2013-08-31, 22:51
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgione
OJ vilket erbjudande! Grymt! Tur att jag inte beställt än. Vet någon om Sony har världsgaranti på sina saker?

Det står inte vilka spel man får med?

Enligt en review:

The games are:
-little big planet ps vita
-wipeout 2048
-motorstorm rc
-little deviants
-frobisher says+dlc
-ecolibrium
-Ratchet and clank size matters
-Lemmings (psp)
-hungry giraffe
-the hd adventures of rotating octopus

Så vitt jag vet är LBP, Wipeout och Lemings riktigt bra också. Motorstorm samt Rachet and Clank är också av intresse.
Citera
2013-08-31, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Enligt en review:

The games are:
-little big planet ps vita
-wipeout 2048
-motorstorm rc
-little deviants
-frobisher says+dlc
-ecolibrium
-Ratchet and clank size matters
-Lemmings (psp)
-hungry giraffe
-the hd adventures of rotating octopus

Så vitt jag vet är LBP, Wipeout och Lemings riktigt bra också. Motorstorm samt Rachet and Clank är också av intresse.

Tack! Vet du hur mycket frakten går på? Jag har beställt från amazon tidigare men man kan inte se fraktkostnader tills man skriver in sitt kortnummer

Om jag förstått det rätt så är spelen inte i fysisk format utan man får ladda ner de från ps store?
Senast redigerad av Giorgione 2013-08-31 kl. 23:00.
Citera
2013-08-31, 23:04
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Tack! Vet du hur mycket frakten går på? Jag har beställt från amazon tidigare men man kan inte se fraktkostnader tills man skriver in sitt kortnummer

Om jag förstått det rätt så är spelen inte i fysisk format utan man får ladda ner de från ps store?

Well, det är bara att lägga varan i kundvvagnen och gå till kassan för att kolla vad det blir för fraktkostnader?

Japp, spelen är nedladdningsbara.
Citera
2013-08-31, 23:08
Bannlyst
Citat:
Well, det är bara att lägga varan i kundvvagnen och gå till kassan för att kolla vad det blir för fraktkostnader?

Japp, spelen är nedladdningsbara.

Frakten är tydligen gratis men jag förstår inte varför amazon tar ut en avgift på 6£? Står inte heller varför
Citera
2013-09-01, 04:13
Medlem
Citat:
Frakten är tydligen gratis men jag förstår inte varför amazon tar ut en avgift på 6£? Står inte heller varför

5 % moms är det tror jag.
Citera
2013-09-01, 22:59
Bannlyst
Läste recensionerna på Amazon och vill bara ge en varning att Amazon säljer bundeln öppnad, dvs idioterna öppnar konsolen, sätter in 8gb minneskortet och koderna i PS vitan och sedan tejpar den igen. En recensent skrev att han fick en skadad PS vita, han bad om att få den utbytt och den nya kom samma sak - öppnad kartong.

Citat:
If you watch the video of the unboxing of the PS Vita you can see what I have wrote in this review.

My first Sony PlayStation Vita WiFi Console with 10 game Mega Pack on 8GB Memory Card (PlayStation Vita) arrived sealed however the inner retail box that the Sony PlayStation Vita (Wi-Fi only)come in was opened and parts of the box were damaged. Amazon created and new replacement order for me that arrived today and this time I filmed it when I was opening it. Once again the outer "Mega Pack" retail package was sealed, however the normal PS Vita retail packaging had it's sealed cut and again parts of the box are damaged.

On reporting the first issue to Amazon, they have investigated. "A bin check has been performed and item in hand is correct. It was stowed correctly, units are sealed and there is no sign of any damage or defect to the items." I requested them to open a Mega Pack bundle up and confirm that supplier/Sony is providing such retail boxes.

If Sony is using old stock for this new mega pack they should warn retails such as Amazon (and therefore customers). Knowing that some customer would think that Sony is attempting to pass off used products as new.

Further to this if it's just a memory card in it's retail packaging and a bit of paper that has a scratchable code on it. That could be easily packaged in with the new Mega Pack retail packaging and the original retail packaging. Why would Sony decided that it would be a good item to cut seals in the retail packaging to store the new parts in. When packaging is large enough to just add it on rather then opening original retail boxes.

Ni som tänker köpa en därifrån, tänk om. Jag vill helst inte att en konsol som jag köper ska vara öppnad och pillad på. Det blir inget köp från Amazon. Finns flera recensioner om att de har fått öppnade paket från Amazon.
Senast redigerad av Giorgione 2013-09-01 kl. 23:02.
Citera
2013-09-01, 23:08
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Läste recensionerna på Amazon och vill bara ge en varning att Amazon säljer bundeln öppnad, dvs idioterna öppnar konsolen, sätter in 8gb minneskortet och koderna i PS vitan och sedan tejpar den igen. En recensent skrev att han fick en skadad PS vita, han bad om att få den utbytt och den nya kom samma sak - öppnad kartong.

Ni som tänker köpa en därifrån, tänk om. Jag vill helst inte att en konsol som jag köper ska vara öppnad och pillad på. Det blir inget köp från Amazon. Finns flera recensioner om att de har fått öppnade paket från Amazon.

Och jag som precis beställde just den bundeln för 1800... Fortfarande värt det. I Sverige får jag enbart basenheten för samma pris.
Citera
2013-09-01, 23:13
Bannlyst
Citat:
Och jag som precis beställde just den bundeln för 1800... Fortfarande värt det. I Sverige får jag enbart basenheten för samma pris.

Oj min hand var på beställa knappen men jag läste igenom alla recensioner innan jag eventuellt beställde. Problemet är att det kommer bli otroligt bökigt att skicka tillbaka till UK om så är fallet, köper den hellre från CDON helt ny för 1700:- och får den helt ny och kan lämna tillbaka den inom 14 dagar än att få en konsol som är pillad på. Hatar när någon pillar på mina saker, speciellt innan jag ens fått dem.

Du får gärna skriva när du fått den om den är öppnad eller inte
Senast redigerad av Giorgione 2013-09-01 kl. 23:32.
Citera
2013-09-01, 23:21
Medlem
dripp-flopps avatar
kollat runt lite på amazon nu och undrar om det verkligen är värt att köpa krimskrams väskor etc? tex http://www.amazon.co.uk/gp/product/B007GYBTGW/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=A2DV8VWBG I5AJA
Citera
2013-09-01, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dripp-flopp
kollat runt lite på amazon nu och undrar om det verkligen är värt att köpa krimskrams väskor etc? tex http://www.amazon.co.uk/gp/product/B007GYBTGW/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=A2DV8VWBG I5AJA

Billigare på Ebay
Citera
2013-09-01, 23:51
Medlem
dripp-flopps avatar
Citat:
Billigare på Ebay

true that, men är det ens värt? känns så överfödigt, känns lite som den där ungen som kommer med sin gameboy inlindad i diverse skit till skolan varje morgon för att han är rädd för att tappa den

duger det inte bara köra på som den är/smeta på repskydd på displayen bara?
Citera
2013-09-02, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dripp-flopp
true that, men är det ens värt? känns så överfödigt, känns lite som den där ungen som kommer med sin gameboy inlindad i diverse skit till skolan varje morgon för att han är rädd för att tappa den

duger det inte bara köra på som den är/smeta på repskydd på displayen bara?

Beror väl på hur du tänkt förvara den när du inte spelar. Kommer den samla damm och skit?
Själv har jag en väska jag fick vid release som är skön att packa ner vitan i då den inte används.
Just nu är det 3DS som är mer aktiv här hemma men lär plocka upp vitan om några månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in