Citat:
Hur bedömer du möjligheterna till att göra karriär uppåt? Finns det något "glastak" mellan dom nedre & övre nivåerna?
Jag tänker då på den senaste tidens framväxt av "vithetskritik" från blattar som kritiserar vita "antirasister". Att det blir allt svårare, som vit mångkulturalist, att anta en "rasståndpunkt" utan att få kritik från blåmän & araber som vill klättra högre upp i systemet, där dom stora pengarna finns.
Jag tänker då på den senaste tidens framväxt av "vithetskritik" från blattar som kritiserar vita "antirasister". Att det blir allt svårare, som vit mångkulturalist, att anta en "rasståndpunkt" utan att få kritik från blåmän & araber som vill klättra högre upp i systemet, där dom stora pengarna finns.
Man kan jämföra med hur feminismen utvecklat sig. Där har HBT-rörelsen tagit över, och därmed gjort ämnet ointressant för en bredare publik. De tidigare heterosexuella kvinnorna har egentligen sin ekonomi redan fixad genom lärartjänster vid bl.a. universitet och som projektledare för olika institut. De är också mätta på ämnet. Idéerna och uppfinningsrikedomen sinar. Att hänvisa till sig själv som enbart kvinna och därmed offer blir uttjatat.
Min stalltips är att de "bruna" tar över debatten om mångkulturen och dess normkritik. Vi kommer snart att se beslöjade kvinnor i någon av våra kanaler. När det steget är gjort är dörren öppen för riktigt hard core multikulti svt. Tittarna har ju ändå sinat under lång tid. Så även etablerade tidningar. Aftonbladet har gått från att vara rasrent till att numer blandas upp av dem med invandrarbakgrund, företrädes muslimska. De är viktiga spelare eftersom Islam hetsar och är farligt och därför intressant och spännande, precis som en bra story måste ha en bra intrig. Fast ytterst handlar det inte om att vara brun eller vit. Systemet kräver underhåll genom en evig tillströmning av aktörer, entreprenörer och grupperingar med nytänk. De som är kvar för länge blir själva besmittade av systemjets sjukdom och blir försvagade och kan därför lätt bytas bort. Man mjölkar det här multikultur så länge det går. Om 10 eller 15 år är det något nytt som är mode.