2013-08-29, 16:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vaför har ingen berättat om världens roligaste TD? Kpte SU-152 igår kväll och hann med 1 match i den.. Vilket otroligt jävla monster!
Totalt djävla värdelös med 122mm kanonerna, elitade den med derp, 2-3 skott räckte för att slå ut löwe.

Har du testat HEAT än då? 250mm pen och 700skada skulle till och med få maus att gråta

Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Vill minnas att skada utdelad i cirkeln gör en blå direkt.
Det jag läst är att det räknas hårdare i cap men inte så hårt att man blir blå direkt, har i fiendens bas både rammat och blivit rammad utan att någon blivit blå men då har det varit minimalt med skada typ 1-5hp.
Citera
2013-08-29, 16:07
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Vaför har ingen berättat om världens roligaste TD? Kpte SU-152 igår kväll och hann med 1 match i den.. Vilket otroligt jävla monster! Jag formligen älskar tanken från att den stod där och glänste i garaget tills man kom ut i leran och börja skjuta.. Ljudet från kanonen gör att man får ståpäls och skadan är ju så sjuk att jag kommer på mig själv att sitta och småfnissa efter varje skott.

Herrejävlars vad rolig tank!

Trodde alla visste det vid det här laget

Kör den omväxlande med 122an och med 152an. 122an är ju den effektivare av de två
med bättre aimtime och framförallt en reload som gör den till en av dom dödligare
TDvagnarna i spelet. Som en KV-1S på stereoider. Men 152an.... u gotta love it.

Den smäller som åskan själv. Och kör man premiumammo så pennar den 250 med 700
i average damage. I tier7. Helt sjukt. Och på avstånd kör man vanlig HE. Med en turträff
så får man då och då till en 900 i damage. Sköt en T34 i sidan för 1050 en gång.

And the best is yet to come (som andra påpekat) ISU152.....

pennar 286 med 750 i average. reload med bra crew och rammer runt 13,5-14 sekunder.

En normal match landar på 3000 i damage. en bra runt 5000. Den bästa jag kört låg på
7800 i damage. Men det bästa ögonblicket var en match där jag rullade i magic forrest,
fick syn på en IS-7a och impulssköt.. booom, ammorack från fullt liv till död i ett skott.

Men man måste passa sig och hålla sig undan för dom tål ingenting själva. I princip allt
från tier5 och uppåt pennar dom.

Båda dessa TD's är och förblir de tanks jag nästan får abstinens om jag inte kör en runda med
minst en gång per dag.
Citera
2013-08-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Bortsett från att medelåldern på WoT är relativt hög, så det är tydligen inte så många 8-åringar. Kungen/prinsen av Jordanien spelar tydligen...

Jag förolämpar folk när de förtjänar det, dvs när de uppenbart spelar som idioter, ie lemmingrace, förhindrar en från att backa tillbaka i skydd, skjuter andra.
Ibland har det en effekt (tex som när jag drev en IS till att begå självmord). Och ibland kan man få dem att balla ur fullständigt när man permatrackar deras T29 med en Lefh18B2.

Något måste man göra eftersom en stor del av spelarna lider av Dunning-Kruger, och vägrar lära sig spelet. Värst är de spelare som har 5k+ matcher och fortfarande spelar som om de inte lärt sig något av spelet. Hur man kan ha kul i spelet när man konsekvent dör snabbt, knappt skadat något eller överhuvudtaget inte bidragit till matchen förstår jag inte. Det är inte så ovanligt att 1/3 av ens lag har gjort 0 i skada i en match.

Om jag genom att förolämpa dem, får dem att sluta spela och därmed ge mig en bättre spelupplevelse är jag helt för det. För övrigt vet jag en spelare som gör proaktiva teamkills där han dödar sämsta tanken i matchen och förbättrar sina vinstchanser. För att förtydliga, så kallar jag ingen retard eller noob, utan är mer specifik. Det är för övrigt rätt kul att bli kallad noob, och sedan vänta på att någon med XVM påpekar att man är en av de bästa spelarna i matchen och den som kallar en noob är en av de sämsta.

Du förstod inte poängen med mitt inlägg. DU eller jag kan omöjligen VETA hur gammal spelaren som du kallar en massa dumma saker är. Så du tycker det är ok att mobba folk för att medelåldern är "hög".
Tror du vuxna är mer immuna mot mobbing än barn?

