[quote=BEing|45272600]
Citat:
"Falsk mascara" är bara en liknelse. Det har inget med mascara att göra
.Vilket jag visste när jag svarade.
Vad gäller troenden, handlar det om de troendes applicerande av, av egen fri viljja falska lager av tro och därmed förvilalr de sig själv. så det var inte att jag tycker de ska fortsätta måla mascara på sig, huruvida man vill ha mer ytglans i det fysiska, är upp till bar och en förändrar det något så är det enbart roligt, när t.ex masc hara råkar ha den förmågan. Likadant med allat nnat man applicerar i det fysiska, och det vet ju du också, att det här handlar om att dölja det fulspel som brukar försiggå, inte för att det alltid handla om fulspel, men alldeles för ofta har gjort, men så olika för olika platser och folk, man kan inte generalisera hur mycket som helst, då det finns troende som verkligen vill bli kvitt sina självbedrägerier.
Citat:
Det har med den vi är, vårt sanna jag. Vi vet inte ens vad det innebär att vara fri. Vi kanske tror det. Vi kanske tror vi har valfriheter men det är verkligen "Bullshit"
Hmm ja här får du tala för dig själv, då jag vet vad det är att vara fri och inte uppbunden mot bedräglig pseudovärld, men, folk råkar också illa ut p.g.a man inte vill se sanning.. och så är det.
Citat:
Är det hemskt att inte ha ego? Vi förstår nog inte varandra.
Men ge dig,jag har aldrig nämnt någonting om ego, det framstår enbart att tro och gud och sådant här, på riktigt gör folk dumma i huvudet, i oförmåga att förstå mitt/ditt, förvaltning lagar osv, man är så galet insnärjd i metafysiska spelen utan att ändå förstå och ännu värre i interaktion med andra som kommer med sina föreställningar, varför bara inte ha religion riktigt ordentligt långtifrån, i bakgrunden..?
Men nej, snuttefilten, det är när man är så osäker i möten där inget facit finns att minsta lilla osäkerhet om att inte greppa allt, kräver snuttandet med snuttefilt. Vem bryr sig om bibel egentligen, som om den ha en enda vettig sak att säga om dagens läge och någonting att kunna tolka.
Det är ju skönlitteratur, varför haussar ni upp det??!