2013-08-28, 17:29
Medlem
masterior26s avatar
Är det fler folk som har haft problem eller att det tagit lång tid att få in sina pengar på kapiton? Innan har jag alltid haft pengarna runt kl 17 dagen efter.
Citera
2013-08-28, 19:17
Medlem
Klartos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Är det fler folk som har haft problem eller att det tagit lång tid att få in sina pengar på kapiton? Innan har jag alltid haft pengarna runt kl 17 dagen efter.

Jag fick in minga nu på Kapiton, första gången någonsin jag sysslar med Kapiton och Bitcoin överhuvudtaget för övrigt.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu? Redan innan jag hade lagt in pengar så testade jag nämligen att försöka köpa bitcoins så jag har redan en ordern som fortfarande har som status "Otillräckliga tillgångar *datum*" (men nu har jag fått in pengarna så det borde vara tillräckligt nu). Ordern verkar också ligga under "Färdiga ordrar".

Ska jag bara vänta nu tills den ordern matchats med nån som säljer? Eller ska jag skapa en ny order? Om man vill köpa en bitcoin för säg 800 SEK, räcker det att lägga in exakt 800 SEK på Kapiton eller ska man lägga in lite mer för nån extraavgift som eventuellt tas?
Citera
2013-08-28, 19:29
Medlem
zaaph1s avatar
Köpte nyss på btcx.se med swish, hur lång tid brukar det ta innan coinsen kommer fram?

Edit: Köpte med swish på btcx.se i hopp om att det skulle gå snabbt för kapiton har jag fortfarande inte fått nåt från
Citera
2013-08-29, 07:32
Medlem
stefffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarto
Jag fick in minga nu på Kapiton, första gången någonsin jag sysslar med Kapiton och Bitcoin överhuvudtaget för övrigt.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu? Redan innan jag hade lagt in pengar så testade jag nämligen att försöka köpa bitcoins så jag har redan en ordern som fortfarande har som status "Otillräckliga tillgångar *datum*" (men nu har jag fått in pengarna så det borde vara tillräckligt nu). Ordern verkar också ligga under "Färdiga ordrar".

Ska jag bara vänta nu tills den ordern matchats med nån som säljer? Eller ska jag skapa en ny order? Om man vill köpa en bitcoin för säg 800 SEK, räcker det att lägga in exakt 800 SEK på Kapiton eller ska man lägga in lite mer för nån extraavgift som eventuellt tas?

Det är bara du fyller i att du t ex vill köpa 1 BTC för 800 sek, om den sedan matchas så kommer du att få 1 BTC -1.25% = 0,9875 BTC
Citera
2013-08-29, 10:07
Medlem
Jag fattar inte riktigt det här.

Om jag nu vill sälja min tv och tq betalt i bitcoins för ett pris på 1300kr och priset på 1 coin ligger på 800 så går det ju inte att betala 2 bitcoins då det blir 1600kr, vad fan gör man då?

Antar att man inte kan köpa halva bitcoins osv?

Undrar också om man är helt annonym när man tar betalt i bitcoins och i vilket stadie röjjer man sin annonymitet? När man säljer dom och växlar till sek?

Då kanske det vore en lösning om man vill vara annonym att spara över bitcoinsen på ett usb minne(detta går va?) För att sedan sätta in dom på en ny wallet?

Väldigt tacksam för svar
Citera
2013-08-29, 10:34
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inclouds

Om jag nu vill sälja min tv och tq betalt i bitcoins för ett pris på 1300kr och priset på 1 coin ligger på 800 så går det ju inte att betala 2 bitcoins då det blir 1600kr, vad fan gör man då?

Undrar också om man är helt annonym när man tar betalt i bitcoins och i vilket stadie röjjer man sin annonymitet? När man säljer dom och växlar till sek?

Då kanske det vore en lösning om man vill vara annonym att spara över bitcoinsen på ett usb minne(detta går va?) För att sedan sätta in dom på en ny wallet?

Väldigt tacksam för svar
det är väl klart du kan köpa en halv bitcoin? annars skulle det ju vara den SÄMSTA valutan i världen om du va tvingad till att köpa hela coins endast... du kan köpa 0,053 coins om du vill det
Citera
2013-08-29, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
det är väl klart du kan köpa en halv bitcoin? annars skulle det ju vara den SÄMSTA valutan i världen om du va tvingad till att köpa hela coins endast... du kan köpa 0,053 coins om du vill det

Ja precis det jag menar hehe tackar.

Du har inget att skriva om de andra frågorna?

Mvh
Citera
2013-08-29, 12:59
Medlem
nutkjells avatar
Citat:

Väldigt tacksam för svar

Du kan förvara din privata nyckel lite hur du vill. På interwebs, på din egen dator lokalt, på en usb, på papper eller i ditt eget huvud.

Gällande anonymiteten så är det högst relativt, det blir lite vad du gör det till. Transaktioner är ju extremt lätta att följa.
Citera
2013-08-29, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Du kan förvara din privata nyckel lite hur du vill. På interwebs, på din egen dator lokalt, på en usb, på papper eller i ditt eget huvud.

Gällande anonymiteten så är det högst relativt, det blir lite vad du gör det till. Transaktioner är ju extremt lätta att följa.

Finns det något sätt att vara helt annonym?

Hur gör dom som handlar med droger osv?

Mvh
Citera
2013-08-29, 13:29
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Finns det något sätt att vara helt annonym?

Hur gör dom som handlar med droger osv?

Mvh

Att vara fullständigt anonym är nog helt omöjligt. Men man kan ju alltid göra det svårare för överheten. Tror allt som oftast att svagheten ligger vid köpandet eller säljande av btc från/till statsvaluta. Inte för att det är ett brott (än) att äga btc men ändå.
Personligen hade jag sett till att lita på min källa till bitcoin, dvs inte handlat på dom stora marknaderna utan vänt mig OTC eller personer i min närhet som jag litat på.

Jag misstänker att gemene användare av SR handlat BTC på kapiton till överpris direkt från sitt egna bankkonto och sen direkt överför till sitt SR konto.

VPN i kombination med TOR är dina vänner.
Citera
2013-08-29, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Att vara fullständigt anonym är nog helt omöjligt. Men man kan ju alltid göra det svårare för överheten. Tror allt som oftast att svagheten ligger vid köpandet eller säljande av btc från/till statsvaluta. Inte för att det är ett brott (än) att äga btc men ändå.
Personligen hade jag sett till att lita på min källa till bitcoin, dvs inte handlat på dom stora marknaderna utan vänt mig OTC eller personer i min närhet som jag litat på.

Jag misstänker att gemene användare av SR handlat BTC på kapiton till överpris direkt från sitt egna bankkonto och sen direkt överför till sitt SR konto.

VPN i kombination med TOR är dina vänner.

Ok tack.

Men vad hjälper vpn och tor om man råkar ta imot bitcoins från polisen som "köper" droger av mig och jag sedan säljer dessa coins och får in pengarna till mitt konto?

Rent teoretiskt självklart.

Jag hade fått för mig att man kunde överföra bitcoins i ett dokument/ som fil till t.ex ett usb minne men det kanske är helt tokigt, läste något sånt på bitcpins officiella sida att man kunde spara det på papper osv...kanske bara riktogt dåligt formulerat av dom.
Citera
2013-08-29, 14:57
Medlem
KratosTheGods avatar
Jag har själv sett att vissa drogshoppar i USA använder sig av denna e-valuta för betalning. Varför existerar det inga liknande hemsidor i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in