2013-07-27, 01:01
Medlem
markokasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Beställde från webhallen och det blev 29kr extra för att få den i brevlådan.
199kr för att få det i brevlådan.
29kr för att få hämta det i närmaste Coop/ICA/Willys.
2013-07-27, 02:57
Medlem
Tja!

Då plånboken ser tunn ut för tillfället så tänkte jag beställa hem GTA V från amazon som är listad som billigast på pricerunner.se. Är det någon som har erfarenhet i att beställa via dom? Är dom pålitliga? Smidig leverans? Vågar man till och med hoppas på en leverans på releasedagen?
2013-07-27, 04:31
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markokask
Finns postpaket 29:-

och hempaket 199:-

Skillnaden där är att då kommer ngn firma, t.ex. DHL och lämnar spelet, beställa postpaket så kommer det i ett vadderat kuvert i brevlådan. Har beställt från webhallen förrut och bara kostat 29:- för att få något mindre i brevlådan säg dvd-fodral. Beställer du något större kan du fortfarande använda postpaket-alternativet och då får man hämta ut det hos närmaste postombud.
2013-07-27, 09:52
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake

Skillnaden där är att då kommer ngn firma, t.ex. DHL och lämnar spelet, beställa postpaket så kommer det i ett vadderat kuvert i brevlådan. Har beställt från webhallen förrut och bara kostat 29:- för att få något mindre i brevlådan säg dvd-fodral. Beställer du något större kan du fortfarande använda postpaket-alternativet och då får man hämta ut det hos närmaste postombud.

Alternativet för 29kr är brevleverans som kommer med vanliga brevbäraren till din brevlåda.
Hempaket är Postens kvällsutkörning direkt hem till dörren.

Postapaket kommer till Postombudet och brukar kosta runt 80kr.
2013-07-27, 10:50
Medlem
markokasks avatar
Citat:

Okej, visste inte själv skillnad på de två men googlade lite och hitta en tråd där typ 8 pers skrev att postpaket inte var hemleverans, dom snackade säkert om större grejer då.

Men är det säkrare att hämta det själv i butik eller ska man köra på postpaket? Jag bryr mig ärligt inte om jag får betala 600 eller 500kr, bara jag får spelet på releasedagen utan massa problem.
2013-07-27, 11:26
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Alternativet för 29kr är brevleverans som kommer med vanliga brevbäraren till din brevlåda.
Hempaket är Postens kvällsutkörning direkt hem till dörren.

Postapaket kommer till Postombudet och brukar kosta runt 80kr.

Posten kör inte ut hempaket på kvällen om det inte är OneMed paket till äldreboenden och liknande.

Hempaketen körs ut under dagarna, är ingen hemma aviseras paketet till närmaste ombud. Det vill säga om det inte är paket utan kvittens.
2013-07-27, 11:30
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:

Citat:

Precis. Tänkte lite fel där Tack för att ni rättade mig.
2013-07-27, 11:43
Medlem
Fooulzs avatar
Borde man verkligen beställa? är det inte bättre att åka till närmaste affär och köpa? eller finns det chans att det går slut väldigt snabbt?

Vilken är den billigaste och snabbaste sidan att beställa ifrån i såna fall?
2013-07-27, 11:56
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Borde man verkligen beställa? är det inte bättre att åka till närmaste affär och köpa? eller finns det chans att det går slut väldigt snabbt?

Jag tvivlar på att spelet skulle ta slut i butik, men vill du vara säker så beställ. Jag förbokar alltid men betalar i butik. Har aldrig varit något problem tidigare.
2013-07-27, 12:04
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz

Tycker du borde förbeställa. Jag har själv dock aldrig köpt något spel i en fysisk butik vid release men jag kan tänka mig att risken är stor att det kan ta slut.

Dustinhome är billigast enligt Prisjakt, 479kr. Har dock ingen aning om Dustinhome är bra/dåliga på att skicka ut spelen i tid vid release. Vill du köra på ett säkert kort enligt mig så borde du välja Webhallen, priset där ligger på 599kr men dom har alltid varit bra och jag har alltid fått spelet i tid vid release
2013-07-27, 12:33
Medlem
MaQens avatar
Vi säger att Webhallen "bara" får in 1000spel, men det är 2000 som har beställt därifrån. Tar de då i den ordning som beställningarna har kommit in?
För jag beställde GTA precis efter trailern kom.

Inte för att jag tror att de kommer få 1000st, men ja.. ni fattar

on Topic igen, tror ni vi får se en multiplayer gameplay innan release? För i slutet av senaste "trailern" så sa dom "mer info senare" :s
2013-07-27, 13:03
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaQen
Vi säger att Webhallen "bara" får in 1000spel, men det är 2000 som har beställt därifrån. Tar de då i den ordning som beställningarna har kommit in?
För jag beställde GTA precis efter trailern kom.

Inte för att jag tror att de kommer få 1000st, men ja.. ni fattar

on Topic igen, tror ni vi får se en multiplayer gameplay innan release? För i slutet av senaste "trailern" så sa dom "mer info senare" :s
Jag tror vi kommer få se MP trailern innan release iaf (hoppas jag). Det är väl 51-52 dagar kvar nu bara?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in