2013-08-29, 18:08
Medlem
Bitcoins..

Finns det någon sida där jag kan köpa bitcoins genom att betala med kort?

Jag kan inte detta med internetbanker, växla hit, överför dit osv..

Vill ha det enkelt,

Hur många bitcoins vill du köpa? - XXXX
Välj betalnings sätt - Visa
Skriv in adress dit bitcoins skickas - xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Klart.
Citera
2013-08-29, 18:31
Bannlyst
Vet bara MtGox. Funkar det inte där eller?
Citera
2013-08-29, 18:40
Medlem
Nej det är någon form av växling man måste göra
Citera
2013-08-29, 19:42
Medlem
Keyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chooba
Finns det någon sida där jag kan köpa bitcoins genom att betala med kort?

Jag kan inte detta med internetbanker, växla hit, överför dit osv..

Vill ha det enkelt,

Hur många bitcoins vill du köpa? - XXXX
Välj betalnings sätt - Visa
Skriv in adress dit bitcoins skickas - xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Klart.

eBay.com

För att klargöra- i många fall kan du göra en direkt betalning genom PayPal utan att skaffa PayPal-konto. Sök bara på BitCoin så lär du få upp många alternativ. Dyrt, men enkelt.
Senast redigerad av Keyz 2013-08-29 kl. 19:45.
Citera
2013-08-29, 20:20
Medlem
Pappersvargens avatar
https://www.flashback.org/sok/Bitcoins
Citera
2013-08-29, 21:56
Medlem
pozies avatar
bara jag som tycker det är otroligt drygt när man sätter in en viss del pengar för att köpa exakta antalet bc, sen så HÖJS priset igen, detta är ju sjukt.... kan dem hålla en stabil prisnivå så hade det ju vart galant
Citera
2013-08-29, 22:26
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
bara jag som tycker det är otroligt drygt när man sätter in en viss del pengar för att köpa exakta antalet bc, sen så HÖJS priset igen, detta är ju sjukt.... kan dem hålla en stabil prisnivå så hade det ju vart galant
Det finns inga dem. Det är du och alla andra som dig som höjer priset genom att ni köper bitcoins. Sluta köp så sjunker priset, om du nu tycker det är viktigt.

För övrigt, vad ska du med en exakt summa bitcoins till? Om priset går upp så sjunker ju priser på det du vill köpa i relation till bitcoins. Om du ska köpa något för 1 BTC, och priset dubblas, då kommer ju den saken kosta en halv BTC istället. Din köpkraft är exakt densamma.
Citera
2013-08-29, 22:37
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det finns inga dem. Det är du och alla andra som dig som höjer priset genom att ni köper bitcoins. Sluta köp så sjunker priset, om du nu tycker det är viktigt.

För övrigt, vad ska du med en exakt summa bitcoins till? Om priset går upp så sjunker ju priser på det du vill köpa i relation till bitcoins. Om du ska köpa något för 1 BTC, och priset dubblas, då kommer ju den saken kosta en halv BTC istället. Din köpkraft är exakt densamma.
det jag menar är att man sätter in pengar för antalet bc, sen när det höjs så vill folk inte sälja för priset man satte in först. den sidan jag kör på så hoppar priserna enormt iaf, och när man vill köpa något för 600, och bc priserna sen lite senare innan man fått tag på rätt mängd, så måste man slänga in en sån dryg summa som 20kr bara för att kunna köpa ut dem. vet det är lätt att lösa, sätt in lite extra för att vara på den säkra sidan, dock denna gången gjorde jag inte det så felet är helt mitt
Citera
2013-08-29, 22:41
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
det jag menar är att man sätter in pengar för antalet bc, sen när det höjs så vill folk inte sälja för priset man satte in först. den sidan jag kör på så hoppar priserna enormt iaf, och när man vill köpa något för 600, och bc priserna sen lite senare innan man fått tag på rätt mängd, så måste man slänga in en sån dryg summa som 20kr bara för att kunna köpa ut dem. vet det är lätt att lösa, sätt in lite extra för att vara på den säkra sidan, dock denna gången gjorde jag inte det så felet är helt mitt
Det jag menar är att om BTC gått upp så kanske det inte gör något att du får lite mindre än du tänkt. Det du ska köpa har säkert blivit billigare också (eller kommer bli det inom någon dag när priserna justeras mot det nya bitcoinpriset).
Citera
2013-08-29, 22:51
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det jag menar är att om BTC gått upp så kanske det inte gör något att du får lite mindre än du tänkt. Det du ska köpa har säkert blivit billigare också (eller kommer bli det inom någon dag när priserna justeras mot det nya bitcoinpriset).
ohja, det har du rätt i dock i mitt fall var det något som behövde beställas direkt, därför det var lite drygt för mig, men som sagt mitt egna fel eftersom jag inte räknade med det och satte in lite extra
Citera
2013-08-30, 08:34
Medlem
stefffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KratosTheGod
Jag har själv sett att vissa drogshoppar i USA använder sig av denna e-valuta för betalning. Varför existerar det inga liknande hemsidor i Sverige?

SR är ju "worldwide" ?
Citera
2013-08-30, 08:42
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inclouds
Ok tack.

Men vad hjälper vpn och tor om man råkar ta imot bitcoins från polisen som "köper" droger av mig och jag sedan säljer dessa coins och får in pengarna till mitt konto?

Rent teoretiskt självklart.

Jag hade fått för mig att man kunde överföra bitcoins i ett dokument/ som fil till t.ex ett usb minne men det kanske är helt tokigt, läste något sånt på bitcpins officiella sida att man kunde spara det på papper osv...kanske bara riktogt dåligt formulerat av dom.

Enligt lag får inte dom blå herrarna och damerna provocera fram brott, inte för att dethindrar dom men ändå.

Det går utmärkt att förvara dina bitcoinspå ett usbminne, papper, dokument eller rent av i ditt minne.
Grejen är dock att du egentligen inte äger några bitcoins utan det du äger är en privat nyckel som ger dig rätten att flytta på dina x antal bitcoin. Kan vara bra att tänka på. Alla bitcoins som existerar och har "förstörts" ligger i blockkedjan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in