Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Så du menar att det fanns trilobiter med exoskelett (inte skelett), och sedan fanns det arter innan trilobiterna utan exoskelett? Vad hände med den gradvisa utvecklingen?
Vadå "vad hände"?
Ingenting hände med den. Naturligtvis sker evolution gradvis.
Citat:
Det borde ju finnas individer som är ett mellanting mellan att ha exoskelett och inte ha exoskelett?
Borde det det?
Tja, kanske om man vet exakt var man ska gräva. Nu är det ju så som jag tidigare sa att man har fossil från 'pre-cambrian', men ytterst få. Det ska till jäääääävligt mycket för att de ska hamna på så sätt att man 500-600 miljoner år efteråt ska hitta något överhuvudtaget.
Men att det har funnits säger sig självt. Som du vet 'poffar' arter/individer inte upp av sig själv från tomma intet.
Citat:
Eller menar du att en individ utan exoskelett födde en genmodifierad individ med exoskelett??
Nej, det vet du att jag inte menar. Inte med ett "färdigt" exoskelett iaf. Det låter mer som något gud skulle göra.
Citat:
I så fall, hur förklarar man en sådan extrem genmodifiering?
Extrem? Inget extremt över det. Man förklarar det naturligtvis som man förklarar allt annat inom evolution. Små steg.
Citat:
Förklara exakt händelseförloppet från en individ utan exoskelett till en trilobit. Gärna med bilder på fossiler (Absolut inte tecknade bilder).
Bilder finns inte och det vet du. Jag kan inte förklara exakt vilken art som blev till vilken och hur för jag vet inte.
Men vad tror du egentligen? Att bristen på fossil (precis som förväntas) från just denna period på något sätt 'skakar om' evolutionsteorin?
Inte det minsta!
--------------------------------------------------
Du får gärna ge din syn på hur du tror det gått till.
Är det 'simsalabim-gud' som gäller, eller har du någon bättre förklaring?
Har du någon förklaring överhuvudtaget?
Du har ju fortfarande ett berg ā la mount everest med bevis som du måste bortförklara.