2013-08-30, 08:35
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Bara 800x800meter.
Ok. Ja det var verkligen uppenbart. Sen måste man naturligtvis köra den massa gånger till innan det går att uttala sig mer om man tycker att det är en bra eller dålig bana.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
- Var säker på att min IS-3 linje var prio 1. Blev ruggigt besviken på IS-8. Det kändes iaf inte som samma steg framåt i utvecklingen som mellan t.ex. IS och IS-3...

- Även ST-1 och AMX 50 120 var besvikelser. Snacka om att hamna längst bak i prio-kön.
Efter några matcher till kändes både IS-8 och ST-1 betydligt bättre. Hedern lite återupprättad.

Helgens stora begivenhet blir annars att se om man kan hamna på nya Tundra-banan. Är det någon som kört den ännu? Åsikter?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-08-30 kl. 08:38.
Citera
2013-08-30, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
...wall of text...

Siema,

Visst du tar upp ett par bra synpunkter. Men om man vänder på frågan, om ingen kommenterar om någon gör nåt galet så kommer ju dårskaperna bara att fortsätta - lite som att inte säga till en elev att de har gjort fel / uppfattat saker fel.

Tyvärr är väl kommentarerna sällan konstruktiv kritik, men en tillsägelse kan ju också leda till att den som gjort nåt tokigt faktiskt tänker till över vad som har hänt och förhoppningsvis bättrar sig.

Men visst, fortsätt att dalta med medspelarna.
Citera
2013-08-30, 14:12
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Det jag läst är att det räknas hårdare i cap men inte så hårt att man blir blå direkt, har i fiendens bas både rammat och blivit rammad utan att någon blivit blå men då har det varit minimalt med skada typ 1-5hp.

Hm, då är jag med. Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
And the best is yet to come (som andra påpekat) ISU152.....

Also worst, skiten kan missa på 100 meter medan nästa skott är laserstyrt och prickar på maxavstånd.

Citat:
Testade Leopard PT ikväll... askul. Blir kanske inte ett helt enkelt val?

Har inte tagit mig tid till att pröva Leopart PT ännu, men Leopard 1 har jag prövat, kan inte vänta tills jag får den. Måste bara ta mig igenom Indien-Panzer och PT först.

Citat:
Var säker på att min IS-3 linje var prio 1. Blev ruggigt besviken på IS-8. Det kändes iaf inte som samma steg framåt i utvecklingen som mellan t.ex. IS och IS-3...

Nej, jag gillar heller inte IS-8. Har den fullt uppgraderad men kan ändå inte med att tycka om den. Enda som jag inte är missnöjd med är toppbössan och hastigheten.

Citat:
Skall testa vidare imorgon men överlag vet jag inte om det var så mycket bättre/roligare kärror på IX

Ett tips är att pröva M46 Patton, underbar vagn när man kommit in i dess rytm!
Citera
2013-08-30, 14:50
Medlem
Kebabsugers avatar
leoparden är lite långsammare och mer rörlig batchat utan autoloader :P

haft leo1 sedan den kom, 65% wr

det som jag tycker är bra med den är man man kan flytta sig från ena sidan av kartan till andra sidan av kartan och hjälpa till rätt snabbt

sedan att man kan svänga 90 grader fram och tillbaka och inte gå under 60kmh är väl lite kul

men kör folk HE så dör man snabbare än vanligt, allt pennar leo1
Citera
2013-08-30, 15:10
Medlem
VagDags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Förstår du min poäng trotts lång text?

Det som retar mig är folk är så jäkla sniparslat humorbefriade, man skulle kunna sticka in en penna i röven och vässa den där.

Lirade Karelen härom dagen, med en flagga som vi skulle försvara, då säger en kung med den tyngsta plåtburken "dont camp inside the spawn", och det fattar nog alla att det finns bättre ställen att placera sig på, jag kan inte hålla mig och säger "yes, let us camp inside the spawn", då tog det hus i helvete, han börja grina gnälla och snacka skit om huruvida vi kommer förlora nu och allt är kört för oss.

Bara för att retas lite till så slö åker jag iväg som sista tank "Tiger II", den är ju inte så jäkla snabb ändå så, och ställer mig i mitt tycke på ganska bra ställe inte så långt från flaggan, men där det kan dyka upp smitare som vill flanka alla som åker upp mot höjden på vänster sidan från flaggan sett, och han fortsätter tjata om att jag campar..

Jag klipper som sagt var 3 st som kommer glidande där, vilket iofs är lite flyt, gnällkungen får noll träff och vi vinner med 14-3, på slutet så kan jag ju inte hålla mig så jag småretas med snubben om att han får fan börja chippa in lite för laget.....

Man kan dessutom få skit för att man blir inkastad av matchmakern en match där man har en alldeles för vek tank, ehh som det liksom var mitt fel att jag hamnade där!

Vafan är det med folk, kan man inte garva lite, jo det var faktiskt en som gjorde det när jag påpekade att han såg ut som han hade ståfräs när han åkte omkring med sin TD och kanon pekande uppåt, kolla själva får ni se, ni som kör SU100 osv, har en själv!