Vad är du för allsmäktig lallare som tror att ALLT du gör, säger och tänker är korrekt i spelet?
Dina val och dina såkallade "skills" behöver inte alltid betyda att man klickar med de 14 övriga i laget. Om jag är en ultra dåligt skytt som inte kan battlemechanics så betyder det inte att jag är en "retard" eller "moron". Jag lovar att jag rent taktiskt och lagspelarmässigt är bättre än genomsnittet på spelarna ändå får jag höra massa internetkrigande trolleri ord flera gånger om dagen när jag spelar tanks som inte passar min aggressiva spelstil.

Jag har spelat med spelare som har winrate på 55-65% och en WN6 på 1500-2000 som taktiskt och lagmässigt presterat sämre än mig som har winrate på 52% och en WN6 på 1060. Dessutom händer det väldigt ofta att jag är en av de sista överlevande trotts att jag 7 gånger av 10 är med i främsta led både med Heavys och enstaka medium tanks. Medans de som statistiskt sett överglänser mig dog tidigt och klagar på "laget" när det var deras egen inkompetens i just den matchen gjorde att dom dog tidigt. Ändå sitter allsmäktiga stekare med bra stats och skriker barnsliga ord till mig mellan varven.
Jag personligen skiter i det, jag vet min kapacitet, jag vet vad jag är bra på. Jag är tillräckligt gammal för att inte ta åt mig.
Men det sådana som dig och herr Anka fullständigt skiter i när ni skriker massa barnsliga ord efter folk är att det trotts att DU inte tror det så finns det barn som spelar spelet.
Och inga barn ska behöva utstå skit från vuxna och semi-vuxna för att dom ANTAR att personen på andra sidan skärmen är i samma ålder som som medelåldern.

Vad är det ni jiddrar om? Det är inte så att ni är betalda proffs som förlorar på att ha spelare som är mindre duktiga än er i ert lag.
Ni spelar random matcher utan NÅGON betydelse för någonting för utom ert EGO. Att kunna skryta för klanpolarna eller IRL polarna vilka grymma stats ni har och hur dåliga alla andra utom ni är i ert lag.
Jag har sett plutoner med 60% winrate 2000 WN6 som inte uträttade ett skit för laget. Dessutom dog dom först av alla.
Ett exempel, 3st T34 och alla med ultra stats , dom ställde sig och campade i en dunge trotts att dom var top tier. När halva laget var döda så började dom röra på sig. Då var det försent och dom dog direkt. Jag åkte åt samma håll som dom då det var där de farligaste hotet kom ifrån. Jag var kvar som siste man och dog givetvis jag med då mina skjut skills inte är lika bra som mina taktiska skills.
Winstprocenten för hela laget var 70% vinstchans, ändo torskade vi trotts elitspelarnas ultra grymma stats.

Nu såg jag att du inte brukar kalla folk saker i slutet på din text, men i början sa du att du gillar förolämpa folk.

Det är lätt att vara spydig på internet för att man är duktigare än andra. Men vad skulle du säga om din chef var på dig och kallade dig retard var och vartannan dag för att du är mycket sämre än Bertil på ditt jobb som arbetat där 2 år kortare tid än dig? Skulle du som gamer och internetkrigare vara lika spydig då? Eller rent av älska att din chef kallar dig retard för att du gillar att förolämpa folk?

Förstår du min poäng. Jag vill inte tjaffsa, men det börjar gå mig på nerverna när fega kräk sitter på internet och är frustrerade för att andras taktik inte passar med deras egna. Jag vill njuta av spelet men det är nästintill omöjligt när attityden på spelarna är så där.

Idag spelade jag med en platoon där den ena hadde winrate på 38% den andre 40%. 38%arn började skjuta mot mig och fortsatte så i 3-4 minuter. Efter att frågat vad han sysslar med kallar han mig ointelligent.
Hur kan han veta det när han efter 1 sekund efter klockan slutat ticka började skjuta mot mig. Inte ens Zinedine Zidane kan förutse hur intelligent en motståndare är efter 1 sekund.

Förstår du min poäng trotts lång text?
Senast redigerad av 1988 2013-08-29 kl. 21:58.
Citera
2013-08-29, 21:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
...
Det är en sak att va dålig men försöka men något helt annat att gömma sig längst bak på kartan och sen inte göra ett skit, inte ens skjuta på fienden när dom kommer och det är inget ovanligt att se sånt på NA idag...när man inte ens försöker då har man fan inte i spelet att göra.
Citera
2013-08-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det är en sak att va dålig men försöka men något helt annat att gömma sig längst bak på kartan och sen inte göra ett skit, inte ens skjuta på fienden när dom kommer och det är inget ovanligt att se sånt på NA idag...när man inte ens försöker då har man fan inte i spelet att göra.

