2013-06-01, 13:39
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenachrome
Fett! Alla spel till PS4 kommer att gå att streama och spela på Vita. Tyder på att Sony lär fortsätta pusha för vitan

http://thenextweb.com/gadgets/2013/05/29/sony-confirms-all-playstation-4-games-will-have-mandatory-remote-play-with-the-playstation-vita/

Bra nyheter!

Tips: CDON säljer ett Vita-minneskort på 4 GB för 39 kr!
Citera
2013-06-02, 16:33
Medlem
kresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JointarN
alright. tack. ska slå till på ett minne nu inom kort! Får ta bort lite nedladdade prylar då. Då vet jag iaf! lite surt att det kostar så mycket bara!

Har någon lite tips på PSN store spel som är värd ens tid?

Har lirat god of war ghost of sparta som är ett psp-spel men väldigt underhållande, kostar bara 70kr på ps-store
Senast redigerad av kress 2013-06-02 kl. 16:45.
Citera
2013-06-02, 17:25
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kress
Har lirat god of war ghost of sparta som är ett psp-spel men väldigt underhållande, kostar bara 70kr på ps-store

Håller med, helt klart värt 70kr om man vill ha ett schyst action-spel
Citera
2013-06-03, 13:40
Medlem
dirsps avatar
är lite inne på att köpa en Vita, är spelen regionlåsta? kan jag köpa en Vita utomlands och det funkar bra att använda här?
Citera
2013-06-07, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirsp
är lite inne på att köpa en Vita, är spelen regionlåsta? kan jag köpa en Vita utomlands och det funkar bra att använda här?

Regionsfritt
Citera
2013-06-07, 12:39
Medlem
Citat:
Är du helt säker på det?
Kolla här: https://www.youtube.com/watch?v=pj9lTblpuvQ
Där förklarar dem att Sony bett om PS Vita Remote Play, till alla spel ifrån tredje parti utvecklare. Vilket låter mer som om det hänger på utvecklarna bakom spelet, att tillåta streaming.

Jag är också rejält sugen på en sådan teknik.. Väntar ivrigt på E3 för att få reda på hur detta kommer att sluta.

Här bekräftar Yoshida det

http://www.playstationlifestyle.net/2013/05/29/shuhei-yoshida-confirms-all-ps4-games-will-be-remote-playable-on-playstation-vita/

Så jag hoppas det stämmer.

Förövrigt köpte jag på mig några spel. Men Soul sacrifice är så skoj att jag inte kommit mig för att testa de andra ens

Jävla nice med grepp på den också =D
Senast redigerad av Adrenachrome 2013-06-07 kl. 12:56.
Citera
2013-06-11, 21:33
Medlem
F.Ks avatar
Fick en impuls av att göra av med lite skatte-pengar idag så jag köpte mig en Vita. Än så länge är jag nöjd, även om det kommer ta ett tag att vänja sig vid dom små kontrollerna

En fråga jag har är om det är möjligt att ändra backgrunder osv? Så att man kan göra den lite personligare.

Edit: NVM, hittade vart man ändrar backgrunder 1sek efter posten.
Senast redigerad av F.K 2013-06-11 kl. 21:36.
Citera
2013-06-13, 10:09
Medlem
JointarNs avatar
Är det någon som vet en länk eller lista, med alla kommande Vita spel?
Tyckte att på Sonys mässa, så såg det ut som om vi äntligen ska få rätt så mycket. Rätta mig om jag har fel, men vi fick ett löfte om rätt många indie spel väl?
Citera
2013-06-13, 14:58
Medlem
Demandos avatar
Har tänkt köpa en Vita idag, men har en liten undran bara, går det att använda Netflix på den? Som det gör på PS3an?

Citat:
Är det någon som vet en länk eller lista, med alla kommande Vita spel?
Tyckte att på Sonys mässa, så såg det ut som om vi äntligen ska få rätt så mycket. Rätta mig om jag har fel, men vi fick ett löfte om rätt många indie spel väl?

http://se.playstation.com/psvita/games/ sen klickar du på Kommer snart. Så får du se några
Citera
2013-06-13, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demando
Har tänkt köpa en Vita idag, men har en liten undran bara, går det att använda Netflix på den? Som det gör på PS3an?

Tyvärr inte för oss än, de finns i UK och USA vet jag iaf. Sen säkert några mer länder. Men ja vi kan väl utgå ifrån att de är på G till sverige iaf. Vet inte vad de är som hindrar säkert något löjligt rättighets kontrakt.

Såg här om dagen att Schweize fått riktigt skit. De har inte ens youtube.
Citera
2013-06-13, 19:22
Medlem
Så E3 hur besvikna är vi?

Inte jätte besviken här men inte nöjd heller. Remoteplay på ps4 är jag skit nöjd med om de inte varit de hade jag varit skit missnöjd. Vet att de nämnts tidigare men inte litat på de utan att få dem att säga de på E3.

Drog de ens upp 1 ballt spel som kommer i höst som man inte visste om redan?
Citera
2013-06-27, 20:51
Medlem
Köpte Hotline Miami på PS store I dag. Sjukaste spelet spelet, haha. Grymt soundtrack
Rekommenderas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in