid en brandstation där utryckningsfordon har sin station. Jag tänker på Gårda.
Inte ens polisen under utryckning från polishuset kan nå Nordstan eftersom all möjlighet att nå densamma är totalt blockerat. Nordstan som är den mest kriminellt belastade delen av denna sidan älven. Ambulanser med sjuka ska jag inte ens nämna.
För att inte tala om de taxibilar som knappst kan vare sig lämna eller hämta passagerare på Centralstationen. Inte underligt att många undrar varför de ska ta tåget när man enklare kan nå flygplatsen p g a trafiksituationen strax innan Centralen.
Om nu även polisen inser att det är trafikkontorets sak att lösa detta så kan de knappst anse det som sin sak att bötfälla trafikanter som fastnat i de blockerade korsningarna?
Inser du inte hur idiotiskt du resonerar? Det är du och ditt resonemang som driver folk och verksamhet ut ur staden genom att med idiotiska expriment förorsaka trafikinfarkt i stadskärnan.
Förr höll sig marxister till social ingenjörskonst men nu åtar de sig att planera trafiken med känt resultat.