Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-08-30, 19:51
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
SJukt segt här med, fungerade bra tidigare idag men nu kan jag inte ens spela ett klipp.

Kanske har nått med ovädret att göra?

Drog just igång en youtube video på 1080p för att testa. Här funkar alla som det ska. Kör utan VPN och har 100/10 lina ifrån Tele2.

Wosp
Citera
2013-08-30, 20:43
Medlem
Fuck vad seeeeeegt YouTube är. Kan bara köra 360p.
Kan det vara så att man begränsar trafiken för användare utanför US?

Varför kan inte YouTube bygga serverhallar i Sverige? Face Skit bygger ju i Luleå...
Citera
2013-08-30, 20:47
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Fuck vad seeeeeegt YouTube är. Kan bara köra 360p.
Kan det vara så att man begränsar trafiken för användare utanför US?

Varför kan inte YouTube bygga serverhallar i Sverige? Face Skit bygger ju i Luleå...

Google har ju en serverhall i Finland. Med tanke på att hastigheterna på Youtube blev bra mycket bättre när den öppnade så har jag alltid förutsatt att den även används till Youtube men kan ha fel.
Citera
2013-08-30, 22:40
Medlem
neqers avatar
Har hört från flera nu som haft problem med buffringen idag från eftermiddagen någon gång. Men nu verkar det väl ha ordnat upp sig igen.
Citera
2013-09-02, 09:10
Medlem
Strejkens avatar
Alltså, vad är det med Youtube?

Mitt bredband funkar kanon och har korrekt hastighet och allt. Ändå går det knappt att kolla på YT, varken på dator, mobil eller tv. Vissa videos går bara att spela i 2 sekunder innan det bryts (dvs buffrar i oändligheten). Funkar helt hopplöst.

Någon som vet vad man kan göra åt det?
Citera
2013-09-02, 09:28
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strejken
Alltså, vad är det med Youtube?

Mitt bredband funkar kanon och har korrekt hastighet och allt. Ändå går det knappt att kolla på YT, varken på dator, mobil eller tv. Vissa videos går bara att spela i 2 sekunder innan det bryts (dvs buffrar i oändligheten). Funkar helt hopplöst.

Någon som vet vad man kan göra åt det?

Tycker vi allla ska börja med den enkla lösningen...
Börja spama dom på E-mail att fixa detta flopp till youtube. för värre kan det inte bli.
Citera
2013-09-03, 21:06
Medlem
regndroppens avatar
Problem med Youtube?

Tjena sitter och slösurfar lite på Youtube men videon avbryts ungefär efter halva och det står '' An error occured , please try again later'' Samtidigt under videons gång så snurrar det en liten cirkel vid ikonerna där man byter kvalité på bilden etc. Någon med samma problem?
Citera
2013-09-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Tjena sitter och slösurfar lite på Youtube men videon avbryts ungefär efter halva och det står '' An error occured , please try again later'' Samtidigt under videons gång så snurrar det en liten cirkel vid ikonerna där man byter kvalité på bilden etc. Någon med samma problem?

Har samma problem.
Fråga: Vilken ISP har du?
Citera
2013-09-03, 21:13
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matjun
Har samma problem.
Fråga: Vilken ISP har du?
Com Hem
Citera
2013-09-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Com Hem
Då är det inte ISP-relaterat. Sitter på annan ISP. Då måste det vara något med tubens servrar. Kommer åt vissa videos men hade en som slutade ladda mitt i och sen var det vissa jag inte kunde nå.
Citera
2013-09-03, 21:15
Medlem
S3ONs avatar
Har haft en jävla massa problem med Youtube det senare året.. sjukt frustrerande.. Sitter på en slö Teliauppkoppling, 8/0,1mbit), men håller på att byta upp mig till fiber och Bahnhof 100/10 så hoppas det löser youtube-problemet.
Citera
2013-09-03, 21:15
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matjun
Då är det inte ISP-relaterat. Sitter på annan ISP. Då måste det vara något med tubens servrar. Kommer åt vissa videos men hade en som slutade ladda mitt i och sen var det vissa jag inte kunde nå.
Okej jo har exakt samma problem, vissa videos kommer erroren upp direkt medans vissa funkar helt felfritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in