Jag försöker spela mitt bästa, men min taktik stämmer inte alltid överens med andras tankar om taktik, det kan faktiskt hände att jag inte dammar iväg ett enda skott på en match, bara för att jag väljer ibland som enda tank att hålla en flank och ingen fiende dyker upp där, jag kan även vända om när jag ser mitt lag håller på att bli överflankade för att ge eld support på det stället, men det faller ändå inte folk i smaken alltid tyvärr, för någon tycker alltid att gjort eller gör fel.
Citera
2013-08-30, 15:45
Medlem
Inzaneclowns avatar
Summa summarum. Vissa människor tar sitt spelande på alldeles för stort allvar.
Vad fan förväntar man sig när man spelar ett spel, där matcherna är uppbyggda på det sättet att 30 slumpvis utvalda personer ska kriga med virtuella stridsvagnar. Alla kan inte vara Erwin Rommel.

Take a chill pill och INSE ATT DET ÄR ETT SPEEEEEEEEL!
Citera
2013-08-30, 16:10
Medlem
VagDags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Vad fan förväntar man sig när man spelar ett spel, där matcherna är uppbyggda på det sättet att 30 slumpvis utvalda personer ska kriga med virtuella stridsvagnar. Alla kan inte vara Erwin Rommel.

Jupp, helt rätt!
Citera
2013-08-30, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag

Jag klipper som sagt var 3 st som kommer glidande där, vilket iofs är lite flyt, gnällkungen får noll träff och vi vinner med 14-3, på slutet så kan jag ju inte hålla mig så jag småretas med snubben om att han får fan börja chippa in lite för laget.....

gotta löv it

så härligt då dessa negativa spelare som har sånna övertygelser att man får stoppa upp det i halsen på dem senare... många gånger jag saknar att spelets chatt inte har en cooldown på 30 sekunder så man får säga den där sista meningen man aldrig hinner i sänna lägen efter en händerlse..

Citat:

just därför så är det lite mer ökenräv i kompani och CW, då kan man möta rommel eller ha en fc som är rommel
Senast redigerad av plastdunkk 2013-08-30 kl. 16:44.
Citera
2013-08-30, 16:54
Medlem
Inzaneclowns avatar
Testat T71 lite på testservern nu och jag har gillat den hittills. Verkar vara en light i min smak sen de tog bort T-50-2.

Vad tycker ni som har kört den?
Citera
2013-08-30, 17:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Helgens stora begivenhet blir annars att se om man kan hamna på nya Tundra-banan. Är det någon som kört den ännu? Åsikter?
Tycker inte den följer wg's regler om att alla kartor ska ha 3 attackvägar för kör man i mitten så är man tokdöd direkt, flankerna är de enda som gäller.
Haft 1 rolig match på den kartan, förlorade men körde gw panther och stog på en kulle strax bakom flaggan.
Satte 3 skott i en kv-4 och 2 skott i en m103 och såg 3 vagnar köra runt som skållade ollon för de kunde inte se mig trots att jag stog typ 100meter bort från den närmaste vagnen
Kunde inte hålla mig utan va tvungen att fråga i chatten om de kunde se mig eller inte, fick svaret att de inte visste var jag va och de va lite av en wow känsla.

Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Hm, då är jag med. Tack.
Sägs att spelet kan skilja på skada och skada också, till exempel om man siktar på en grön vagn och skjuter eller oavsiktligt träffar en grön vagn när man sikter på en röd vagn.

Citat:
Skriv fan inte det i chatten på NA för då riskerar du att bli virtuellt avrättad men jag har märkt en sak.
Ber man vänligt folk att va uppkäftiga och gnälla i chatten för man skrattar av de så brukar de flesta tystna rätt snabbt.

Citat:
Vad tycker ni som har kört den?
Hatkärlek, lite svårt att få skiten att gå framåt för den har en ovana att istället gå i sidled utför klippor, av broar, ned i sjöar...den siktar som en blind get på lsd så den funkar inte så bra som sniper.

I början hade jag riktigt pissig wr med den, typ 30% men efter 30-40 matcher har det sakta krupit uppåt så nu ligger jag på 45% efter 101 matcher.
Kör den mest som trollvagn, reta skiten ur andra vagnar när man cirklar runt och de inte kan hänga med, hoppa och sladda, sniper på vissa karter om tillfälle ges och scout.

På en stadsbana med fält till höger kom jag körandes som fan i mitten, möter en elc amx och vi båda kör på en av bombkratrarna så vi flyger hejdlöst, jag bränner av ett skott i luften träffar elc'n som är i luften så han sprängs, landar och fortsätter jaga fiender
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-08-30 kl. 17:40.
Citera
2013-08-30, 17:54
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Kör den mest som trollvagn, reta skiten ur andra vagnar när man cirklar runt och de inte kan hänga med, hoppa och sladda, sniper på vissa karter om tillfälle ges och scout.

Ja, det är lite så jag upplever den. Bränna av ett magasin i röven på någon ont anande polack och sen dra därifrån snabbt som fan innan han fattar vad som hänt.

Jämfört med Amx 1375 så tycker jag T71 är hästlängder bättre. T71:an är lättare att manövrera och kan ju dessutom fästa en Vert.Stab. vilket är guld för en autoloader light. Amx:en har mer armour men med tanke på vilka tiers man möter så kan ju alla penna dig ändå.
Senast redigerad av Inzaneclown 2013-08-30 kl. 17:59.
Citera
2013-08-30, 18:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
T71 laddar om rätt snabbt så en ensam löwe kan man sola rätt enkelt, har grymt mycket bättre penentration än 13-75, 175mm med apcr(standard) och 220 med heat(prem).

150 skada å 6 skott blir 900 skada, rof ligger på 12 så 2 magasin per minut å 1800 skada.
Rammer, vertical stabiliser och enchanced gun laying drive så blir den rätt dödlig.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-08-30 kl. 18:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in