2013-09-03, 20:22
Medlem
Ska vi sätta en tid då vi i Flashback loggar in på multiplayer och startar vår väg mot världsherravälde tillsammans? Jag gissar på att datumet är ganska spikat, då iallafall jag kommer bänka mig direkt då Online slår upp portarna, men en tid som de flesta kan lira på, så att så många som möjligt kan glida runt och lira samtidigt
Citera
2013-09-03, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tord-Eugene
Existenz har ett crew, just nu ligger de på 25 medlemmar. De hotar med att bli "störst i Sverige", kanske kan bli en värdig motståndare så småning om?

http://socialclub.rockstargames.com/crew/existenz?headSearch=true

Kommer bli roligt att krossa p12orna i alla spellägen som är tillgängliga
Citera
2013-09-03, 21:58
Medlem
Hummlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabbe44
Ska vi sätta en tid då vi i Flashback loggar in på multiplayer och startar vår väg mot världsherravälde tillsammans? Jag gissar på att datumet är ganska spikat, då iallafall jag kommer bänka mig direkt då Online slår upp portarna, men en tid som de flesta kan lira på, så att så många som möjligt kan glida runt och lira samtidigt

Kl 16.10 den 1:a oktober har jag startat mitt Xbox 360 för att ge mig in i GTAs online värld, förhoppningsvis så är inte "Flashback servern" full och jag kan roffa åt mig en plats. Lär vara tillgänglig den tiden varje dag, jobbar fram till 16 och har turen att ha jobbet rakt över gatan i princip.
Citera
2013-09-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabbe44

Citat:
Ursprungligen postat av Ped-Ober
Kommer bli roligt att krossa p12orna i alla spellägen som är tillgängliga

Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
Kl 16.10 den 1:a oktober har jag startat mitt Xbox 360 för att ge mig in i GTAs online värld, förhoppningsvis så är inte "Flashback servern" full och jag kan roffa åt mig en plats. Lär vara tillgänglig den tiden varje dag, jobbar fram till 16 och har turen att ha jobbet rakt över gatan i princip.

En "Flashback Server" kommer tyvärr inte att existera, då det är Rockstars egna servrar man kör på och det är endast 16 player samtidigt som gäller. Oavsett deathmatch, eller bara cruisa runt. Är 110% säker på att vi är minst 16 pers online minuten när det släpps. I dagsläget är vi 79 medlemmar, är även där 110% säker på att vi alltid kommer att ha någon/några online.
Citera
2013-09-03, 23:07
Bannlyst
Vet någon hur det är med gta online serverna? Jag menar är det typ som ett mmorpg spel att man kommer kunna välja vilka servers man ska komma in på eller skapar man egna servers och vad är max antalet spelare på en gta online server?
Citera
2013-09-03, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tacoeater
En "Flashback Server" kommer tyvärr inte att existera, då det är Rockstars egna servrar man kör på och det är endast 16 player samtidigt som gäller. Oavsett deathmatch, eller bara cruisa runt. Är 110% säker på att vi är minst 16 pers online minuten när det släpps. I dagsläget är vi 79 medlemmar, är även där 110% säker på att vi alltid kommer att ha någon/några online.

16 pers låter inte som så värst mycket, hur ska man kunna ''dominera'' serverna med sitt crew då?
Vet du om rockstar kommer öka antalet eller ändra på något
Citera
2013-09-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flygaren13
16 pers låter inte som så värst mycket, hur ska man kunna ''dominera'' serverna med sitt crew då?
Vet du om rockstar kommer öka antalet eller ändra på något

16 pers/server låter faktiskt ganska rimligt i mina öron. Tänk dig att du är en grupp på 3 pers, ni ska råna en bank. Grejen är att det flyger folk som droppar bomber, och folk kör omkring och skjuter på er som galningar samtidigt. Tänk då 50 pers som cpar runt samtidigt.

Dessutom så klarar inte en konsoll bättre. Förmodligen så får vi se ett mer "serversystem" på PC när (och om) det släpps, där 100-200 spelare kan vara rimligt på Deathmatch/Gängkrig servers etc.

Förstår inte riktigt vad du menar med att R* skulle ändra på något, men ja, det har gått ut och sagt att de kommer att ändra och låsa upp nya områden i Los Santos i GTA Online eftersom, samt ersätta med nya missions osv, för att hålla det vid liv.
Citera
2013-09-03, 23:27
Medlem
Verdess avatar
Även jag har joinat Flashback Crew nu! Verdeshe

EDIT: Spelar på ps3
Senast redigerad av Verdes 2013-09-03 kl. 23:40.
Citera
2013-09-03, 23:37
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tacoeater
Som tidigare nämnts så tänker R* satsa på online-delen mycket mer än någonsin förr. Det betyder att möjligheten för en lobby existerar där vi själva kommer kunna välja vilka servrar vi vill joina och skapa egna. Det är inget stort eller svårt arbete som krävs.

Jag tror dom fått gott om kritik efter IV's fattiga online-del och med dom erfarenheterna skapat något som kommer blow our minds!
Citera
2013-09-04, 06:07
Medlem
Jag tror vi har ett litet problem här...

Enligt dessa snubbar som varit och tittat på när Rockstar-snubbarna spelade GTA V online i 50 minuter, så har han som satt ihop stötarna all makt över pengarna eller typ den som håller i pengarna behöver inte dela upp dem utan han delar ut dem hur han själv vill, detta kan bli riktigt intressant. Lägger allt mitt förtroende i händerna på våran boss!
En skön grej de tog upp var runt typ sextonde minuten att AIt reagerar efter hur du reagerar i din egen mic så om du börjar skrika att han ska skynda sig så följer han dina ord om han blir skrämd av dig. Här är länken iaf http://www.youtube.com/watch?v=6nYIO-mkz10&feature=youtu.be
Citera
2013-09-04, 06:17
Medlem
Typiskt, nu måste jag utomlands och jobba mellan 3-11 oktober. Dock när jag kommer hem blir det lir!

Hoppas jag inte blir sparkad från crewet
Citera
2013-09-04, 07:00
Medlem
Tord-Eugenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Som tidigare nämnts så tänker R* satsa på online-delen mycket mer än någonsin förr. Det betyder att möjligheten för en lobby existerar där vi själva kommer kunna välja vilka servrar vi vill joina och skapa egna. Det är inget stort eller svårt arbete som krävs.

Jag tror dom fått gott om kritik efter IV's fattiga online-del och med dom erfarenheterna skapat något som kommer blow our minds!

Har du källa på det? I cvg's intervju med Leslie Benzies säger han att han personligen avskyr lobby-funktioner där man behöver vänta på att matcher ska starta osv. Därför finns de inte med. Du kommer att byta till online-mode på samma sätt som du byter mellan karaktärerna, med ett knapptryck. I en annan av cvg's videor säger de att du kommer paras ihop med vänner och crew först och främst, sedan kommer man bli matchad efter "level" och rykte. Självklart kan man efter det bjuda in till och joina andra servrar, men tvekar starkt till att det finns lobbys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in