Tier 9 match på Lakeville. Direkt när matchen startar åker jag mot staden. Upptäcker snabbt att resten av laget åker i lemmingtåg mot "dödsdalen". Försöker få andra i laget att lyssna och att flera MÅSTE in mot staden där cappen är, men nej då. De kör fast där och jag måste ensam försöka ta/hålla cappen.
Inne i staden finns fyra av motståndare lagets tanks, ser på minimappen att några tar mittenvägen och inser snabbt att det är över. Tänker dock inte ge mig utan fight utan ger mig på tanksen i staden.
NU FÖRST inser andra i laget vad som händer och paniken sprider sig snabbt. Motståndarna börjar cappa och jag hör i chatten: "DO SOMETHING! STUPID NOOB IN TOWN! RESET CAP! o.s.v.".
Slår ut en vagn innan jag stryker med. De i dödsdalen är nu omringade och skjuts sönder. Får höra av flera i chatten att jag är en idiot, noob och sånt. Kan inte hålla mig utan svarar:
"Noob in town- one kill! You - ZERO kills!" Blev märkligt tyst i chatten sen...
Laget förlora med 15-1 . Har skapat en WTF?! mapp med sådana här replays (lär nog bli flera...). Med stor risk att outa mig själv vore det intressant att skicka in en/flera till Mighty Jingles t:ex och låta han kommentera "teamworket" de stod för...
i WoT behöver man inte kunna nånting, inte ens spela. bara en macro som skriver "noobteam" i chatten
Kommer inte ihåg vad modden heter men finns en som censurerar chatmeddelanden som innehåller vissa ord, kan bla blockera meddelanden som innehåller "goldnoob" "noob" "moron" "retard"...
Postit censurera chatten
Och vem faen kör med chatt påslagen? Körde själv med tejp innan denne funktion fanns.
När det händer kommer FV4202 bli tier 8 premium. Det kan hända att de som redan har FV4202 får premiumtanken gratis (som när t34 blev premium i urminnes tider när bara ankor spelade).
Jag tror inte det kommer bli så men tänker i alla fall börja grinda för säkerhets skull.