Det är inte ovanligt att se Bertil på jobbet arbeta mycket sämre än Åke på jobbet. Ändå är båda två fastanställda och omtyckta av chefen, men framförallt kunderna är nöjda med båda två.
Det var ungefär det du skrev att om man gör sitt bästa är det ok.
Men är man inte lika smart som sin kollega, är det inte bättre låta han vara än skrika en massa förolämpningar till han/hon?

Tro mig jag förstår frustrationen, det jag inte förstår är de barnsliga reaktionerna som följer med frustrationen. Barn blir arga för att dom inte får som dom vill. Men på internet aggerar vuxna som barn när dom inte får som dom vill.

Min egen frustration är att jag inte får spela spelet och skratta och ha kul utan att nån feg jävel sitter och jiddrar på andra sidan jorden. Dessutom försvinner min spelglädje att ha sådana i laget, även om deras jidder är riktade till någon annan än mig.
Sen en sak till jag blir frustrerad av är när elitstatistikerna ALLTID klagar på laget, det är ALDRIG deras fel att vi torskade.
Men som sagt nu är jag tillräckligt gammal för att skaka av mig skiten ganska fort och ändo se nöjet med spelet.
Citera
2013-08-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Du har helt rätt naturligtvis. Det är många småkids som lirar och de skall inte behöva höra den där typen av elakt skitsnack och personliga påhopp som det blir ibland. Det är trots allt bara ett spel. (Fast de lite snällare varianterna som t.ex. "n00b" och liknande verkar de rätt bra på att skriva själva tycker jag). Försöker ändå hålla mig till enbart positiva saker (eller bara hålla käften helt enkelt) de gånger jag spelar på dagtid (typ helgerna). Fast sena kvällar/nätter är det svårare att hålla sig från att vräka ur sig lite skit. Det finns ju såååå många som förtjänar lite verbal späkning emellanåt....

Apropå idioter. Igår sköt jag ihjäl en i egna laget - med flit - för andra dagen i rad.

Det var en riktig kokosnöt som började skjuta på mig bara för att jag råkade blockera hans väg ut från basen (jag var heavy IS-3 och körde bara rakt fram, han var scout AMX 12-75 eller vad den heter och skulle sätta av åt något annat håll - men tyckte väl att han var först eller kom från höger eller nått? Vad vet jag?). Först så körde han in i mig, sen stod han och körde "stirra ner" tävling och följde mig med kanonröret ett tag - men när jag bara fortsatte förbi honom utan ett ord så brast det tydligen och han började skjuta på mig bakifrån. Då vände jag mig om och satte ett skott mitt i sidan på honom (50% hp borta!) och sa till idioten att sluta skjuta i chatten. Men han fortsatte.... Kanske inte helt begåvat. Det räckte med ett skott till så gick vi till strid med en man mindre redan från början.

Fast det jag undrade över var att efter det så var mitt namn blått även i garaget efteråt? Det har jag aldrig sett tidigare? Först 1-2 timmar senare så skiftade det tillbaka till gult igen? Vad betyder det tror ni? Är man under "review" då kanske? Och är jag "friad" iom att det blev gult igen?

Jag håller med, kidsen är bra på att prata skit. Men barn är barn och vet inte bättre. Vuxna och tonåringar däremot borde veta bättre, men så är det inte alltid.

För att visa att jag inte är perfekt själv så brast det för mig idag med 38%arn som kallade mig ointelligent och som skjöt mot mig i 4 minuter, med en träff. Jag tänkte 1 skott i sidan på han, avfyrade skottet, men i sista 100delen så ändrade jag mig och gjorde ett ryck med musen som gjorde att jag missade. Tur att vårt lag var överlägset för det var 2 Black prinsar (plutonen) och jag en 100% stock t32a med dålig crew som inte bidrog med ett enda skit till laget förrän efter mitt frustrationsskott då jag tog mig i kragen och åkte och hjälpte laget istället. Men inte lätt när Black Prinsarna följer mig vart jag än åker.

