2013-08-16, 14:18
Medlem
storbondens avatar
Bara baxa bensin som gäller om man måste tanka bilen.
2013-08-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWilson
"Our coastal areas and beautiful lakes and rivers are a dream come true for those who crave aquatic adventure. Come relax and take a swim at our beaches (unless it's just after a storm, in which case the runoff is toxic), or go deep and scuba dive to the ocean floor. Keen oceanic explorers have even been known to discover some exciting finds in our coastal waters with the aid of the proper submersible equipment."

Tror ni det fetstilta faktiskt kommer förekomma i spelet och ha en effekt?

Jag la också märke till det och jag är helt övertygad om att det kommer ha en effekt, vilket kommer öka mysfaktorn med tusen.

Sedan kan man ju fundera på om vädret påverkar fler saker så som jakt, bilkörning m.m.
2013-08-16, 15:34
Medlem
alroberts avatar
Ni snackar om att man måste tanka bilen? Och försäkra?

Bara det gör att min vill ha faktor stiger med tusen
2013-08-16, 16:21
Medlem
Så jävla nice att den som är huvudpersonen och ska fixa till ett rån bestämmer själv hur mycket andra ska få beroende på hur bra man var. Fatta hugga en bakom ryggen och säga "tyvärr du får inget" då kan man skjuta varandra för att ta pengarna. (online)

Man kan också låna ut pengar och vapen till varandra.
Senast redigerad av Kazim 2013-08-16 kl. 16:23.
2013-08-16, 16:40
Medlem
Namecopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kazim
Så jävla nice att den som är huvudpersonen och ska fixa till ett rån bestämmer själv hur mycket andra ska få beroende på hur bra man var. Fatta hugga en bakom ryggen och säga "tyvärr du får inget" då kan man skjuta varandra för att ta pengarna. (online)

Man kan också låna ut pengar och vapen till varandra.

Hoppas man då kan använda tåg eller flyg som flyktmedel. Så man kan dela upp pengarna senare.
Sedan kan man skjuta dem
2013-08-16, 16:59
Medlem
MrWilsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusDan
Jag la också märke till det och jag är helt övertygad om att det kommer ha en effekt, vilket kommer öka mysfaktorn med tusen.

Sedan kan man ju fundera på om vädret påverkar fler saker så som jakt, bilkörning m.m.

Jag tänker mig att stealthy lönnmordsuppdrag kan förekomma och att det är ännu bättre om åskan går när man gör det, Avlossa ett skott från sitt prickskyttegevär när åskan mullrar så hör inte eventuella fiender i närheten skottet. Dock känns det som att detta skulle bli relativt onödigt när man får råd till att installera dämpare på vapnet, Men en cool grej om det förekommer.

Vad tror ni om åskan förresten? Tänk om blixten kan slå ner i träd som börjar brinna och så kan elden sprida sig och det kan bli en skogsbrand av det? Eller om man själv kan bli träffad av blixten om man har otur och dö?
Sedan tror jag att vägarna kan påverkas av till exempel regn, Att vägarna blir halare och man får sämre grepp med bilen (Vilket kanske kan åtgärdas genom att byta däck på sin bil i ett LS Customs)? Vill minnas att det blev svårare att köra bil i GTA IV när det regnade, Men det kanske bara var jag som tyckte det. Vad tror ni om detta?
Senast redigerad av MrWilson 2013-08-16 kl. 17:04.
2013-08-16, 17:08
Medlem
Citat:
Jag tänker mig att stealthy lönnmordsuppdrag kan förekomma och att det är ännu bättre om åskan går när man gör det, Avlossa ett skott från sitt prickskyttegevär när åskan mullrar så hör inte eventuella fiender i närheten skottet. Dock känns det som att detta skulle bli relativt onödigt när man får råd till att installera dämpare på vapnet, Men en cool grej om det förekommer.

Vad tror ni om åskan förresten? Tänk om blixten kan slå ner i träd som börjar brinna och så kan elden sprida sig och det kan bli en skogsbrand av det? Eller om man själv kan bli träffad av blixten om man har otur och dö?
Sedan tror jag att vägarna kan påverkas av till exempel regn, Att vägarna blir halare och man får sämre grepp med bilen (Vilket kanske kan åtgärdas genom att byta däck på sin bil i ett LS Customs)? Vill minnas att det blev svårare att köra bil i GTA IV när det regnade, Men det kanske bara var jag som tyckte det. Vad tror ni om detta?

De har ju bekräftat att det kan snöa samt att det påverkar körstilen = )
2013-08-16, 17:12
Medlem
MrWilsons avatar
Citat:
[/b]

Vänta lite, Snö? Jag har sett den där bilden men har Rockstar faktiskt sagt att det kommer snö och kanske årstider? Isåfall är det awesome.
Senast redigerad av MrWilson 2013-08-16 kl. 17:14.
2013-08-16, 17:24
Medlem
Korders avatar
Citat:
[/b]

Vore grymt. Vet inte om ni har lirat Mafia 2, men där är det både vinter och sommar, och vintervädret var bland det mest atmosfäriska jag varit med om. Får man till något liknande i typ de norra delarna av kartan i GTA V vore det helt underbart. Men det kanske, egentligen, är något mer lämpat för exempelvis Liberty City.
2013-08-16, 17:26
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Vänta lite, Snö? Jag har sett den där bilden men har Rockstar faktiskt sagt att det kommer snö och kanske årstider? Isåfall är det awesome.

Nej jag tror att det rör sig om ett visst område högt uppe på ett berg där det förekommer snö
2013-08-16, 17:33
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Vore grymt. Vet inte om ni har lirat Mafia 2, men där är det både vinter och sommar, och vintervädret var bland det mest atmosfäriska jag varit med om. Får man till något liknande i typ de norra delarna av kartan i GTA V vore det helt underbart. Men det kanske, egentligen, är något mer lämpat för exempelvis Liberty City.

Är det väl ändå inte? Finns oerhört trevliga berg att åka bräda i runt om Cali, och LA. Mammoth Mountain bland annat.
2013-08-16, 18:39
Medlem
CommonKnowledges avatar
Kan ni ca. 5 personer som snackar om att man kommer behöva tanka sina bilar länka till officiell info eller säga var i trailern detta sägs/visas? Jag kan nästan garantera att man inte kommer behöva tanka bilarna men prove me wrong!

Var är snön bekräftad mer än högst upp i bergen, vilket är naturligt? Detta är Kalifornien. Förvänta er inte Mafia 2-liknande snöiga gator.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in