Citat:
Ursprungligen postat av
Moffin
Lacrima
När jag tittar på en annons på nätet och ännu mer om jag är på en visning så väntar jag mig självfallet att jag kommer till ett städat och rent hem. Det anser jag är rent folkvett oavsett vad det är man säljer. Om du ska sälja din bil kanske det är en fördel att du tvättar den innan du tar bilden. Om du ska sälja en gammal möbel är det en fördel att ta bilder i bra ljus med extra bilder för detaljer, eventuella skavanker osv.
Om jag kommer på en visning där någon har sina tandborstar framme blir jag inte som hon Andrea "äcklad", det tycker jag bara är barnsligt och framförallt ett tecken på jag vet inte? dålig fantasi?
.
Var en gång på husvisning där det var jätteofräscht, det var kletigt i köket och i badrummet svämmade tvättkorgen över och toan var "brunlackerad" etc

När vi gick in i vardagsrummet så brakade ett skåp ihop och då såg mäklaren jättegenerad ut och mumlade något om att "ojsan, min tejp lossnade visst" och så gick han fram till möbeln och tejpade ihop den med långa tejpremsor som hängde på möbeln...
Tycker det nästan var oförskämt att städa så dåligt före en visning, men jag tror ägaren möjligen var psyksjuk.