Hur som helst jag är inte perfekt eller helt vuxen själv ibland. Men jag försöker tänka mig för mer än en gång innan frustrationen tar över allting. Numera gör den inte det längre då jag har 1 år kvar till medelåldern, och kan behärska mig.
Citera
2013-08-29, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Om han gör skada i en match och har en win rate över 47-48% är han bättre än de flesta andra, så det är bara bra.

Ja det är väl kul. Men det är tamigfasen inte mindre viktigt att uttrycka sig korrekt om hans Winrate var 11%.
Du tjänar ingenting på att hacka på ett barn, eller någon annan heller på internet för den delen. Medans barnet kan blir mycket ledsen över ditt beteende.
Citera
2013-08-29, 22:23
Medlem
Citat:
Vaför har ingen berättat om världens roligaste TD? Kpte SU-152 igår kväll och hann med 1 match i den.. Vilket otroligt jävla monster! Jag formligen älskar tanken från att den stod där och glänste i garaget tills man kom ut i leran och börja skjuta.. Ljudet från kanonen gör att man får ståpäls och skadan är ju så sjuk att jag kommer på mig själv att sitta och småfnissa efter varje skott.

Herrejävlars vad rolig tank!

Jag håller med dig den är tillochmed kul att köra stock. Derpen låter som om åskan slog ned bredvid dig.
Citera
2013-08-29, 22:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
...
Du missar poängen, det handlar fortfarande om nån som medvetet valde att inte delta i matchen genom att springa iväg och gömma sig, inte ett enda skott sköts, inte ens när fienden stog typ 60 meter bort utan det enda personen gjorde var att förstöra för 29 andra spelare och det är ett beteende som wg själva sagt inte är ok.

Jag har sett 7åringar göra bättre ifrån sig i spelet, jag har sett människor med olika neurologiska handikapp göra bättre ifrån sig i spelet, jag har sett självmordsrusare gör bättre ifrån sig, jag har sett spelare som varit tvugna att lämna spelet mitt i en match göra bättre ifrån sig när de sätter vagnen på autocruise mot fienden, jag har sett några tusen 0k spelare göra bättre ifrån sig, jag har sett loltraktor i tier10 matcher göra bättre ifrån sig, till och med AFK-spelare har jag sett göra bättre ifrån sig än denna personen gjorde.

Personen lyckades bara med en enda sak i matchen och det va att förstöra för 29 spelare, ingenting annat.
Citera
2013-08-29, 22:59
Medlem
Vantskruvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har försökt slå ihjäl en sån här djävel några dagar men ser den aldrig, har den annat namn "in battle"?

Pz.Kpfw. I
http://wiki.worldoftanks.com/Pz.Kpfw._I

Mött ett flertal idag när jag var ute och luftade min BT-2.
Citera
2013-08-29, 23:34
Medlem
Ace Venturas avatar
Kör en del på testservern just nu. Försöker sätta upp en strategi för tier IX (och framåt). Det är dock inte helt lätt....

- Var säker på att fortsätta med E-50 som tysk med. Testade Leopard PT ikväll... askul. Blir kanske inte ett helt enkelt val?

- Var säker på att min IS-3 linje var prio 1. Blev ruggigt besviken på IS-8. Det kändes iaf inte som samma steg framåt i utvecklingen som mellan t.ex. IS och IS-3...

- Även ST-1 och AMX 50 120 var besvikelser. Snacka om att hamna längst bak i prio-kön.

- Nya kinespremiums var helt ok ändå. 112 ligger väl närmare till än T-34-3 men båda var som sagt ok. Kanske säljer SPn trots allt för att sponsra ett byte av prem-kärra där?

- Testade för första gången någonsin ryska TDs. Dels prem SU 122-44 och ISU 152. Klart mycket roligare än vad jag hade kunna tro.

Skall testa vidare imorgon men överlag vet jag inte om det var så mycket bättre/roligare kärror på IX? Har en del VII-VIII som känns betydligt roligare att köra faktiskt. Känner mig lite grinig och kinkig efter ikväll i alla fall.

(Med reservation för att jag bara kört ovan 1-2 gånger).

- Fick f.ö. Komarin en gång. Var väl sådär. Körde över ön med ett gäng andra. Vann stort. Men kartan kändes liten.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-08-30 kl. 00:08.
Citera
2013-08-30, 00:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
- Fick f.ö. Komarin en gång. Var väl sådär. Körde över ön med ett gäng andra. Vann stort. Men kartan kändes liten.
Bara 800x800meter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in